Pagina 1 van 1

In hoogte verstelbare koplampen

Geplaatst: 31.05.2008 - 16:26
door EvolvE
Wie o wie weet hoe ik mijn in hoogte verstelbare koplampen kan repareren?

Het systeem werkt op glycol (antivries) en lekt. Er zitten een soort cups (zoals bij de remmen)
in. Ik heb deze set eens gekocht op marktplaats, maar ik heb het idee dat
de set niet compleet is, en ik in de koplampunits iets mis.

Ik ga ook zelf iig nog even een mailtje naar een duitse dealer sturen. Misschien dat ze
er daar meer vanaf weten, aangezien het daar verplicht is geweest om
ze te hebben.

Wie o wie kan me helpen met foto's van hoe het hoort te zitten, e.v.t. onderdeelnummers,
of how-to's om de set te repareren.

enkele foto's van de set zoals ik hem heb:
Afbeelding

deze komt straks in de koplampunit, maar er hoort volgens mij nog wat bij. tevens zit hier dat cup ding dat lekt.

Afbeelding

deze zit achter het knopje op de bovenste foto
Afbeelding

Geplaatst: 01.06.2008 - 09:22
door Driving_Volvo
begin er niet aan ! Dat systeem kost iets tussen 380 en 480 Euro nieuw bij de dealer, en gaat als je pech hebt al bij de inbouw kapot.

En als het systeem het doet gaat het over max. 3 jaar wel weer kapot.

Probleem is de plaats die er niet is bij de koplampen. De leidingen zijn niet flexibel genoeg en breeken na een tijdje af, of beginnen scheuren te krijgen. Zodra dat gebeurd is de druk in het system weg en doen ze het niet meer.

Mischien kan je de leidingen door andere exemplaren vervangen,maar dan moet je nog een "vulstation" maaken om het system weer van Glycol te voorzien.


In duitsland hebben zich al honderden 480 rijders aan geprobeert met het gevold dat ze ombouwen naar electr. verstelling andere autos.

Danny

Geplaatst: 01.06.2008 - 20:27
door EvolvE
Driving_Volvo schreef:begin er niet aan ! Dat systeem kost iets tussen 380 en 480 Euro nieuw bij de dealer, en gaat als je pech hebt al bij de inbouw kapot.

En als het systeem het doet gaat het over max. 3 jaar wel weer kapot.

Probleem is de plaats die er niet is bij de koplampen. De leidingen zijn niet flexibel genoeg en breeken na een tijdje af, of beginnen scheuren te krijgen. Zodra dat gebeurd is de druk in het system weg en doen ze het niet meer.

Mischien kan je de leidingen door andere exemplaren vervangen,maar dan moet je nog een "vulstation" maaken om het system weer van Glycol te voorzien.


In duitsland hebben zich al honderden 480 rijders aan geprobeert met het gevold dat ze ombouwen naar electr. verstelling andere autos.

Danny
Heb je hier misschien meer info over? Of evt sites waar meer info staat
hoe je dit kan ombouwen naar elektrisch of zelf te repareren?

Elektrisch heb ik ook over nagedacht, maar ik had zelf alleen motortjes
van een S60, maar deze zijn veel te groot. Misschien eens een kleiner
model zoeken.

Zijn er verder nog meer mensen die dit systeem hebben (al dan niet werkend)

Geplaatst: 01.06.2008 - 22:48
door Iroll
Bij die van mij zit alleen de knop in het interieur er nog plus een stuk slang. De rest is eruit gehaald. Ik heb er ook nog over gedacht om het weer in te bouwen. Maar ik heb over het systeem alleen maar neg. verhalen gelezen, ben er daarom maar niet aan begonnen. Er is al genoeg dat stuk kan gaan en gaat...Maar een electrisch en betrouwbaar systeem zou me wel leuk lijken met behoud van de originele bediening.

Geplaatst: 02.06.2008 - 08:29
door EvolvE
Iroll schreef:Bij die van mij zit alleen de knop in het interieur er nog plus een stuk slang. De rest is eruit gehaald. Ik heb er ook nog over gedacht om het weer in te bouwen. Maar ik heb over het systeem alleen maar neg. verhalen gelezen, ben er daarom maar niet aan begonnen. Er is al genoeg dat stuk kan gaan en gaat...Maar een electrisch en betrouwbaar systeem zou me wel leuk lijken met behoud van de originele bediening.
Zou het mogelijk zijn om in de knop een pot-metertje (deze is daar denk
ik het meest geschikt voor) te bouwen? en dan het electrisch verstelbaar
te maken? Alleen kan ik dan wel weer allemaal kabels gaan trekken om
dit allemaal ingebouwd te krijgen.

Binnenkort dan toch maar een keer op jacht naar goede (kleine) motortjes
om de koplampen verstelbaar te maken.

Of is het mogelijk om het systeem zelf na te maken van nieuwe (flexibelere) leidingen?
En e.v.t. met een tankje? of moet ik dan iets maken zoals een remreservoir
tankje zodat er geen lucht / enz bij kan en de druk ook gewaarborgd
blijft?

Zou het idee om het electrisch te maken niet makkelijker / beter zijn dan?

Geplaatst: 04.06.2008 - 10:45
door telegraphroad
De koplampverstelling werkt bij mij ook niet, er zijn aftermarket kits rond de 250 euro volgens mij.

arnold

Geplaatst: 04.06.2008 - 22:12
door AndorabLe
Laat eens wat meer weten als je het op de een of andere manier werkend hebt gekregen. Misschien wil ik het dan ook hebben op mijn 480.

Geplaatst: 04.06.2008 - 23:15
door RobsterS70R
Heb sinds maandag ook de knop in het interieur met bijpassend bakje. Ook het deel achter de knop, helaas met afgeknipte slangen.. Dus als jij hier een electrisch systeem van weet te maken :D

Geplaatst: 05.06.2008 - 14:20
door Cruising 480
Is het niet mogelijk het systeem op vacuum te laten werken? Je zou dat evt. van je kachel bediening kunnen aftakken. Ik weet het niet zeker, maar misschien werkt het systeem bij een Mercedes ook op vacuum.

Geplaatst: 05.06.2008 - 14:47
door RobsterS70R
Hmm, kun je in dat geval het systeem laten werken op iedere vorm van vacuum? Bijvoorbeeld vanaf de cruise control? Of denk ik nu heel raar en beïnvloed je daarmee de werking van de cruise control?

Geplaatst: 05.06.2008 - 15:28
door rev
Robster480 schreef:Hmm, kun je in dat geval het systeem laten werken op iedere vorm van vacuum? Bijvoorbeeld vanaf de cruise control? Of denk ik nu heel raar en beïnvloed je daarmee de werking van de cruise control?
Volgens mij draait de vacuum pomp van de CC enkel als hij opstaat, deze "altijd" laten draaien zou dus betekenen altijd CC of heb ik het verkeerd?

Greetz Jan

Geplaatst: 05.06.2008 - 15:42
door RobsterS70R
Dat ligt eraan wat men verstaat onder 'aan'.
Ik heb het schuifknopje altijd op 'aan' staan, zodat ik alleen de snelheid maar in hoef te stellen. De vacuumpomp zal wel alleen werken als de cruise control werkelijk gebruikt wordt (dus als je met je voet van het gaspedaal zit).

Geplaatst: 05.06.2008 - 16:20
door Iroll
Het originele lampen verstel systeem werkt op hydraulische DRUK ( met glycol als vloeistof), niet op vacuum zoals de CC. De CC werkt in feite dus precies andersom en dat gaat dus nooit van zijn leven werken.

Geplaatst: 05.06.2008 - 16:47
door RobsterS70R
Duidelijk :)

Geplaatst: 22.06.2008 - 23:19
door EvolvE
Morgen gaat er een monteur van een bedrijf naar kijken dat gespecialiseerd is
in allerlei technische vraagstukken. Misschien dat ik het glycolsysteem
dan aanhoudt.

Of dat er dan definitief een electrisch systeem in gaat komen....

Geplaatst: 30.07.2008 - 10:55
door Bart Giesen
Trek je toch het systeem uit een S40 o.i.d?

Geplaatst: 01.08.2008 - 11:17
door telegraphroad
Erwin,
heb je de koplampversteling nog werkend gekregen?

Arnold

Geplaatst: 01.08.2008 - 11:22
door EvolvE
Nope. Heb het bakje wel ingebouwd, maar geen werkende koplampverstelling.

Ben er op het moment ook niet echt meer mee bezig. Ik probeer hem
later nog een keer via elektra te maken.

Heb de cassette houder niet gemonteerd. Hier zit nu een laadkabel van
mijn telefoon. (via CK-7W)