Pagina 1 van 2

jullie mening over faktuur onderhoud 60000 km volvos40 20d

Geplaatst: 08.06.2008 - 20:54
door suzuki
volvo s40 summum 2.0D 2005/juni

116,5 service beurt 60000km
11,80 oliefilter
0,77 ring
26,82 multifilter
0,47 vleugelbout
23,76 brandstoffilter
16,4 luchtfilter
61,88 olie 5,5x 5w 30
1.65 water gedemineralis

38 remblokken voorwielen vervangen
74,9 remblokset

47,50 remblokken achter vervangen
64,71 remblokset

27,13 set om lederen zetels te onderhouden (had ik bijbesteld)
1.5 milieu
6.25 kleine benodigdheden
10 in mindering te brengen bij betaling binnen 14 dagen

totaal faktuur 532,03 + btw 109,63 =641,66

deze faktuur kreeg ik op 60000 km
graag jullie mening of vergelijk
dank u marc

Geplaatst: 08.06.2008 - 20:55
door Paul
Hallo Suzuki,

"Jullie mening fakt 60000km"

Wat bedoel je daar precies mee?


Jullie mening over faktuur die je bij 60.000km had? (sorry moest echt even 2x lezen)

Geplaatst: 08.06.2008 - 22:03
door HSRN850
Is uiteraard veel geld, maar ik zie geen vreemde zaken.

Geplaatst: 08.06.2008 - 22:05
door Paul
Vind ik niet extreem hoog, wat was je bij 20.000km of 30.000km kwijt?

Geplaatst: 08.06.2008 - 22:23
door marsm104
Wat 'service beurt' zelf in houdt is de vraag.
En de remmerij vervangen.

Prijzen zien er wel 'logisch' uit...

Geplaatst: 09.06.2008 - 08:20
door Walter
is volgens mij ook Belgie, dus lastig vergelijken met NL. Maar ik zie niets geks. Maar info over waar dit is gebeurd zou niet raar zijn

Geplaatst: 09.06.2008 - 08:28
door Boswachter
Ik vindt dit een heel normale factuur....
116 euro is hooguit 4 uurtjes werk, en remblokken vervangen kost wel wat tijd.
Die kleine benodigdheden vindt ik wel tricky, zo had ik altijd een paar euro voor uritenwisservloeistof ook als ik deze de avond ervoor nog had afgevuld (moest die troep van de Seat dealer niet, dat gaf alleen maar strepen alsof er siliconen door de vloeistof zat)
Ik ben voor mijn auto-begroting van 600 euro per jaar uitgegaan..... (ex banden) dus ik zou hier niet van schrikken alleen bij de V snaar verwacht ik wat meer (de reden om een auto met "pas" 44000 op de teller te kopen)

Geplaatst: 09.06.2008 - 10:28
door kmser
Mijn factuur voor 60000km was ongeveer 450€, incluis 2 voorbanden, maar mijn remmen zijn wel nog niet vervangen geweest.

Geplaatst: 09.06.2008 - 12:15
door suzuki
remblokken precies nogal duur 2 bedragen

Geplaatst: 09.06.2008 - 15:22
door Delta
Lees hier niets over roetfilter additieve gevuld?
Moet volgens mij ieder 60.000 kosten ongeveer 150euro.
Iedere 120.000 nieuw roetfilter (leuk he dat milleu) kosten 800euro.
Had ik dat maar eens eerder geweten !!!!!!!!!!!

Geplaatst: 09.06.2008 - 16:41
door Fredhead
Ben ik blij dat mijn V50 geen roetfilter heeft als ik dat bedrag zie

Geplaatst: 09.06.2008 - 17:58
door kmser
In 2005 hadden ze nog geen roetfilters.

Geplaatst: 09.06.2008 - 20:34
door V502.0D2006
[quote="Delta"]Lees hier niets over roetfilter additieve gevuld?
Moet volgens mij ieder 60.000 kosten ongeveer 150euro.
Iedere 120.000 nieuw roetfilter (leuk he dat milleu) kosten 800euro.
Had ik dat maar eens eerder geweten !!!!!!!!!!![/quote]

60000KM beurt factuur net ontvangen, V50 2.0D 2006, prijs 598,00 euro,
niets bijzonders, behalve olie/filters, en o ja roetfilter additieve voor
inderdaad bijna 150 euro.
Moet dat roetfilter inderdaad vervangen worden om de 120000km?
Twijfel toch al erg over kwaliteit/kosten van de V50, maar als dat er ook
nog bijkomt wordt de keus voor weer een Duitse auto wel gemakkelijker.

Geplaatst: 09.06.2008 - 20:41
door Delta
Jawel vervangen bij 120.000 volgens onderhoudsschema.
Sommige dealers laten het roetfilter zitten (in overleg) maar die van mij is na 122.000 gewoon kapot. Is dan ook een lelijke kras op mijn volvo voorliefde, en dan te bedenken dat ik de V50 pas 10.000 km in mijn bezit heb............oei dat doet pijn.

Geplaatst: 10.06.2008 - 08:21
door Plex
60K onderhoud + remblokken achter ook +/- 500€ incl.

Geplaatst: 10.06.2008 - 08:24
door Dwight
Boswachter schreef:Ik vindt dit een heel normale factuur....
116 euro is hooguit 4 uurtjes werk
Vier uur voor 116 euro? Werkplaatstarief van nog geen vier tientjes p/u?? Denk het niet!
Boswachter schreef:Ik ben voor mijn auto-begroting van 600 euro per jaar uitgegaan..... (ex banden) dus ik zou hier niet van schrikken alleen bij de V snaar verwacht ik wat meer (de reden om een auto met "pas" 44000 op de teller te kopen)
Ik denk dat je distributie bedoeld.

Geplaatst: 10.06.2008 - 08:45
door Walter
V502.0D2006 schreef: 60000KM beurt factuur net ontvangen, V50 2.0D 2006, prijs 598,00 euro,
niets bijzonders, behalve olie/filters, en o ja roetfilter additieve voor
inderdaad bijna 150 euro.
Moet dat roetfilter inderdaad vervangen worden om de 120000km?
Twijfel toch al erg over kwaliteit/kosten van de V50, maar als dat er ook
nog bijkomt wordt de keus voor weer een Duitse auto wel gemakkelijker.
Dat zal inderdaad schelen, de Duitsers hebben zeker geen roetfilter?

Geplaatst: 10.06.2008 - 09:20
door PeeJay
V502.0D2006 schreef: Moet dat roetfilter inderdaad vervangen worden om de 120000km?
Twijfel toch al erg over kwaliteit/kosten van de V50, maar als dat er ook
nog bijkomt wordt de keus voor weer een Duitse auto wel gemakkelijker.
Dat moet bij elke diesel gebeuren. Of denk je dat het filter van een VW/Audi/BMW/whatever langer meegaat?
Het is niet voor niets dat een retrofit filter vrijwel gratis is bij installatie. Bij vervanging worden die kosten wel goedgemaakt :)

Geplaatst: 10.06.2008 - 10:18
door kmser
Veel merken hebben onderhoudsvrije roetfilters.

Geplaatst: 10.06.2008 - 10:28
door PeeJay
kmser schreef:Veel merken hebben onderhoudsvrije roetfilters.
Onderhoudsvrij betekent niet dat een roetfilter niet vervangen hoeft te worden.
Bij een BMW 5 ligt het vervangen rond 200.000 km bijvoorbeeld.