Pagina 1 van 23

Volvo 440 1.7 turbo in onderdelen weg!!!

Geplaatst: 10.06.2008 - 12:28
door gvanminnen
Begin toch maar een project topic voor mijn volvo 440 1.7 turbo '93.

Auto gegevens:

KM-stand: 98.000 nap
Bouwjaar: '93
Motor: 1.7 turbo
Airco: ja
Auto is roestvrij en bekleding ook nog zeer netjes.

Bedoeling is om de auto stuk sneller te maken en de vr6 uit '92 van me maat voor te blijven:D

Al gedaan en waar binnenkort foto's hier nog komen zijn:

Veerpootbrug voor
Katelysator leeg geklopt. Motor liep wel beter in toeren.
Tenso R open luchtfilter
Sportdemper, db-killer eruit.
Dumpervalve van JR racing uit zweden.
Chiptuning bij Rica. Ecu aangepast en wastegate aangedraaid. Turbometer gaat het rood in.

Wat er nog op moet:

OZ Superleggera met toyo proxes 205-50-15 (heb ik al liggen)
LVT 40mm verlagingsveren (heb ik ook al)

Foto's binnenkort. :D Begin toch maar een project topic voor mijn volvo 440 1.7 turbo '93.

Auto gegevens:

KM-stand: 98.000 nap
Bouwjaar: '93
Motor: 1.7 turbo
Airco: ja
Auto is roestvrij en bekleding ook nog zeer netjes.

Bedoeling is om de auto stuk sneller te maken en de vr6 uit '92 van me maat voor te blijven:D

Al gedaan en waar binnenkort foto's hier nog komen zijn:

Veerpootbrug voor
Katelysator leeg geklopt. Motor liep wel beter in toeren.
Tenso R open luchtfilter
Sportdemper, db-killer eruit.
Dumpervalve van JR racing uit zweden.
Chiptuning bij Rica. Ecu aangepast en wastegate aangedraaid. Turbometer gaat het rood in.

Wat er nog op moet:

OZ Superleggera met toyo proxes 205-50-15 (heb ik al liggen)
LVT 40mm verlagingsveren (heb ik ook al)

Foto's binnenkort. :D Begin toch maar een project topic voor mijn volvo 440 1.7 turbo '93.

Auto gegevens:

KM-stand: 98.000 nap
Bouwjaar: '93
Motor: 1.7 turbo
Airco: ja
Auto is roestvrij en bekleding ook nog zeer netjes.

Bedoeling is om de auto stuk sneller te maken en de vr6 uit '92 van me maat voor te blijven:D

Al gedaan en waar binnenkort foto's hier nog komen zijn:

Veerpootbrug voor
Katelysator leeg geklopt. Motor liep wel beter in toeren.
Tenso R open luchtfilter
Sportdemper, db-killer eruit.
Dumpervalve van JR racing uit zweden.
Chiptuning bij Rica. Ecu aangepast en wastegate aangedraaid. Turbometer gaat het rood in.

Wat er nog op moet:

OZ Superleggera met toyo proxes 205-50-15 (heb ik al liggen)
LVT 40mm verlagingsveren (heb ik ook al)

Foto's binnenkort. :D Begin toch maar een project topic voor mijn volvo 440 1.7 turbo '93.

Auto gegevens:

KM-stand: 98.000 nap
Bouwjaar: '93
Motor: 1.7 turbo
Airco: ja
Auto is roestvrij en bekleding ook nog zeer netjes.

Bedoeling is om de auto stuk sneller te maken en de vr6 uit '92 van me maat voor te blijven:D

Al gedaan en waar binnenkort foto's hier nog komen zijn:

Veerpootbrug voor
Katelysator leeg geklopt. Motor liep wel beter in toeren.
Tenso R open luchtfilter
Sportdemper, db-killer eruit.
Dumpervalve van JR racing uit zweden.
Chiptuning bij Rica. Ecu aangepast en wastegate aangedraaid. Turbometer gaat het rood in.

Wat er nog op moet:

OZ Superleggera met toyo proxes 205-50-15 (heb ik al liggen)
LVT 40mm verlagingsveren (heb ik ook al)

Foto's binnenkort.

Geplaatst: 10.06.2008 - 12:52
door gvanminnen
Foto van de auto hoe ik hem gekocht heb:

Afbeelding

Het filter en de veerpootbrug:

Afbeelding

Geplaatst: 10.06.2008 - 13:02
door gvanminnen
Verder ook nog een hoop audio in me auto:

Deze radio:

De KD-SH1000 speelt MP3/WMA bestanden af van USB geheugens en SD-cards, met een superieur geluid door de Advanced DSP en MOS-FET eindversterker. Het Dot-Matrix Fluorescent Display is uitstekend leesbaar en de bewegende informatie heeft een hoge resolutie en vloeiende bewegingen. Deze receiver kan ook op een iPod worden aangesloten voor een makkelijke bediening.
JVC KD-SH1000
Afbeelding

Rockford fosgate 800 watt subwoofer

Rockford fosgate monoblock voor de subwoofer
Door de bass trillen zelfs me buitenspiegels:D

Voor het ik 13cm speakers ingebouwd van Boston. Orgineel was 10cm.

Achter heb ik 10cm speakers van pioneer.
Geniet van het volledige geluidsspectrum met deze E-motion speakers. Deze geheel nieuwe, krachtige, High-Tech-modellen zijn uitgerust met extreem stugge IMPP-composietconus die wordt versterkt met een dubbele laag IMX-aramide & basaltvezels. Deze bieden een bijzonder hoog absorberend vernogen en uitstekende wamtebestendigheid, en geven uitsluitend helder en nauwkeurig studiogeluid met prima richteffect en natuurlijke, soepele tonen.
Pioneer TS-E1002i
10cm 2-weg coaxiaal speaker

Deze staan op een Boschman 2 kanaals versterker.

Geluid is helemaal af, gaat hard zat, want doet gewoon pijn aan je oren en dan vervormt het nog niet. Misschien nog wat dingen mooier afwerken.

Geplaatst: 10.06.2008 - 14:15
door Michael Oud
Er klopt iets niet... het doet pijn aan je oren, maar het vervormd niet... Volgens mij mis ik iets.

Enniewee, leuk project. Wat voor VR6 heeft je maat? Golf? Corrado? Passat? Sharan?

Vooral die laatste moet niet zo moeilijk voor te blijven zijn...

Geplaatst: 10.06.2008 - 17:34
door sjoerdb
wat zijn de nieuwe vermogens van je auto na het chippen enz? als je toch bij rica bent geweest mag ik aannemen dat je misschien de moeite hebt genomen om een voormeting en nameting te doen? laat eens horen waar ie nu toe in staat is!!!

Geplaatst: 10.06.2008 - 17:36
door Exeres
leuk projectje..laat die fotootjes maar komen..'tlijkt me enkel niet de bedoeling dat muziek pijn doet aan je oren.. ;-)

grts

Geplaatst: 10.06.2008 - 18:48
door gvanminnen
Zo hard zet ik de muziek ook niet. Als het maar mooi klinkt en alle tonen mooi zuiver.

Voormeting en nameting hebben ze niet gedaan. En hoefde ook niet zeiden ze. Lui daar doen een hoop en staan mooie projecten bij, alleen werd ik super slecht geholpen.

Wagen stond voor geparkeerd en gelijk ''mag ik je sleutels '' en hij reed hem naar binnen. Zei niks wat die deed om wat die ging doen. Liep naar boven met me computer en weer naar beneden en hielp daarna iemand anders. Laten me computer naar beneden en weer erin. En moest zelf wat vragen, anders werd er niks gezegd. Beetje vreemd vond ik het allemaal. Wist niet goed wat er gebeurde of wat er gedaan werd. Hij heeft wel nog een testrit gedaan en alles was meteen in orde zei die.

turdo druk schiet het rode in en als je hem in ze 1e versnelling vanaf 2000 toeren intrapt voel je hem wel wegschieten als de turbo mee gaat doen.
Loopt in elke versnelling stuk harder in toeren. Leuk speelgoed in ieder geval.

Filmpjes van acceleratie komen er ook aan.

Geplaatst: 10.06.2008 - 18:50
door gvanminnen
Hier de OZ superleggera velg met toyo proxes band:

Afbeelding

Geplaatst: 10.06.2008 - 19:42
door Michael Oud
Mooi velg hoor! Alleen dat op de rollerbank niet nodig is, is onzin natuurlijk. Nu weet je nog niet wat de winst is, en of de motor nog een beetje z'n originele vermogen had.

Geplaatst: 10.06.2008 - 21:51
door gvanminnen
Ja ik vroeg het ook, maar vond het een beetje raar gaan daar. Was met een maat en we zaten elkaar al aan te kijken!?!

Maar hij loopt in ieder geval een stuk harder:D

Straks filmpje.

Geplaatst: 11.06.2008 - 12:30
door Bart Giesen
Als je een VR6 met 'slechts' die tuning wilt voorblijven, kom je denk ik van een koude kermis thuis.

Koop een APEXI AVCR, en een grote(re) intercooler... Graadje koudere bougies en afhankelijk van je turbodruk een APEXI SAFC. Daarna een freeflow uitlaatsysteem (2.5 / 3 inch) zonder dempers.

Alleen al een open luchtfilter en een freeflow (vanaf de turbo) geeft al een giga verschil (logisch ook).

Geplaatst: 11.06.2008 - 13:05
door sjoerdb
zeer vreemd verhaal van dat rollenbank. ik zou daar echt benieuwd naar zijn. kost je beetje meer maar je weet ook een boel meer.

Geplaatst: 11.06.2008 - 17:13
door gvanminnen
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 9141&hl=nl

Hier een filmpje van sprint 0-100. Niet helemaal goed, te veel weelspin:D

Geplaatst: 11.06.2008 - 17:27
door Fredhead
Je komt inderdaad niet echt goed weg.

Denk dat ik je met mijn Rallye misschien nog net voorblijf met wat je nu aan de auto hebt gedaan.
Boven de 100 zal je het zeer zeker winnen

Geplaatst: 11.06.2008 - 20:31
door gvanminnen
Bart Giesen schreef:Als je een VR6 met 'slechts' die tuning wilt voorblijven, kom je denk ik van een koude kermis thuis.

Koop een APEXI AVCR, en een grote(re) intercooler... Graadje koudere bougies en afhankelijk van je turbodruk een APEXI SAFC. Daarna een freeflow uitlaatsysteem (2.5 / 3 inch) zonder dempers.

Alleen al een open luchtfilter en een freeflow (vanaf de turbo) geeft al een giga verschil (logisch ook).
Had tegen de vr6 gereden met deze modificaties: open filter en kat weg en open demper. Toen was de vr6 een stukje sneller maar niet heel veel.
Het was een 174 pk vr6.

Wil ook meer veranderen, maar weet nog niet goed wat en of het veel helpt.
Die AVCR en SAFC zijn hele dure dingen en dat is om je setup iets mooier af te stellen. Ben je 800 euro kwijt en bereik je denk niet super veel mee. Meer turbodruk wil ik zeker niet. Moet wel heel blijven.

Wat ik al in me hoofd had is dit:

Grotere intercooler
Denso bougie
Bougie kabels 8,5 mm
Benzinedrukregelaar ( weet niet of dit helpt op mijn setup?? )

Geplaatst: 12.06.2008 - 00:13
door Fredhead
Mag er trouwens vanuit gaan dat het tegen een Golf VR6 was?

Geplaatst: 12.06.2008 - 09:02
door gvanminnen
Was een golf vr6 uit '92. Aan de hand van hem kan ik zien of ik sneller word, eerst hield ik hem net niet bij. Van het weekend nog een keer proberen en zal het proberen te filmen.

OZ velgen heb ik eronder gelegd en het ziet er een stuk beter uit.

Afbeelding

Geplaatst: 12.06.2008 - 09:36
door RobsterS70R
Ziet er prima uit zo met die velgen eronder :) Ben wel beetje gek op multispaak :D Mooie kleur ook, je auto ;)

Geplaatst: 14.06.2008 - 17:41
door gvanminnen
Heb tegen de vr6 gereden en gaat gelijk op.

0-100 was ik steeds beter weg, moet ook eerder schakelen helaas en dan komt de vr6 weer iets terug.
Snelweg naast elkaar vanaf 120 gaat gelijk op lopen niet in op elkaar.

1x voorbij de 180 liep hij iets uit, omdat de vr6 een hogere top heeft denk ik.

Volgende aanpassing is een cold air intake van hottuning.

Geplaatst: 26.06.2008 - 18:28
door gvanminnen
Weer wat gedaan en ingekocht.

Heb nieuwe orginele schokdempers liggen van volvo. Hier moeten bumpstops op gemonteerd worden. Alleen een probleem schokdempers zijn dicht en weet niet of het bovenste omhulsel eraf kan, zodat de bumpstop geplaats kan worden.

Cold air intake binnen en gemonteerd. Silicone slangen zijn trouwens ongehoord duur :shock:

Vacuum slang naar de blowoff valve was iets te kort dus deze vervangen en gelijk een blauwe voor het zicht. Werkt nu ook iets beter, want slangetje zat iets geknikt eerst.

Grill aangepast met racegaas en zwart gespoten. Ziet er wat sportiever uit en laat ook meer lucht door.

Hier wat foto's:
Afbeelding

Afbeelding

Oh ja en gisteravond nog tegen een golf 4 gti gesport. Zat achter mij te duwen en liet hem langs zij komen bij het kruispunt en gaf toen wat gas. Volgende kruispunt naast elkaar weg en bleef er gewoon naast :D

Alleen eerst volgende bocht nam hij veel gemakkelijker, mijn wegligging is nog 3x niks maar komt verandering in.

5 juli worden me veren gemonteerd.