Pagina 1 van 2
Startproblemen
Geplaatst: 15.06.2008 - 14:55
door VolvoS702.5TLPGg3
Hallo Volvo vrienden,
Ik ben de trotse eigenaar van een S70 2.5T van 98. Ik heb hier een LPG installatie in laten bouwen bij Mesman. Het eerste jaar geen enkel probleem, alleen maar genieten.
Echter de laatste weken heeft hij het soms moeilijk om te starten. Er is voldoende power van de accu, de startmotor gaat rond en het lijkt of hij aanslaat. Hij valt helaas direct weer stil. Na een aantal maal proberen lukt het uiteindelijk wel om te starten maar het lijkt mij niet normaal. Hij geeft ook geen enkele melding op de display.
Heeft iemand een suggestie?
Bij voorbaat dank voor jullie hulp.
Chris
Geplaatst: 15.06.2008 - 15:23
door Bart Giesen
Ik weet niet hoe het bij een gasinstallatie van een S70 is, maar bij mijn S40 start hij ongeacht tempratuur o.i.d op benzine. Na verloop van tijd gaat deze over op gas.
Waarom ik dit vertel; ervan uitgaande dat dit ook bij jou S70 gebeurd zou het dus iets met je benzine toevoer kunnen zijn / injectoren. Het kan ook zijn dat het relaid dat de switch gas / benzine regelt niet jofel is.
Geplaatst: 15.06.2008 - 17:11
door LeonW
Het lijkt erop dat je sleutel niet goed correspondeert met de auto.
Heb je nog een reservesleutel? probeer die dan eens.
Als je nog een andere sleutel aan de sleutelbos hebt kan deze storen op de volvosleutel.
Geplaatst: 15.06.2008 - 23:32
door Bart Giesen
LeonW, klinkt ook logisch, maar... Gaat er dan geen lampje o.i.d branden?
Geplaatst: 16.06.2008 - 18:51
door LeonW
Niet altijd maar die sleutels willen wel eens defect raken en als je de reserve dan gebruikt weet je het zeker.
Geplaatst: 16.06.2008 - 20:46
door VolvoS702.5TLPGg3
Bedankt voor jullie reacties.
De reserve sleutel had ik al getest. Probleem blijft. Ook hangt er geen andere sleutel aan de bos.
De LPG installatie is een van vialle, een lpi G3. Deze start uiteraard eerst op benzine om vervolgens op gas over te gaan.
Bij mijn vorige S70 is er eens storing geweest wat we ook niet konden vinden en dat bleek de pingelsensor te zijn, alleen heeft die volgens mij niets van doen met starten. Tevens lees ik het een en ander over de lucht massa meter, zou dat iets kunnen veroorzaken???
MVG
Chris
Geplaatst: 16.06.2008 - 20:55
door Quota
LeonW schreef:Het lijkt erop dat je sleutel niet goed correspondeert met de auto.
Heb je nog een reservesleutel? probeer die dan eens.
Als je nog een andere sleutel aan de sleutelbos hebt kan deze storen op de volvosleutel.
Huh? Als je startonderbreker geactiveerd blijft, dat gaat de startmotor toch niet eens rond?? :?: :roll:
Geplaatst: 16.06.2008 - 21:07
door VolvoS702.5TLPGg3
beide sleutels werken
Geplaatst: 16.06.2008 - 21:08
door VolvoS702.5TLPGg3
startonderbreker lijkt mij niet het probleem
Geplaatst: 16.06.2008 - 21:08
door VolvoKramer
Misschien een hele stomme.... maar ik heb het eens gehad dat mijn benzinetank vacuum trok. Dan loop je rot te zoeken naar het euvel en achteraf bleek het dus maar een heel klein euvel te zijn.
Geloof je misschien niet maar dat was bij mij ooit eens het probleem van deze startproblemen die je nu beschrijft. Je merkt het snel genoeg, even de tankdop open. Hoor je geen gesis dan zal het wel meevallen.
Als je motor helemaal niet loopt lijkt mij de ontsteking het eerste waar ik na zou kijken.
Geplaatst: 16.06.2008 - 21:44
door LeonW
Quota schreef:LeonW schreef:Het lijkt erop dat je sleutel niet goed correspondeert met de auto.
Heb je nog een reservesleutel? probeer die dan eens.
Als je nog een andere sleutel aan de sleutelbos hebt kan deze storen op de volvosleutel.
Huh? Als je startonderbreker geactiveerd blijft, dat gaat de startmotor toch niet eens rond?? :?: :roll:
Verschilt per type sommige starten wel en andere doen niks.
Geplaatst: 16.06.2008 - 22:05
door Ludo
wat is er mis met foutcodes uit lezen?.
Geplaatst: 18.06.2008 - 22:43
door LeonW
Hmmm wat het ook kan zijn is dat je LPi injectoren iets doorlekken zo krijg je dubbel mengsel en daar loopt ie niet op.
Ff een paar dagen alleen op benzine rijden en kijken wat ie dan doet.
En wat Ludo typt ff foutcodes uitlzen
Geplaatst: 25.06.2008 - 20:55
door VolvoS702.5TLPGg3
ik heb hem inmiddels laten uitlezen bij de dealer, geen foutcodes. Rijd nu voor de tweede dag op benzine. Ik ga kijken of dit wat oplevert. Tankdop ook even eraf gehad maar er gebeurt niets.
Moet zeggen dat hij de laatste paar dagen geen problemen gaf. Het is net alsof je naar de tandarts gaat, als je er bent is de pijn weg.....................
Geplaatst: 25.06.2008 - 23:48
door Ludo
hoe lang zit deze lpg installatie er al in?.
Vialle LPi?.
Geplaatst: 26.06.2008 - 18:53
door LeonW
Als het nu goed is vermoed ik toch dat er een of meerdere LPi injectoren doorlekken bij de lpg-specialist of Volvo-dealer kunnen ze hier wel achterkomen.
Als je zelf technisch bent kun je het ook zelf:
auto laten draaien op LPG / uitzetten / 1 voor 1 de Lpi injectoren loshaalen en met wat spuug of afwasmiddel controleren of er gas uit de injector ontsnapt.
Geplaatst: 08.07.2008 - 21:52
door VolvoS702.5TLPGg3
Ik heb bij de volvo dealer een andere tip gehad.
De ring die om het contactslot zit die de handzender uitleest schijnt ook wel eens storing te geven. Aangezien op het mechanische deel n iets mis blijkt heb ik die ring vervangen, en wat denk je?
Tot nu geen problemen meer gehad. Ik ben benieuwd of het zo blijft.......
Geplaatst: 09.07.2008 - 01:41
door arjen-440
dat zou mooi wezen ben benieuwd
Geplaatst: 23.08.2008 - 18:48
door Double O V70
Beste Chris,
Ik heb net zo'n auto en ben er ook erg blij mee. Is het al opgelost? Zo niet, komt er bij het doorstarten ook zwarte rook uit je uitlaat? Wat je kunt proberen is om hem te gaan starten met de stekker van de luchtmassameter eraf. Kijken wat ie dan doet, als ie dan wel start, zij het enigszins onregelmatig dan is er een grote kans dat je LMM kapot is. Heb dat ook net meegemaakt, vandaar.
Mijn V gaat volgende week naar Mesman, nog tips?
Groeten Jeroen
Geplaatst: 25.08.2008 - 22:54
door CramerR
Probleem klinkt heel bekend. Starten==>gelijk afslaan==> door moeten starten om de auto aan de praat te krijgen.
Is bij mij (C70 2.4t, bj 99) opgelost door door de ring op de stuurkolom te vervangen die communiceert met de chip in de contactsleutel. Zelfde oplossing dus als VolvoS702.5lpgG3 meldde op 8 juli.
Met vriendelijke groet,
Paul