trekhaak v70 controleer remlicht

De grotere Volvo's
Plaats reactie
fredrik
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 14.05.2008 - 14:23

Bij aansluiten van fietsdrager, krijg ik de melding: controleer remlicht.

En inderdaad op de drager doet het remlicht het niet. Iemand een idee? Trekhaak is pas gemonteerd.
Gebruikersavatar
Battlecruiser
8th Gear member
Berichten: 17725
Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
Locatie: Deventer

Door een dealer? En is de trekhaak aangemeld in de autocomputer?
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
fredrik
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 14.05.2008 - 14:23

Niet door een volvo dealer, maar profile. Ik kan er denk ik mee terug, maar dat lukt komende weken niet, dus als het wat kleins is.
Gebruikersavatar
Battlecruiser
8th Gear member
Berichten: 17725
Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
Locatie: Deventer

Het aansluiten van zo'n trekhaak is eenvoudig omdat er altijd een kabelboom klaar ligt in de auto. Maar vele garagisten weten niet dat de verlichting pas correct gaat werken als de trekhaak is aangemeld in de autocomputer.

En ik vrees dat dat alleen bij een Volvodealer gedaan kan worden.

Anders wordt het als de trekhaakbekabeling op de meest ouderwetse wijze gedaan is: aftakkingen bij de lampjes van de achterlichtunits. Dat kan je makkelijk controleren. In dat geval is er waarschijnlijk één draadje afgetakt voor de trekhaak en dan raakt de auto in de war omdat de linkerhelft van de auto meer/minder stroom gebruikt voor de remlampen dan de rechterhelft.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
fredrik
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 14.05.2008 - 14:23

Dank je. Zal er eens naar kijken. Nu doet alleen het bovenste remlicht het, en ik krijg de genoemde melding.
Gebruikersavatar
Battlecruiser
8th Gear member
Berichten: 17725
Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
Locatie: Deventer

Heb je de zekering ook gecontroleerd?

Die zit links in de laadruimte. Achter de bekleding zit links onderaan ergens een zekeringen"ding".
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
fredrik
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 14.05.2008 - 14:23

zekeringen lijken ok. ga morgen weer terug naar de garage. denk dat het inderdaad een software probleem is.
fredrik
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 14.05.2008 - 14:23

Dubbele bedrading helpt ook niet, alleen de computer van de volvo dealer kan nog uitkomst bieden. Mooi hoor al die veiligheid en controle, maar een simpel trekhaakje aansluiten is een hele operatie geworden.
Plaats reactie

Terug naar “De 60 - 70 - 80 en 90 series”