Pagina 1 van 1

storing S70 TDI

Geplaatst: 24.06.2008 - 10:17
door blaastoeter
Sinds een dag of twee brand het lampje van het motormanagement.
Niet altijd en ook niet ge3durende mijn hele rit van 100km.
Als het lampje aanspringt bij het starten dan loopt de motor onregelmatige en fluctueerd het toerental.
Wie weet waar ik moet zoeken.

alvast dank voor de reactie's.

Geplaatst: 24.06.2008 - 20:16
door Quota
Is het een 2.5 TDI of een 2.5 D? Mijn eerste gok zou de LHM/LMM zijn (zeker bij de 2.5D)...

Geplaatst: 24.06.2008 - 20:23
door NOS
De TDI en 2.5D zijn dezelfde motoren.

Geplaatst: 24.06.2008 - 21:03
door raymond01
Volkswagen/ Audi blok Volvo heeft TDI moeten verwijderen daarom Een D.
Het zelfde blok dus.

Geplaatst: 24.06.2008 - 21:31
door Hathu
Uit laten lezen.

Geplaatst: 24.06.2008 - 22:19
door raymond01
Ik denk toch de LMM.

Geplaatst: 25.06.2008 - 09:31
door Quota
raymond01 schreef:Volkswagen/ Audi blok Volvo heeft TDI moeten verwijderen daarom Een D.
Het zelfde blok dus.
MAar wel met verschillen, TDI heeft een LHM, D heeft een LMM , ook ander motormanagement. In de basis dezelfde motor, maar bij een tdi kun je de EGR zonder gevolgen uitschakelen, bij de D levert dit een motorstoringslampje op...

Vandaar dat ik het onderscheid heb gemaakt in mijn post.

Re: storing S70 TDI

Geplaatst: 25.06.2008 - 09:40
door Hans
blaastoeter schreef:Sinds een dag of twee brand het lampje van het motormanagement.
Niet altijd en ook niet ge3durende mijn hele rit van 100km.
Als het lampje aanspringt bij het starten dan loopt de motor onregelmatige en fluctueerd het toerental.
Wie weet waar ik moet zoeken.

alvast dank voor de reactie's.
Voel je dat je vermogen mist?

Geplaatst: 25.06.2008 - 13:43
door Ramon&Ramon
brandstofpomp buiten zijn bereik!

Geplaatst: 25.06.2008 - 14:25
door Hans
Hoe bedoel je?

Geplaatst: 25.06.2008 - 16:49
door raymond01
Ontluchting niet goed of heb je de tank een keer goed leeggereden.
Een keertje gehad met een BMW TDS.

Geplaatst: 25.06.2008 - 23:20
door v40pokemon
Quota schreef:
raymond01 schreef:Volkswagen/ Audi blok Volvo heeft TDI moeten verwijderen daarom Een D.
Het zelfde blok dus.
MAar wel met verschillen, TDI heeft een LHM, D heeft een LMM , ook ander motormanagement. In de basis dezelfde motor, maar bij een tdi kun je de EGR zonder gevolgen uitschakelen, bij de D levert dit een motorstoringslampje op...
Vandaar dat ik het onderscheid heb gemaakt in mijn post.
Dit is ook de reden waarom een TDI een rode Milieusticker krijgt in duitsland en een 2.5D een gele en in sommige gevallen (in Duitsland schijnt een roetfilter te leveren te zijn) een groene!

Geplaatst: 25.06.2008 - 23:55
door Ramon&Ramon
Als de brandstofpomptiming verlopen is door een probleem met een riemspanner of distributieriem,gaat het emissie lampje branden..
Uit laten lezen en de pomptiming controleren is de enige oplossing

Geplaatst: 26.06.2008 - 07:48
door blaastoeter
Ik heb de auto uit laten lezen en de code 719 kwam eruit.
Iets met de brandstofpomp sensor.

Geplaatst: 26.06.2008 - 08:05
door Quota
blaastoeter schreef:Ik heb de auto uit laten lezen en de code 719 kwam eruit.
Iets met de brandstofpomp sensor.
Hulde voor Ramon, daarom zijn we zo blij dat je weer terug bent! :razz:

Geplaatst: 26.06.2008 - 14:12
door Ramon&Ramon
Soms ben ik zelf ook blij,maar soms ook niet.:)

Geplaatst: 10.07.2008 - 16:20
door Swedishsteel4life
Als dieselaar wordt jouw bijdrage hogelijk gewaardeerd hoor Ramon!!

Heb dezelfde symptomen gehad met mijn TDI. Heb het spul laten afstellen dus hoop er vanaf te zijn.