Pagina 1 van 1

Volvo S60 kopen

Geplaatst: 25.06.2008 - 12:49
door jeroen.ijmuiden
Hallo allemaal!

ik ben nieuw hier en begin meteen met een vraag. Gister heb ik proef gereden in een S60 Bi-Fuel, hij reed echt heerlijk! Maar nu de rationele aspecten, wat zijn de voor en nadelen van een S60 en waar moet ik rekening mee houden als ik een S60 Bi-Fuel met 180.000 km, airco en de hele rataplan koop? Wil niet weer zo'n zeperd als met de Fiat Stilo JTD die ik 2.5 maand geleden heb gekocht.

Alvast bedankt!

Geplaatst: 25.06.2008 - 12:55
door euerw
heb er zelf ook 1 gehad, ook gekocht met zo`n km stand, kijk even op de "bi-fuel topic", daar staan genoeg zaken en goed om te weten, maar feit blijft mits bij de juiste specialist(onderhoud) is en blijft het een geweldige auto.
nadeel kan zijn een klein tank, voordeel zeer goedkoop zeker nu

Geplaatst: 25.06.2008 - 14:11
door Geurt
Nadeel vind ik in een S60 de ruimte achterin, nu zit ik daar zelf nooit maar je kunt bijna niet fantsoenlijk een volwassen persoon achterin zetten.

Voordeel: Heerlijke reiswagen, ruime kofferbak, mooi model, te veel om op te noemen.

Geplaatst: 25.06.2008 - 14:30
door jeroen.ijmuiden
Precies, ik zit zelf niet achterin dus ;)

Heb berekend dat het verschil tussen LPG en Benzine voor mij ongeveer 1000 euro per jaar is. Gaat dit verschil dan in het onderhoud zitten of niet? Ik rij ongeveer 15 a 20000 km per jaar. Wat eigenlijk benieuwd wat de dingetjes waren waar je rekening mee moet houden in het onderhoud vandaar. Dat vertellen de verkopers namelijk niet ;)

Geplaatst: 25.06.2008 - 15:11
door mehrzahl
- duur onderhoud (airco, ophangrubbers etc)
- groooooote draaicirkel
- beenruimte achterin (maxicosi past nét)
- interieurkwaliteit niet op Audi niveau
- stuurt niet superstrak

+ degelijke carrosserie
+ motor (D5) trekkracht, zuinig
+ stoelen!
+ betrouwbaar
+ mooi & tijdloos design

Geplaatst: 25.06.2008 - 20:13
door jeroen.ijmuiden
Ok, dat eerste puntje is idd wel iets om over na te denken. De rest is een kwestie van wennen denk. Zou het voordeel van lpg van ongeveer 700 per jaar opwegen tegen de extra kosten? Of valt dat allemaal wel mee?

Geplaatst: 25.06.2008 - 20:26
door s60magic
Even terug komen over de onderhouds kosten. Ik vind dat nog wel mee vallen. Mijn S60 is niks duurder dan mijn Vivaro in het onderhoud.
Ik zou zeggen gewoon kopen het zijn beresterke auto's.

Geplaatst: 25.06.2008 - 20:29
door s60magic
En z'n S60 daar kan toch echt geen Audi A4 tegen op.

Geplaatst: 25.06.2008 - 20:37
door mehrzahl
Tsja...je moet er geluk mee hebben.
Ik denk wel dat kritische onderdelen van de LPG installatie net rond de 200.000 km aan vervanging toezijn. Misschien goed om langs een LPG specialist te rijden!
Verder is kleppenstellen bij sommige motoren (BiFuel weet ik niet) een zeer dure aangelegenheid, omdat de halve motor uit elkaar moet. Ook dat moet je van tevoren checken.

Geplaatst: 25.06.2008 - 20:44
door Gast
Gaat echt om het onderhouds verleden bij LPG.
Bij BiFuel aandacht voor:
  • Gasverdeelhuis + electronische aansturing.
  • Zijn de droge en natte filters zijn vervangen?
  • De verdampers zijn over het algemeen goed, je kan de druk laten controleren.
En als laatste, maar dit geld voor elke Volvo na 2000 op gas, KLEPSPELING laten controleren.

De rest is gelijk aan een "gewone" S60. Tik ook even ETM in bij zoek. :wink:

Geplaatst: 25.06.2008 - 22:12
door euerw
ja als het een goed onderhouden auto is zou ik er zo weer voor gaan!

Geplaatst: 26.06.2008 - 09:07
door jeroen.ijmuiden
Ok ja heb de onderhouds history nog niet gezien, wat kan een s60 aan km's hebben met lpg?

Geplaatst: 26.06.2008 - 12:18
door mehrzahl
Heel veel, als je er flink wat geld tegenaan gooit. Kijk in de onderhoudshistorie even naar de distributieriem, rubbers, stuurkogels, wiellagers en airco condensor. Die zijn bijna aan de beurt bij 2 ton. ETM is een apart verhaal, ook een aandachtspunt.

Geplaatst: 27.06.2008 - 19:50
door Gerard van Hoeven
Een Bifuel kan volgens mijn informatie heel wat aan. Onderhoud is naar mijnidee belangrijker dan kilometerstand an sich. Let op de 'neppers' met achteraf inbouw! Als je van autorijden houdt en niet op elk tientje hoeft te letten, zou ik ook een keer een proefrit met een D5 maken. De Bifuel is gewoon de tamste motor. Een S60 komt qua reparatiegevoeligheid helaas niet zo gunstig uit onderzoeken naar voren, maar mijn eraring is tot nu toe positief. Het enige storende vind ik de rammels, resonanties en kraakjes.

Geplaatst: 29.06.2008 - 14:17
door jeroen.ijmuiden
Opzich rij ik nu ook al diesel (fiat stilo) maar rij er te weinig voor en dan wordt het een dure hobby. Daarom ben ik aan het kijken voor een LPG wagen, dat is net effies iets goedkoper.

Geplaatst: 29.06.2008 - 19:40
door V480-S60
Alles is in principe al gezegd. Een S60 met 200.000 km op de teller is nog altijd betrouwbaar. Ook op LPG.
Maar vooral bij de Bi-Fuels (origineel!) is goed onderhoud gewoon het belangrijkst. Echt dit moet gewoon altijd gedaan zijn. Anders koop je een kat in de zak en dan is een D5 onder de streep toch voordeliger!

En reken erop dat bij een "verwaarloosde" Bi-Fuel je behoorlijke kosten aan je broek krijgt.

Geplaatst: 30.06.2008 - 16:37
door marwess
condensor met filter/droger vervangen inclusief vullen voor een bedrag van 375 euro of alleen vullen 75 euro dus onderhoud airco valt op zich best mee

gr
martin