Pagina 1 van 1
problemen met starten en stationaire loop 440 TURBO
Geplaatst: 17.09.2005 - 18:23
door sebaswijk
Hallo allemaal
ik heb een gigantische probleem
als ik mijn auto start en hij wil niet meer stationair lopen maar de motor TRILT ALS EEN GEK. en alter slaat ie gewoon uit
hij wil wel lopen maar het lukt niet .
bouchies zijn het niet pas geleden nw bouchies kabels enzo en luchtmassameter is ook goed en alle stekkers en aansluiten zijn ook erg goed en het vraag is zou de verdelerkap ook af zijn dat er miscchien een nieuwe verdelerkap er op moet ???
alvast erg bedankt
gr sebastiaan
Geplaatst: 17.09.2005 - 19:35
door Reitse
kabels wel in goeie volgorde gezet? Rotor/verdeelkap zou ook kunnen. Krijg je foutcodes?
Geplaatst: 17.09.2005 - 20:22
door sebaswijk
jah die zitten zeker in goede volgorde
ik heb vandaag nog ermee gereden van werk en naar huis dat doe ik dagelijks

altijd zonder problemen starten en lopen maar het is wel altijd geweest dat hj s morgens als ie erg koud is dan wel van de toerental wegvalt en gaat ie dan als een gek schudden :? :? dan slaat de auto gewoon uit en als ik soms start en doe even de gaspedaal even in tot ong 1100 tot 1200 toeren ong 1 a 2 minuut dan kan ik gewoon wegrijden zonder dat het motor uitvalt.... dat gebeurde laatste tijd al vaker en ik zeide nog tegen me pa dat wij wel keer moeten naar kijken wat het probleen zouden zijn en automatsiche choke werkt ook perfect . En ik ben afgelopen weekend nog ermee naar utrecht geweest en hij reed zeker helemaal 100% ik heb dan ong 600 km in 1 avond gereden zonder problemen. :razz:
Ik ontving helemaal geen foutcodes of waarschuwingssingnaal helemaal niks toevallig vandaag wilt hij niet meer .
jah ik ga maandag andere verdelerkap en rotor ophalen dan zie ik het wel wat de auto dan doet want dat zou de enige mogelijkheid zijn die kapot zou zijn. en de bobine doet ook normaal en bouchies zijn ook goed .... want ik weet bijna zeker dat dat het is want die 4 punten in het verdelerkap kun je met je nagel gewoon door duwen dus er zit haast niks meer erop en dat het blijkbaar zoalng die auto leeft is nog nooit vervangen. :roll:
groet sebastiaan
altijd fluitend naar je werk met je turbo erop

Geplaatst: 17.09.2005 - 21:18
door Reitse
Misschien nog ergens een losse vacuumslang of lekke turboslang?
Geplaatst: 17.09.2005 - 22:18
door sebaswijk
heye
jaah zou kunnen ik kwam ook net erachter met buurman dat er ook een zwaar zoemend geluid uit kwam weet je misschien wat dat zou zijn ?? :?: :?:
groet sebastiaan
altijd fluitend naar je werk met je turbo erop

Geplaatst: 17.09.2005 - 23:02
door Reitse
pfff... zoemend geluid... heeft die turbo nog een carburateur, monopoint of multipoint?
Geplaatst: 18.09.2005 - 14:05
door sebaswijk
heey
het is een multipoint brandstof systeem
MOTOR
aantal cilinders 4
kleppen per cilinder 2
cilinderinhoud 1721 cm3
boring x slag 81,0 x 83,5 mm
compressieverh. 8,1:1
max. vermogen 88 kW (120 pk) 5500tpm
max. koppel 175 Nm
3300tpm
brandstofsysteem multipoint injectie
klepbediening ohc
turbo ja
katalysator geregeld
deze komt uit autoweek.nl het is een multipoint systeem met turbo.
groet sebastiaan
altijd fluitend naar je werk met je turbo erop
enne waar zou die carburateur liggen voor de mutlipoint ??? :?:
Geplaatst: 18.09.2005 - 14:21
door Reitse
Multipoint-injectie heeft geen carburateur meer als ik het wel heb, benzine wordt direct ingespoten.
Het gezoem dat je hoort zou van de stationairregelklep kunnen komen, die zit voor je blok, ter hoogte van de "2" van 2.0 litre.
Geplaatst: 18.09.2005 - 14:56
door sebaswijk
ooh
dus kan dat het gevolgen van het probleem wezen van het verdelerkap :?: :?:
als ik een nieuwe verdelerkap erop zet zou dat probleem dan ook verholpen zijn ?
groeyt sebastiaan
Geplaatst: 18.09.2005 - 15:46
door Reitse
Stationairregelklep kan behoorlijk zoemen zonder dat dit een probleem hoeft te geven. Kweet niet of je met een nieuwe verdeelkap alle problemen oplost maar als die aan vervanging toe is...
Geplaatst: 18.09.2005 - 16:42
door sebaswijk
oooh
dan is het zeker afwachten tot ik andere verdelerkap eropzet en dan maar weer gaan starten en kijken wat ie dan doet . :?
dus ik haal eerst morgen andere verdelerkap op met rotor en dan zie ik het wel wat de auto dan doet
je hoort het morgen avond wel meer of het gelukt is
en alvast bedankt voor de informatie
gr sebastiaan
altijd fluitend naar je werk met je turbo erop

Geplaatst: 18.09.2005 - 19:00
door Rsport
Reitse schreef:die zit voor je blok, ter hoogte van de "2" van 2.0 litre.
Dat word lang zoeken dan bij een turbo blok

Geplaatst: 18.09.2005 - 21:09
door Reitse
Rsport schreef:Reitse schreef:die zit voor je blok, ter hoogte van de "2" van 2.0 litre.
Dat word lang zoeken dan bij een turbo blok

uhoh... turbo is niet twee liter? :oops:
Geplaatst: 18.09.2005 - 22:47
door sebaswijk
heey reitse
jaah het is een turbo het is een 1,7 turbo intercooler.
gr sebastiaan.
Geplaatst: 19.09.2005 - 10:59
door Reitse
Sorry, in dat geval zit je stationairregelklep ongeveer voor de L van Volvo wat op je motorblokkie moet staan. Soort ronde bus met een paar slangen eraan en een stekker.
Geplaatst: 21.09.2005 - 20:24
door sebaswijk
heey
de volvo loopt weer het bleek dat de tank leeg te zijn :? :?
het is een heel raar verhaal ik heb een boardcomputer en die gaf nog aan dat ik ong 30 km ermee te kunnen rijden tot het momen auto niet meer liep :? :?
ik reed vaak door tot ik ong bij het fuel ben dan gooi ik altijd weer de tank vol maar deze keer kon ik maar tot 30 km volgens de boardcomputer terwijl ik vaak op fuel komt en als het op fuel komt dan kan ik zoiets van ong 15 km mee rijden
zou dit sprake zijn van computerstoring :?: :?: ik heb hem al 1 nachtje laten resetten
maar ga wel even naar de dealer toch maar even de computer door laten meten .
groet sebastiaan
altijd fluitend naar je werk met je turbo erop

Geplaatst: 21.09.2005 - 21:50
door +++t blijft behelpen+++
Geplaatst: 22.09.2005 - 17:39
door Reitse
pffffffffff :shock:
Geplaatst: 23.09.2005 - 08:30
door V480-S60
sebaswijk schreef:de volvo loopt weer het bleek dat de tank leeg te zijn :? :?
het is een heel raar verhaal ik heb een boardcomputer en die gaf nog aan dat ik ong 30 km ermee te kunnen rijden tot het momen auto niet meer liep :? :?
zou dit sprake zijn van computerstoring :?: :?:
maar ga wel even naar de dealer toch maar even de computer door laten meten .
groet sebastiaan
Ja dan sta je voor gekke verrassingen. Maar troost je dat is mij ook wel eens overkomen, en dat met een diesel.
Het is een algemene storing (oftewel geen storing) die afwijking van je boardcomputer. Die afstelling klopt gewoon geen hout van. Dus ga er maar niet mee naar de dealer maar hou gewoon je dagteller in de gaten en tank omstreeks elke 400 km of als je zoals ik 1:12,5 rijdt kan je tot circa 500 km gaan.
Geplaatst: 29.09.2005 - 17:37
door Alois
gewoon even de tank volgooien (is wel duur tegenwoordig) en dan de benzine meter ijkene, kan allemaal met de boardcomputer.
Ik wet het niet zo uit me hoofd, ff google en je vind het wel.
Moet je maar zoeken op 480, 480 liefhebbers hebben alles op internet staan.
Slecht starten als die koud is ligt denk ik niet aan de verdelerkap, moet je een sensor vervangen (sloop), welke kan ik je nu niet vertellen want mijn 440 turbo heeft dara ook last van, maar heb nog een goede 460 turbo