Pagina 1 van 1

K&N luchtfilter voor 2.4T

Geplaatst: 29.06.2008 - 17:58
door Lambert
Hallo,

ik zag net een uitzending op tv over een K&N luchtfilter, het schijnt een performanceverbetering te geven, wie heeft er ervaring mee? Ik heb een 2,4T.

Groet, Lambert

Geplaatst: 29.06.2008 - 20:13
door eddy3
Beste Lambert:heb in het verleden op men 850 2.5 10v een K&N luchtfilter gehad,en ik moet zeggen dat er toch wel enig verschil is op te merken nl. een iets beter reageren op het gas,een wat donkerder motorgeluid,en toch ook een heel klein voordeel kwa verbruik.Zou het nu op men S80 2.4d ook graag hebben,maar vele technici raden het af voor een turbodiesel,maar op je 2.4T C70,DOEN zou ik zeggen!Grtjs

Geplaatst: 29.06.2008 - 21:52
door toppertje
let wel op dat je het filter niet te overvloedig insmeert met olie,je lmm vind dit niet zo fijn

Geplaatst: 29.06.2008 - 22:08
door euerw
toppertje schreef:let wel op dat je het filter niet te overvloedig insmeert met olie,je lmm vind dit niet zo fijn
dat doe je toch alleen als je het gaat schoon maken?!
is handiger om tegen die tijd gewoon een nieuwe te plaatsen.
Maar had het voorheen op de bifuel en nu op mijn huidige auto en moet je zeggen dat het gewoon beter loopt, en zeker omdat een (diesel)turbo meer lucht vraagt, je merk gewoon dat het een betere doorstroom heeft!

gewoon doen, krijg je geen spijt van 8)

Geplaatst: 30.06.2008 - 22:15
door ronald ce
te veel insmeren isminder vermogen.

zorg dat hij alleen koude lucht kan aanzuigen.anders heb je minder vermogen.

Geplaatst: 03.07.2008 - 21:44
door v70parelmoer
Alleen na het reinigen bij ongeveer 70 a 80.000km moet je het filter insmeren met de daarvoor bestemd olie, dit wordt meegeleverd bij het schoonmaak setje kost 18 euro.
het k&n filter is gegarandeerd voor 1,9 miljoen kilometers en is dus de moeite waard.

Geplaatst: 04.07.2008 - 12:45
door Mathijs T-4
voor mijn V40 T-4 heb ik m hier besteld, de goedkoopste die ik kon vinden.

http://www.carpartsprovider.com/Volvo/V ... ilter.html

succes!

(ik wilde het onder de motorkap origineel houden)

anders even kijken bij www.europeantuning.nl, daar staat bijvoorbeeld wat over de BMC CDA, dat levert iets van 15 -20 pk op en dat merk je echt, maar dat wil ik niet, dat is mij teveel aanpassing onder de kap!

Geplaatst: 05.07.2008 - 08:54
door LeonW
Ik lees op marktplaats:
Pipercross luchtfilters worden in Engeland gefabriceerd. Zij maken gebruik van verschillende soorten foam met een speciale honingraat celstructuur. Daarmee wordt een maximale luchtdoorvoer bereikt, terwijl wel alle stofdeeltjes uit de lucht gefilterd worden. Deze celstructuur geeft het filter ook een uniek grote vuilopslagcapaciteit zonder nadelige gevolgen voor de luchtdoorlaat.

Een Pipercross paneelfilter heeft 30% meer luchtdoorlaat voor een betere acceleratie en meer vermogen deze paneelfilters kunnen gewoon gemonteerd worden in het originele luchtfilterhuis

Dus geen olie? wie heeft hier ervaringen mee??

Geplaatst: 05.07.2008 - 10:28
door raymond01
Sprak zojuist mijn overbuurman (In het bezit van brute kar Mclaren Mercedes
722). HHHHHHHHHHMMMMMMMMMMM WEER EEN STAATSLOT!!!!
En hadden het over een K+N filter die smeert het nooit in met olie..
Niet bij de Mclaren die heeft dat filtertje niet nodig.
Bij zijn race hobby auto''s seat.
Ik durf het bijna niet te vragen maar eeehhhh mag ik.........
Ach weet je beter een ster in de voorruit dan een op de motorkap.