Iemand 2.0d getuned?

Alles over motortuning van je Volvo. Houd er rekening mee dat door tuning van je Volvo elke aanspraak op garantie van de dealer of Volvo AB vervalt. Richtlijnen van Volvo zijn hier zeer strikt over.
2005s40
1st Gear member
Berichten: 26
Lid geworden op: 18.06.2008 - 16:10

Ik heb zelf een 2.0d 136pk en overweeg hem ook te laten tunen. Ik vind hier vooral ervaringen van de 1.6d of de 2.4d die getuned werden.

Is er ook iemand die een 2.0d getuned heeft en wat zijn de ervaringen hiermee? (koppel, optrekken, zuinigheid enz..)
sjoerdb
5th Gear member
Berichten: 1429
Lid geworden op: 19.11.2006 - 16:35
Locatie: venhuizen

rica geeft aan dat je van 136 naar 178 pk gaat en je koppel stijgt van 320 Nm naar 380Nm. succes!
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
pgmvveld
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 11.03.2008 - 15:27
Locatie: Delft

Heb dit laten doen bij Rica en het lijkt alsof er een cylinder bij is gekomen. Maakt de motor (nog) veel soepeler. Van meerverbruik is in ieder geval niets te merken.
Geen seconde spijt hier.
2005s40
1st Gear member
Berichten: 26
Lid geworden op: 18.06.2008 - 16:10

pgmvveld schreef:Heb dit laten doen bij Rica en het lijkt alsof er een cylinder bij is gekomen. Maakt de motor (nog) veel soepeler. Van meerverbruik is in ieder geval niets te merken.
Geen seconde spijt hier.
Zou je mij misschien enkele cijfers kunnen geven? Bv. hoeveel sec. van 0-100km/h? Of de herneming van 50-80km/h of 90-120km/h?
Zou altijd leuk zijn :-)
sjoerdb
5th Gear member
Berichten: 1429
Lid geworden op: 19.11.2006 - 16:35
Locatie: venhuizen

als jullie halverwege afspreken dan kunnen jullie ff laten voelen wat je hebt!
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
Gebruikersavatar
Sperring
1st Gear member
Berichten: 48
Lid geworden op: 15.06.2007 - 19:43

Ik ga mijn C30 2.0D over zo'n drie weken laten tunen!

Voor uw C30 2.0D 136 pk hebben wij een veel toegepaste en uitvoerig geteste chiptuning op maat door Ziptuning ontwikkeld. Met de Ziptuning aanpassing stijgt het vermogen van 136 pk naar 173 pk. De trekkracht stijgt van 320 Nm naar ruim 395 Nm. Dit verschil is goed merkbaar en u zult bij een gelijke rijstijl 4% benzine of tot zelfs 8% diesel besparen in het gemiddeld gebruik.

De Ziptuning uniek gemeten acceleratietijd van 0 naar 100 km/uur na tuning is 7.1 seconde. Origineel was de acceleratietijd ongeveer 9.4 seconde.
In de tussenacceleratie van 80 naar 120 km/uur zal de verbetering ook groot zijn, u merkt een duidelijk verschil. De topsnelheid stijgt van 210km/uur naar 229 km/uur.
Gebruikersavatar
Edgar
5th Gear member
Berichten: 1340
Lid geworden op: 23.03.2007 - 13:32

8% besparing... beloven ze dat?
Volvo V50 D2 R-Design MY11, Professionel Line, 17"; Cratus, Off black vulcaflex/ agnes creme Leder, Privacy Glas, Ice White.

BMW 120i
VW Passat 2.0 TDI High Line die weg gaat
Gebruikersavatar
Sperring
1st Gear member
Berichten: 48
Lid geworden op: 15.06.2007 - 19:43

Edgar schreef:8% besparing... beloven ze dat?
Ik denk wel dat het in het aller gunstigste geval is!
Maar zoals het er staat hebben zij het mij verteld :P
Gebruikersavatar
drowel
5th Gear member
Berichten: 1906
Lid geworden op: 19.03.2006 - 20:08

7.1 seconde. Origineel was de acceleratietijd ongeveer 9.4 seconde.
8% besparing... beloven ze dat?
Ik vind dat eerste nog merkwaardiger eigenlijk!
Gebruikersavatar
Edgar
5th Gear member
Berichten: 1340
Lid geworden op: 23.03.2007 - 13:32

Sperring schreef:Ik denk wel dat het in het aller gunstigste geval is!
Maar zoals het er staat hebben zij het mij verteld :P
Bij het stoplicht :wink: :lol:
Volvo V50 D2 R-Design MY11, Professionel Line, 17"; Cratus, Off black vulcaflex/ agnes creme Leder, Privacy Glas, Ice White.

BMW 120i
VW Passat 2.0 TDI High Line die weg gaat
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27063
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

drowel schreef:
7.1 seconde. Origineel was de acceleratietijd ongeveer 9.4 seconde.
8% besparing... beloven ze dat?
Ik vind dat eerste nog merkwaardiger eigenlijk!
Die acceleratie zou nog sneller zijn dan een D5 die meer vermogen en meer koppel heeft..
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
2005s40
1st Gear member
Berichten: 26
Lid geworden op: 18.06.2008 - 16:10

7.1sec lijkt me wel snel. Mijn vorige wagen heb ik ook laten chippen (Renault clio 1.5dCi). Op motorisch gebied liep hij na 70000km nog altijd goed. Alleen de versnellingsbak en koppeling leken toch wat aan de stroeve kant. Of dit aan de tuning ligt weet ik niet. Maar ik wil geen risico lopen met mijn s40. Meer vermogen is natuurlijk ook meer slijtage.
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27063
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Ik denk eerder dat de acceleratie rond de 8,1 seconde naar de 100 zal zijn.
Zelf wil ik alleen maar tunen vanwege de toename in trekkracht
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
jippen
2nd Gear member
Berichten: 173
Lid geworden op: 14.04.2008 - 16:05

voor een v50 2.0d is het 8.8 sec
martijnv40
1st Gear member
Berichten: 44
Lid geworden op: 12.02.2008 - 20:34

wat zeggen tuners over het behoud van de koppelingsplaten,
ik heb het idee, mede door mijn eigen ervaring met chiptuning dat de platen er veel sneller uitliggen?
Gebruikersavatar
Edgar
5th Gear member
Berichten: 1340
Lid geworden op: 23.03.2007 - 13:32

martijnv40 schreef:wat zeggen tuners over het behoud van de koppelingsplaten,
ik heb het idee, mede door mijn eigen ervaring met chiptuning dat de platen er veel sneller uitliggen?
Een goede tuner houdt rekening met de oa de koppeling,
Volvo V50 D2 R-Design MY11, Professionel Line, 17"; Cratus, Off black vulcaflex/ agnes creme Leder, Privacy Glas, Ice White.

BMW 120i
VW Passat 2.0 TDI High Line die weg gaat
Gebruikersavatar
Fré
1st Gear member
Berichten: 40
Lid geworden op: 07.08.2008 - 23:06
Locatie: Vilvoorde

Ik heb onlangs ook een S40 2.0D 136pk gekocht,
en overweeg om hem door Rica te laten tunen.

Ik heb gehoord dat de motor hier normaal geen problemen mee heeft,
maar dat andere onderdelen van de wagen, zoals bv versnellingsbak,
niet echt bemeten zijn op die 48 extra pk's en het extra koppel.

2005s40, heb jij de jouwe nu laten tunen?
Hoe voelt het zo?
Is er iemand die al een tijdje met de tuning rijdt?
Al problemen gehad?
Honda Prelude 1987 2.0i EX
Renault Mégane Coupé=Cabrio 2004 2.0i Dynamique
Volvo S40 2005 2.0D Momentum
Gebruikersavatar
Hjalmar
6th Gear member
Berichten: 3360
Lid geworden op: 17.08.2008 - 15:23
Locatie: Stockholm

Ik heb mijn auto nog niet laten tunen maar ik heb wel een aantal getunede D5 en 2.0D gereden! Je zult helemal tevreden worden! De tuner houdt rekening met koppel e.d. Het enige wat hij doet is het stuursysteem optimaliseren, maar zodat de motor geen schade loopt! Het zit allemaal binnen het maximale van de motor! Maak je geen zorgen...
Hjalmar
Gebruikersavatar
Pritchard
5th Gear member
Berichten: 1287
Lid geworden op: 31.03.2006 - 13:09
Locatie: Gent

Ik overweeg ook om mijn 2.0d te laten tunen. Ik zou van Rica eens 2 weken mogen rijden met de chip, om dan te beslissen. Dit is zo omdat ik het regel via mijn dealer, die blijkbaar niet uitkan aan het feit dat mijn wagen meer verbruikt in 6e dan in 5e...
V70 MY11, R-design, D3, Black Sapphire metallic
V50 2.0d MY07, kinetic, barents blue pearl en 17"; zaurak
V50 2.0d MY05, kinetic, Titanium grey en 16"; cygnus
Peter-V70
2nd Gear member
Berichten: 94
Lid geworden op: 24.07.2008 - 23:32

Ik heb 407 SW gereden met 2.0 HDIF AUT met Chipmeister tuning.
Ik heb spruitstuk vervangen, kapotte turbo, bij 30gr C ste vast storing motormanagement en emissiestoringen met lumpmode als gevolg (noodloop), bij inlevering weer lekkende turbo (garantie). Trekkracht 163PK.
Koppel kwam laat door en zeer abrupt. Wellicht had een betere verdeling van koppel meer heel gelaten. Ik adviseer een A-merk tuner zoals Fasttech, HT, Rica en geen prutsers. Dit luistert erg nauw.
V70 Fasttech maatwerk +220 pk 2.4D5 kinetic profesional pack + full pdc MY2009 oyster grey electrische achterklep privacyglass rondom 2 brillenhouders 5 sunblinds familiyline audioline estateline trekhaak ipodcable bagage separatie systeem
Volvo V70 2.4D
Peugeot 2.0 HDI SW
Volkswagen passat 85kw
Seat Toledo 81kw
Plaats reactie

Terug naar “Tuning (niet optisch)”