Pagina 1 van 4
Iemand 2.0d getuned?
Geplaatst: 30.06.2008 - 14:58
door 2005s40
Ik heb zelf een 2.0d 136pk en overweeg hem ook te laten tunen. Ik vind hier vooral ervaringen van de 1.6d of de 2.4d die getuned werden.
Is er ook iemand die een 2.0d getuned heeft en wat zijn de ervaringen hiermee? (koppel, optrekken, zuinigheid enz..)
Geplaatst: 30.06.2008 - 17:54
door sjoerdb
rica geeft aan dat je van 136 naar 178 pk gaat en je koppel stijgt van 320 Nm naar 380Nm. succes!
Geplaatst: 30.06.2008 - 22:51
door pgmvveld
Heb dit laten doen bij Rica en het lijkt alsof er een cylinder bij is gekomen. Maakt de motor (nog) veel soepeler. Van meerverbruik is in ieder geval niets te merken.
Geen seconde spijt hier.
Geplaatst: 01.07.2008 - 16:45
door 2005s40
pgmvveld schreef:Heb dit laten doen bij Rica en het lijkt alsof er een cylinder bij is gekomen. Maakt de motor (nog) veel soepeler. Van meerverbruik is in ieder geval niets te merken.
Geen seconde spijt hier.
Zou je mij misschien enkele cijfers kunnen geven? Bv. hoeveel sec. van 0-100km/h? Of de herneming van 50-80km/h of 90-120km/h?
Zou altijd leuk zijn

Geplaatst: 01.07.2008 - 19:32
door sjoerdb
als jullie halverwege afspreken dan kunnen jullie ff laten voelen wat je hebt!
Moet je dit eens lezen ;-)
Geplaatst: 01.07.2008 - 22:09
door Sperring
Ik ga mijn C30 2.0D over zo'n drie weken laten tunen!
Voor uw C30 2.0D 136 pk hebben wij een veel toegepaste en uitvoerig geteste chiptuning op maat door Ziptuning ontwikkeld. Met de Ziptuning aanpassing stijgt het vermogen van 136 pk naar 173 pk. De trekkracht stijgt van 320 Nm naar ruim 395 Nm. Dit verschil is goed merkbaar en u zult bij een gelijke rijstijl 4% benzine of tot zelfs 8% diesel besparen in het gemiddeld gebruik.
De Ziptuning uniek gemeten acceleratietijd van 0 naar 100 km/uur na tuning is 7.1 seconde. Origineel was de acceleratietijd ongeveer 9.4 seconde.
In de tussenacceleratie van 80 naar 120 km/uur zal de verbetering ook groot zijn, u merkt een duidelijk verschil. De topsnelheid stijgt van 210km/uur naar 229 km/uur.
Geplaatst: 02.07.2008 - 19:31
door Edgar
8% besparing... beloven ze dat?
Geplaatst: 03.07.2008 - 00:53
door Sperring
Edgar schreef:8% besparing... beloven ze dat?
Ik denk wel dat het in het aller gunstigste geval is!
Maar zoals het er staat hebben zij het mij verteld

Geplaatst: 03.07.2008 - 01:06
door drowel
7.1 seconde. Origineel was de acceleratietijd ongeveer 9.4 seconde.
8% besparing... beloven ze dat?
Ik vind dat eerste nog merkwaardiger eigenlijk!
Geplaatst: 03.07.2008 - 06:58
door Edgar
Sperring schreef:Ik denk wel dat het in het aller gunstigste geval is!
Maar zoals het er staat hebben zij het mij verteld

Bij het stoplicht

Geplaatst: 03.07.2008 - 09:19
door Fredhead
drowel schreef:7.1 seconde. Origineel was de acceleratietijd ongeveer 9.4 seconde.
8% besparing... beloven ze dat?
Ik vind dat eerste nog merkwaardiger eigenlijk!
Die acceleratie zou nog sneller zijn dan een D5 die meer vermogen en meer koppel heeft..
Geplaatst: 03.07.2008 - 16:09
door 2005s40
7.1sec lijkt me wel snel. Mijn vorige wagen heb ik ook laten chippen (Renault clio 1.5dCi). Op motorisch gebied liep hij na 70000km nog altijd goed. Alleen de versnellingsbak en koppeling leken toch wat aan de stroeve kant. Of dit aan de tuning ligt weet ik niet. Maar ik wil geen risico lopen met mijn s40. Meer vermogen is natuurlijk ook meer slijtage.
Geplaatst: 03.07.2008 - 16:17
door Fredhead
Ik denk eerder dat de acceleratie rond de 8,1 seconde naar de 100 zal zijn.
Zelf wil ik alleen maar tunen vanwege de toename in trekkracht
Geplaatst: 26.08.2008 - 11:44
door jippen
voor een v50 2.0d is het 8.8 sec
Geplaatst: 27.08.2008 - 08:38
door martijnv40
wat zeggen tuners over het behoud van de koppelingsplaten,
ik heb het idee, mede door mijn eigen ervaring met chiptuning dat de platen er veel sneller uitliggen?
Geplaatst: 27.08.2008 - 08:52
door Edgar
martijnv40 schreef:wat zeggen tuners over het behoud van de koppelingsplaten,
ik heb het idee, mede door mijn eigen ervaring met chiptuning dat de platen er veel sneller uitliggen?
Een goede tuner houdt rekening met de oa de koppeling,
Geplaatst: 03.09.2008 - 19:59
door Fré
Ik heb onlangs ook een S40 2.0D 136pk gekocht,
en overweeg om hem door Rica te laten tunen.
Ik heb gehoord dat de motor hier normaal geen problemen mee heeft,
maar dat andere onderdelen van de wagen, zoals bv versnellingsbak,
niet echt bemeten zijn op die 48 extra pk's en het extra koppel.
2005s40, heb jij de jouwe nu laten tunen?
Hoe voelt het zo?
Is er iemand die al een tijdje met de tuning rijdt?
Al problemen gehad?
Geplaatst: 03.09.2008 - 20:37
door Hjalmar
Ik heb mijn auto nog niet laten tunen maar ik heb wel een aantal getunede D5 en 2.0D gereden! Je zult helemal tevreden worden! De tuner houdt rekening met koppel e.d. Het enige wat hij doet is het stuursysteem optimaliseren, maar zodat de motor geen schade loopt! Het zit allemaal binnen het maximale van de motor! Maak je geen zorgen...
Geplaatst: 06.10.2008 - 16:13
door Pritchard
Ik overweeg ook om mijn 2.0d te laten tunen. Ik zou van Rica eens 2 weken mogen rijden met de chip, om dan te beslissen. Dit is zo omdat ik het regel via mijn dealer, die blijkbaar niet uitkan aan het feit dat mijn wagen meer verbruikt in 6e dan in 5e...
Geplaatst: 11.10.2008 - 23:09
door Peter-V70
Ik heb 407 SW gereden met 2.0 HDIF AUT met Chipmeister tuning.
Ik heb spruitstuk vervangen, kapotte turbo, bij 30gr C ste vast storing motormanagement en emissiestoringen met lumpmode als gevolg (noodloop), bij inlevering weer lekkende turbo (garantie). Trekkracht 163PK.
Koppel kwam laat door en zeer abrupt. Wellicht had een betere verdeling van koppel meer heel gelaten. Ik adviseer een A-merk tuner zoals Fasttech, HT, Rica en geen prutsers. Dit luistert erg nauw.