Volvo wijzigt strategie
Geplaatst: 03.07.2008 - 12:48
Uit de Zweedse pers
Volvo gaat z’n strategie aanpassen. Het toekomstige modellenprogramma richt zich op auto’s die kleiner en aanzienlijk zuiniger zijn.
Er zullen in het najaar dat een drietal zuinige diesels worden geïntroduceerd in de S40, V50 en C30. Met als verzamelnaam DrivE worden het versies met een lagere uitstoot. Volvo heeft nogal wat kritiek te verduren gekregen dat de nieuwe XC60 niet leverbaar is met een schonere motor. Na de jaarwisseling zal van dat model een 2-wiel aangedreven versie worden geïntroduceerd met voorwielaandrijving en een 5-cylinder diesel en 170 gram uitstoot. Volgens E24.se zal ook de XC70 als een FWD worden aangeboden.
De Russische en Chinese markt krijgen prioriteit bij de marktbewerking in de komende jaren. In Rusland is Volvo al een premium merk. Volvo zal daarnaast sterk investeren in China, waar nu al de S40 wordt gebouwd en volgend jaar de fabricage van een verlengde S80 start.
Voor wat betreft de ontwikkeling van zuinige diesel en benzinemotoren richt Volvo z’n investeringen op de plug-in hybrides. Volvo blijft een kleinere speler dan de grote fabrikanten die beweren voor 2010 al zulke auto’s te hebben. Volvo verwacht ze niet eerder dan in 2013 aan te kunnen bieden.
Volvo gaat z’n strategie aanpassen. Het toekomstige modellenprogramma richt zich op auto’s die kleiner en aanzienlijk zuiniger zijn.
Er zullen in het najaar dat een drietal zuinige diesels worden geïntroduceerd in de S40, V50 en C30. Met als verzamelnaam DrivE worden het versies met een lagere uitstoot. Volvo heeft nogal wat kritiek te verduren gekregen dat de nieuwe XC60 niet leverbaar is met een schonere motor. Na de jaarwisseling zal van dat model een 2-wiel aangedreven versie worden geïntroduceerd met voorwielaandrijving en een 5-cylinder diesel en 170 gram uitstoot. Volgens E24.se zal ook de XC70 als een FWD worden aangeboden.
De Russische en Chinese markt krijgen prioriteit bij de marktbewerking in de komende jaren. In Rusland is Volvo al een premium merk. Volvo zal daarnaast sterk investeren in China, waar nu al de S40 wordt gebouwd en volgend jaar de fabricage van een verlengde S80 start.
Voor wat betreft de ontwikkeling van zuinige diesel en benzinemotoren richt Volvo z’n investeringen op de plug-in hybrides. Volvo blijft een kleinere speler dan de grote fabrikanten die beweren voor 2010 al zulke auto’s te hebben. Volvo verwacht ze niet eerder dan in 2013 aan te kunnen bieden.