Pagina 1 van 2

Benzinemeter loopt maar half op.

Geplaatst: 03.07.2008 - 18:51
door Wiebe
Nou mijn benzinemeter loopt maar tot half omhoog... Heb de unit er al uitgehaald maar kan daar weinig aan vinden...

Heb me tank helemaal volgetankt maar hij doet het maar tot de helft.

Iemand een idee van hoe dit kan?

Geplaatst: 03.07.2008 - 18:56
door sjoerdb
slechte verbinding op je tankvlotter? tank goed leegrijden en dan de achterbank eruit halen. dan kom je je tankvlotter en pomp tegen.

Geplaatst: 03.07.2008 - 19:06
door Wiebe
bah leegrijden :/ je kan er niet bij zonder hem helemaal leeg te hebben?

Geplaatst: 03.07.2008 - 20:25
door wpee
Geeft hij de onderste helft wel correct aan, dwz geeft hij leeg aan als hij leeg is of geeft hij bij een halve tank al leeg aan.

Geplaatst: 03.07.2008 - 20:54
door gvanminnen
Hiermee begon het bij mij. Dag later grote problemen.
Brandstof pomp bleef lopen, accu leeg, alles uit onder het rijden, bijna 2 ongelukken omdat de stuurbekrachtiging wegviel en even later de rembekrachtiging.

Zou er wel naar kijken. Vlotter aan de brandstof pomp volgens mij. Ik heb me auto weg gebracht en hoor er morgen meer over.

Succes.

Geplaatst: 03.07.2008 - 21:08
door Wiebe
Dat is wel heel raar O_o

Maarja het is waarschijnlijk wat wpee zegt. Als de tank half vol is geeft hij leeg aan volgens mij op de meter en vol is dan half op de meter...

Geplaatst: 03.07.2008 - 21:40
door Iroll
Probeer eerst eens om de contacten achter op de meter goed schoon te maken. Als die geen goed verbinding maken wordt de weerstand hoger en kan de meter daardoor verkeerd uitlezen.

Geplaatst: 03.07.2008 - 21:50
door Wiebe
Heb de meter unit er compleet uit gehad en schoongemaakt maar geen resultaat :/

Geplaatst: 04.07.2008 - 15:24
door Iroll
Als de tank leeg is moet hij 30 ohm aangeven en met de tank vol 280ohm. Je kan de vlotter proberen met de hand op en neer te bewegen en kijken wat de multimeter voor weerstand aangeeft. Eerst meten bij de tank zelf, als dat goed is nog een keer proberen achterop de meter zelf. Zo kan je het probleem misschien localiseren.

Geplaatst: 04.07.2008 - 15:26
door Wiebe
Moet ik dat maar eens proberen... Maar duurt nog wel even voordat die leeg is :P To be continued...

Geplaatst: 10.07.2008 - 20:33
door Wiebe
Oke de tank is bijna leeg. Waar zit die vlotter etc more details please :D

http://img233.imageshack.us/img233/1718/dsc00658yp8.jpg
Daar ergens? :O Voordat ik alles los haal :p

Geplaatst: 10.07.2008 - 22:12
door Iroll
Ik zou nu met lege tank eerst de weerstand meten aan de bedrading van het metertje, vol gooien en kijken wat de weerstand dan is. Lijkt me makkelijker. De vlotter kan je eruit halen door de witte plastic rand los te draaien.

Geplaatst: 10.07.2008 - 22:53
door Wiebe
Kzal morgen eens de vlotter meten, maar kan ik hem ook helemaal eruit halen? want ik weet niet of de auto 100% leeg is omdat de meter niet helemaal deugt. en dan de vlotter heen en weer bewegen en zien hoeveel die aangeeft.

Geplaatst: 11.07.2008 - 17:40
door T.S.
Ik heb hetzelfde probleem met mn 460 diesel. Het oranje waarschuwingslampje werkt bij mij wel trouwens, dus leeg kom ik niet te staan (tenzij ik zelf dom doe natuurlijk! ;-)).

Dus met autoverbruik.nl gemiddeld verbruik vastgesteld en netjes op tijd tanken en er valt prima mee te leven. Maar een zaterdagje klussen is natuurlijk ook een oplossing! ;-)

Geplaatst: 11.07.2008 - 20:06
door nielo
Als je maar wel de accupool loshaald;)

Geplaatst: 13.07.2008 - 12:51
door 460volvo
die kan je gewoon loshalen,..
let wel op dat je de plastic ring meteen terugdraait!
anders vervormt de tank en krijg je de ring niet meer teruggeschroeft..

Geplaatst: 28.07.2008 - 15:05
door Wiebe
Zo weer tijdje geleden maar het probleem is opgelost... Hoe heb ik het opgelost? Door simpel naar een electronica zaak te zijn geweest en daar voor €5 een busje "tunerspray" gehaald te hebben en daar de stekkers flink mee ingespoten te hebben. Waarom Tunerspray en niet gewoon contact spray? Nou omdat Tunerspray geen resten wat normale contactspray wel doet.

Dus voor iedereen die problemen heeft met een traag oplopende meter.. spuiten maar! ;p

Groetjes Wiebe

Geplaatst: 28.07.2008 - 15:45
door Iroll
Spuit er wel wat vaseline op. Door de tunerspray zal de oxidatie extra snel weer toeslaan en heb je het probleem weer snel terug.

Geplaatst: 28.07.2008 - 16:28
door Wiebe
Argh... naja dat doe ik dan wel eens een keer als ik er zin in heb... Geen zin om weer alles uit elkaar te halen.. vooral de kilometer teller kabel O_o wat een werk was die... kreeg hem maar nooit vast want er was niet veel ruimte voor me hand.

Geplaatst: 28.07.2008 - 16:45
door 440rijder
Mijn benzinemeter loopt ook niet helemaal soepel op. Het duurt lang (>1 min) voordat hij op het niveau staat. Daarnaast heb ik een 'dansende' kilometerteller wijzer (speling is ongeveer 2 km/h op de schaal met een frequentie van 3 Hz ofzo), kan dit ook door mindere contacten/slechte smering zijn?