Pagina 1 van 2
Aankoop Nieuwe XC90 uit buitenland
Geplaatst: 07.07.2008 - 14:02
door sub-bj
Hallo allemaal,
Ik ben nieuw op dit forum. Wij zijn ons aan het orienteren op de aanschaf van een nieuwe XC90 Diesel R uitvoering.
Met het hele rattaplan komt die auto in Nederland uit op maar liefst excl. aflevering e.d. op 92.000.
Via Duitsland (zie
www.eu-flanze.de) kan een nieuwe R uitvoering worden besteld. Inclusief de door ons gewenste accessoires kost die slechts 50.000. Weliswaar komt er dan nog 28.000 bpm bij, maar dan blijft het verschil nog aanzienlijk. Heb al contact gehad en blijkbaar komt een XC90 dan uit Zuid-Europa (Italie of Spanje).
Vraag:
1. Wie heeft dit zelf ook al eens gedaan (en dan bedoel ik met name import van een spiksplinternieuwe auto)
2. Zijn uitvoeringen in Zuid Europa anders dan in Nederland. Als ik uitvoering lees zit daar m.i. geen verschil tussen.
3. Kan navi en boordcomputer eenvoudig worden omgezet naar nederlands (kon bij mijn bmw wel). En wat zou dat kosten?
Ben zeer benieuwd naar reacties!
Bert Jan
Geplaatst: 07.07.2008 - 14:20
door RhodanXC
Kan je niet echt helpen met antwoorden op je vragen, maar er zijn ook bedrijven die de XC90 uit de usa kunnen halen. Levert je dan nog meer voordeel op!.
Geplaatst: 07.07.2008 - 14:24
door sub-bj
Maar om nu met mijlen i.p.v. kilometers en waarschijnlijk toch andere uitvoering (zachter geveerd e.d.) rond te gaan rijden, gaat me net iets te ver.
BJ
Geplaatst: 07.07.2008 - 15:08
door Barry (Grillmeister)
Dat kun je (als ik het correct heb) weer bij de dealer laten omzetten, ben je nog steeds goedkoper uit...
Geplaatst: 07.07.2008 - 18:38
door Wim J
sub-bj schreef:Maar om nu met mijlen i.p.v. kilometers en waarschijnlijk toch andere uitvoering (zachter geveerd e.d.) rond te gaan rijden, gaat me net iets te ver.
BJ
Als ik het goed heb wordt de XC90 enkel in europa geproduceerd (voorlopig toch,...) en is er geen verschil in uitvoering en vering,.... Het kilometer en mijlen verhaal is wellicht het enige wat dient omgezet te worden achteraf (andere wijzerplaten en softwarewijziging)
WJ
Geplaatst: 07.07.2008 - 18:45
door bart simpson
De hier onbruikbare navigatie en telefoon van een US spec even daargelaten, en geen std mistachterlicht en geen hier bruikbaar alarm waardoor je iets niet origineels moet laten monteren.
Oja, vanwege de emissie is het motormanagement ook anders.
Voor zover ik
www.flanze.de ken leverde die altijd Nederlandse auto's.
Geplaatst: 07.07.2008 - 18:49
door menjo
Een diesel kun je niet uit de VS halen want die worden er ook niet heen gebracht.
Geplaatst: 07.07.2008 - 20:22
door Wim J
menjo schreef:Een diesel kun je niet uit de VS halen want die worden er ook niet heen gebracht.
Ik heb er toch eentje (1) gezien in de buurt van Detroit (MI) misschien uit het nabijgelegen Canada? Ik kijk na of ik er een foto van heb gemaakt. Het was een D5. Ik herinner het me goed omdat zowat alles daar op benzine draait.
WJ
Geplaatst: 07.07.2008 - 20:27
door menjo
Zover ik kan zien worden ze in Canada ook niet geleverd met Diesel. Misschien dat ze ooit wel geleverd zijn? Je ziet hier ook wel eens VW TDI'tjes rijden, ik geloof dat die hier 1 jaar geleverd zijn en toen weer verboden werden.
Geplaatst: 07.07.2008 - 21:16
door Ben
Mods break
Zullen we, voordat we in een USA diesel discussie verdwalen, terug gaan naar de vraag van sub-bj.
Geplaatst: 08.07.2008 - 07:17
door NielsPHEV
Mijn auto (MY07 V70 D5)nieuw uit duitsland gehaald met o km's was gebouwd voor de italiaanse markt. De auto was wel afgemeld in Italie dus de garantie liep al een half jaar hetgeen wel weer een bpm voordeel op leverde.
Uitrusting nivo kan wel verschillen zo heb ik het ledere sportstuur, pook knop lm velgen e.d. maar geen xenon.
De navigatie heb ik zelf verandert van Italiaans naar NL, was wel even zoeken als je geen italiaans spreekt.
De dealer in NL heeft de NL software geladen dit koste enkele tientjes.
Het importeren is tegenwoordig erg eenvoudig met die europese type goedkeuring.
Al met al niets om je zorgen over te maken !
Geplaatst: 09.07.2008 - 18:44
door xc90t6
sub-bj schreef:Maar om nu met mijlen i.p.v. kilometers en waarschijnlijk toch andere uitvoering (zachter geveerd e.d.) rond te gaan rijden, gaat me net iets te ver.
BJ
De auto's in Amerika zijn precies hetzelfde als in NL/EU behalve de punten die iemand hier boven aangaf. Er zijn bedrijfen die dit hele proces voor je uit handen nemen, en ik zou hier ook zeker gebruik van maken.
Geplaatst: 09.07.2008 - 18:45
door Paul
Ja er zijn zat bedrijven die dat doen, maar een diesel zal je er niet vinden.
Geplaatst: 09.07.2008 - 23:00
door xc90t6
Paul schreef:Ja er zijn zat bedrijven die dat doen, maar een diesel zal je er niet vinden.
Dat weet ik niet, volgens mij had ik er wel een paar voorbij zien flitsen.
Geplaatst: 10.07.2008 - 23:25
door sub-bj
Dank voor antwoorden! Amerika gaat mij te ver en inderdaad rijden daar volgens mij niet zoveel diesels
Vraag voor Niels; bij welk bedrijf in Dld heb jij auto gekocht? Goede ervaringen mee?
Bert Jan
Geplaatst: 11.07.2008 - 07:54
door bart simpson
xc90t6 schreef:sub-bj schreef:Maar om nu met mijlen i.p.v. kilometers en waarschijnlijk toch andere uitvoering (zachter geveerd e.d.) rond te gaan rijden, gaat me net iets te ver.
BJ
De auto's in Amerika zijn precies hetzelfde als in NL/EU behalve de punten die iemand hier boven aangaf. Er zijn bedrijfen die dit hele proces voor je uit handen nemen, en ik zou hier ook zeker gebruik van maken.
de XC90 voor de US wijken dusdanig af dat "precies hetzelfde" zeker niet gezegt mag worden, heeft iemand hier b.v. ooit een FWD XC90 gezien?
Geplaatst: 11.07.2008 - 08:55
door Maurice Pierik
Zover ik weet wijken Amerikaanse/Canadeze modellen altijd sterk af, en dan heb ik het niet over uitrusting alleen. Emissie-eisen en elektrische schema's zijn vaak compleet anders. Het gevolg kán zijn dat een Volvo-dealer je niet eens kan helpen bij een optredende storing aan je USA-Volvo.
Een Volvo met Diesel is al jaren niet meer in Amerika/Canada geleverd, dus een XC90 D5 zul je er niet aantreffen.
Modellen uit andere Europese landen wijken veel minder af (ok, rechtsstuur kun je aantreffen

), maar doorgaans is de uitrusting per land anders.
Geplaatst: 11.07.2008 - 09:45
door bart simpson
ook de glasdikte en het soort glas van de ramen is anders, antennes in het dak zijn anders
Geplaatst: 11.07.2008 - 19:56
door Weijers
Heb zelf een Zwitserse XC90 gekocht (toen ik in Zwi woonde) en ben inmiddels naar Duitsland verhuisd. Verschillen met de Duitse uitvoering (volgens mijn dealer) in elk geval (misschien zijn er nog meer):
- Verlichting is altijd aan
- ALLE Zwitserse XC90´s hebben standaard alarm
Al met al zijn er dus wel verschillen binnen Europa, maar dit lijken me geen zwaarwegende zaken. Zou wel ff navragen hoe het met de garantie zit.
Groeten,
Vincent
Geplaatst: 11.07.2008 - 20:04
door Weijers
O ja, heb enige ervaring met invoeren auto´s (1x D->NL, 2xCH->D)
invoeren valt wel mee:
- Tijdelijk kenteken (& verzekering!!!) regelen (of hij staat al/nog op kenteken in het land van herkomst)
- EU Conformiteits verklaring nodig (krijg je eigenlijk standaard bij de auto)
- Douane verklaring van geen bezwaar (bij invoer van buiten de EU)
- Een technische keuring bij de RDW (wat uitgebreider dan een APK)
- BPM afrekenen

(let er wel op dat je je daarbij vooraf niet verrekent!)
Succes!
Groeten,
Vincent