Pagina 1 van 1
volvo 265 gle geploft
Geplaatst: 08.07.2008 - 09:49
door nicovanharten
Ik heb een 265 gle uit 1981 .Nu is er een klepzitting gebroken en die heeft zijn eigen leven geleid door op reis te gaan in het motorblok , met als gevolg dat de zuiger en de cilinderbus kapot is . Ook de cilinderkop is ernstig beschadigd vooral de plek waar de zitting hoort te zitten. Wie heeft er een goede raad voor mij , maar nog meer, wie heeft voor mij de benodigde onderdelen , of motorblok. Op papier is het een 2.8, maar nu ben ik aan het meten geweest en daardoor denk ik dat het een 2.7 is . Wie kan mij vertellen hoe ik het verschil kan zien tussen de 2.7 en de 2.8.
Wie heeft er voor mij een motor , het liefst een b28.
Laat het mij even weten want het hart van de 265 moet weer kloppen
bellen gaat sneller
Nico van Harten 06-40321811
Geplaatst: 08.07.2008 - 10:13
door Stinky
ai! sterkte!
Geplaatst: 08.07.2008 - 16:14
door volvorider
Verschil in motorblik kan je zien aan de VIN code.
Geplaatst: 08.07.2008 - 17:21
door Michael Oud
Maar dat wellicht gaat niet meer op als er al eens een motorwissel heeft plaatsgevonden
Geplaatst: 08.07.2008 - 17:25
door Vilvi
Een makkelijk optisch verschil is tussen de B27E en de B28E dat de B27 een groot rond zwart luchtdilterhuis boven op de motor heeft liggen en de B28 heeft een rechthoekig zwart fliter huis welke naar de bestuurderskant weg loopt.
Als jouw auto origineel is en uit 1981 dan zou deze de B28E motor moeten hebben.
Eventueel weet ik wel een B280E of F blok te liggen,weet alleen weet ik niet of die te koop is. Dat kan ik wel informeren voor je. Voordeel van een B280 is dat ook daar weer een paar modificaties opzitten die het blok beter en betrouwbaarder maken.
Als ik jou was zou ik zowiezo naar een blok uit een late 760 gaan zoeken als vervanging.
Geplaatst: 08.07.2008 - 18:24
door imker
Misschien kan je deze wel als donor gebruiken. Hij staat al weken tekoop en geraakt hem aan de straatstenen niet kwijt.
http://www.kapaza.be/Autos/Oldtimers/96 ... prijs.html
Groeten, Koen
Geplaatst: 08.07.2008 - 18:30
door Michael Oud
Pfff... de verkoper daarvan is zeker geen technisch wonderkind, als hij de banden al niet op kan pompen...
Geplaatst: 08.07.2008 - 19:49
door imker
Daar heb je gelijk in maar de motor kan misschien de moeite waard zijn.
Geplaatst: 08.07.2008 - 20:37
door jos244245
Ik zou wel eerst even informeren wat voor motor er in die groene 264 van die Belgische meneer ligt.
Hij heeft het zelf nl. over een 2.3 :shock:
Geplaatst: 08.07.2008 - 21:10
door imker
Oeps, daar heb ik over gekeken.
Geplaatst: 08.07.2008 - 23:51
door Fat Rat
dat zou dus ook een al gewisselde motor zijn, van oorsprong moet er volgens mij een 2.7L V6 in de 26X liggen en geen (vier in lijn?) 2.3 blok.
Wat betreft een vervang motor zou een B280 natuurlijk het mooiste zijn omdat dat de verst ontwikkelde PRV is die door Volvo geleverd is. Maar let dan wel op dat je misschien het een en ander aan kabels en computers/injectmodules/ontstekingsmodules... mee moet transplanteren om eea goed werkend te krijgen.
Motorrevisie geen optie?? Donor blok is vast goedkoper, maar hoe goed zal het uiteindelijk zijn. Met een goede revisie is het blok praktisch nieuw....
Geplaatst: 08.09.2008 - 21:29
door Henk 760 Hausser
Iemand uit Belgie die veel 7 serie,s sloopt heeft een V6 met 148dkm te koop staan op marktplaats (eerst voor € 600,- nu voor € 500,--)
Misschien heb je al een mooie V6 en ben ik te laat(we zijn tenslotte 2 maanden verder) Maar het komt uit een goed (V6)hart.
Suc(V)6 met de (gedane) reparatie !!!
Geplaatst: 09.09.2008 - 11:42
door jos244245
Die kerel uit Geldermalsen heeft ook een prv op MP staan.Prijs op aanvraag :shock:
Geplaatst: 09.09.2008 - 23:54
door B-lennium
Wimbo uit scherpenzeel heeft volgens mij nog 2x een v6 liggen, loop er wekelijks langs

ik weet zo niet of het injectie of carburatie blokken zijn.
mail hem anders eventjes
http://www.volvoclassics.nl/home/
succes met het overbouwen!