Tips opsporen resonantie
Geplaatst: 08.07.2008 - 20:44
s'avonds forummers,
Mijn s 80 D 5 (bwj 2002 -125.000 km)heeft tot ongeveer 2000 t/m een zware resonantie/gebrom. Maakt niet uit of je voor of achter in de wagen zit het is zéér storend. Boven de 2000 toeren lijkt de auto normaal te rijden.
Het is ook niet altijd even luid maar stel dat ik vergelijk met een andere D5 en deze 70 op 100 geef dan stijgt bij mijn wagen het geluid 75 tot 85 en boven de 2000 toeren zakt het dan naar 70-73( dit is maar een vergelijking)
Motor steunen zijn nog niet lang geleden vervangen (allemaal) er is een aanpassing geweest ivm uitlaat steun en het flexibele gedeelte vd uitlaat is recent vernieuwd. De hitteschildjes zitten vast en de uitlaat lijkt nergens tegenaan te trillen. Luchtfilter trilt niet, stuur en aanverwanten zit vast, er werden een jaar geleden nieuwe stabilisatorstangetjes achter gestoken en enkele weken geleden ook voor aan. De meeste zaken die vernieuwd zijn werden door de dealer vernieuwd in de zoektocht naar die zware brom echter zonder resultaat. Aan de computer geraken we ook niets wijzer.
Wel viel het me op dat 2 injectoren meer lawaai (tikken) maken dan de andere en als ik dan aan de hoge druk leidingen voel dan lijkt het alsof je op je vinger getikt hebt met een hamertje, velen zullen dit herkennen, het is ahw je bloed door je adertjes wil springen. :twisted: Vorige week is de wagen nog gekeurd en kwam zonder opmerkingen door de keuring. Bij deze keuring worden ook de uitlaatgassen getest maar zoals eerder vermeld geen opmerkingen.
Alle tips zijn welkom :eeeeek:
bedankt
Marc
Mijn s 80 D 5 (bwj 2002 -125.000 km)heeft tot ongeveer 2000 t/m een zware resonantie/gebrom. Maakt niet uit of je voor of achter in de wagen zit het is zéér storend. Boven de 2000 toeren lijkt de auto normaal te rijden.
Het is ook niet altijd even luid maar stel dat ik vergelijk met een andere D5 en deze 70 op 100 geef dan stijgt bij mijn wagen het geluid 75 tot 85 en boven de 2000 toeren zakt het dan naar 70-73( dit is maar een vergelijking)
Motor steunen zijn nog niet lang geleden vervangen (allemaal) er is een aanpassing geweest ivm uitlaat steun en het flexibele gedeelte vd uitlaat is recent vernieuwd. De hitteschildjes zitten vast en de uitlaat lijkt nergens tegenaan te trillen. Luchtfilter trilt niet, stuur en aanverwanten zit vast, er werden een jaar geleden nieuwe stabilisatorstangetjes achter gestoken en enkele weken geleden ook voor aan. De meeste zaken die vernieuwd zijn werden door de dealer vernieuwd in de zoektocht naar die zware brom echter zonder resultaat. Aan de computer geraken we ook niets wijzer.
Wel viel het me op dat 2 injectoren meer lawaai (tikken) maken dan de andere en als ik dan aan de hoge druk leidingen voel dan lijkt het alsof je op je vinger getikt hebt met een hamertje, velen zullen dit herkennen, het is ahw je bloed door je adertjes wil springen. :twisted: Vorige week is de wagen nog gekeurd en kwam zonder opmerkingen door de keuring. Bij deze keuring worden ook de uitlaatgassen getest maar zoals eerder vermeld geen opmerkingen.
Alle tips zijn welkom :eeeeek:
bedankt
Marc