Pagina 1 van 1

Geluidsniveau V70 D5

Geplaatst: 21.09.2005 - 12:10
door Thom
Hey,

Vorige week heb ik met mn pa een proefrit gemaakt in een V70 D5 GT (163pk nog), we gaan voor de XC70, maar kun je toch even proberen of het wat is, Volvo rijden :D . Wat ons gelijk opviel was het toch wel forse dieselgeluid bij de koude start. De hele auto schudt even, en het genagel is duidelijk waarneembaar. Eenmaal op temperatuur was het stukken beter, maar onze huidige Peugeot HDI is toch echt gecultiveerder, terwijl dat een 'oudere' motor is (2.2 HDI 16v). De demowagen had overigens nog geen 1.000km gereden, dat moet ik er wel bij zeggen. Wat me ook opviel was het doorslippen van de voorwielen, ondanks die 340Nm. Bij volgas accelereren (je wilt toch even weten wat zo'n auto kan...), duurde het voor je gevoel best lang voor de auto daadwerkelijk wegkwam. Zijn dit herkenbare zaken voor D5 rijders? Overigens beviel de auto ons verder prima, we vonden 'm zelfs een tikkeltje sportief!

Thom

Geplaatst: 21.09.2005 - 17:11
door Battlecruiser
Over dat accelereren: weet je heel zeker dat het DSTC wel op AAN stond? Bij leen- en demonstratiewagens zie ik het vaak op uit staan, omdat velen menen dan lekkerder te kunnen scheuren.

Geplaatst: 21.09.2005 - 18:41
door Ben
Ik D5 nu al een jaar of 3 en ben erg tevreden. Geluid is geen probleem. Acceleratie ook in Orde (de S60 is sneller dan de XC70 maar die is dan ook een stukje zwaarder). Slippende wielen is me wel eens gebeurd met de S60 maar toen had ik de caravan er achter.
Ik rij overigens altijd automaat!

Geplaatst: 21.09.2005 - 22:28
door Wimold
Hi,

Ik ben geen motor expert maar bij mijn D5 heb ik de indruk dat turbo pas bij 1900-2000 rpm gaat loeien. Plankgas wegrijden geeft een matig acceleratie gevoel, tot je in de 1e versnelling bij 2000 rpm komt, dan gaat de ie echt trekken... via de 2 naar de 3 en dan bij ±4500 rpm op 120 km/h. Je kan de Turbo dan goed horen en de wagen trekt naar tevredenheid :D :D.

Wat betreft de slippende wielen... ik heb een FourC onderstel en het gebeurt nog wel eens dat ik in een sportieve bui het DTSC lampje aan get knipperen krijg bij wegrijden of bochten werk..... Enig geluid van piepende banden is dan waar te nemen.... 8) 8) .

WP

Geplaatst: 23.09.2005 - 19:02
door kuiper
Ik vind het dieselgeluid heel erg meevallen. Bij 160 plus (alleen in Duitsland) hoor ik helemaal niks (zit een goede geluidsinstallatie in) terwijl ik bij de Saab 9-5 aero die ik had wel een lichte ronk hoorde. Ook andere benzinemotoren vond ik luidruchtiger (20-klepper 850, maar wel mooi geluid). Verder is het geen stoplichtracer, nodigt daar ook niet toe uit, maar dat geeft niks. Ik heb liever een autobahn-cruiser waar je heerlijk comfortabel 160-200 mee rijdt, en dat doet-ie D5! Ik denk zelfs dat ik 'em toch maar niet laat chippen :o want het is niet echt nodig.

Kuiper

Geplaatst: 24.09.2005 - 12:42
door Hans
Ik vindt 'm ook lekker stil hoor.
Mijn vorige D5 was gechipt en dat was wel beter hoor. Liep daardoor iets onregelmatiger en rookte iets. (maar had ook al 180000 gelopen)

Mijn huidige D5 is iets slomer maar geen stakker. En dat motor geluid is precies goed! Ik ga 'm wel naar RICA brengen :twisted:
Want het doet me af en toe wel deugd om een golfje met petbestuurder ff het snot voor z'n ogen te rijden.... :twisted:

Geplaatst: 27.09.2005 - 08:46
door turbo
Wimold schreef:Hi,

Wat betreft de slippende wielen... ik heb een FourC onderstel en het gebeurt nog wel eens dat ik in een sportieve bui het DTSC lampje aan get knipperen krijg bij wegrijden of bochten werk..... Enig geluid van piepende banden is dan waar te nemen.... 8) 8) .

WP
hier heb ik ook wel is last van! 8) Maar natuurlijk als je vol gas geeft en dan met geweld de koppeling op laat komen slippen zelfs met DTSC aan je voorwielen wel een tijdje door! :D