Pagina 1 van 1
v70 T5 op lpg G3
Geplaatst: 15.07.2008 - 17:56
door Gast
Ik heb de mogelijkheid om een mooie v70 T5 uit 2000 te kopen.
Nu ben ik benieuwd of deze blokken een flinke kilometerstand aankunnen en zonder problemen op gas kunnen draaien.
Zoals gezegd:
V70 T5 uit 2000 (met hydraulische klepstoters), ongeveer 270.000 km op de klok en heeft vanaf 240.000 een Prins gasinstallatie, draait dus nu 30.000 km op lpg.
Wie heeft hier ervaring mee?
Geplaatst: 15.07.2008 - 23:42
door T5je
Sorry kan je niet helpen. Rij zelf op benzine.
Geplaatst: 16.07.2008 - 08:53
door Bombina
Ludo uit Vlaanderen weet veel over Turbo's en LPG.
Zoek eens in de oude berichten of kijk bij het 850-forum.
Overigens kan ik me een Prins gasinstallatie uit de discussies niet herinneren.
Succes.
Geplaatst: 16.07.2008 - 14:01
door MarkV70
Hoi
toch even een vraagje; weet je zeker dat je hydro klepstoters hebt. Ik denk van niet nml. Mijn V70 is van 2000 en nog net de classic, in 99 zijn de vaste klepstoters gekomen, dus ws heb jij die ook. Dan is lpg een beetje anders. Ik rijd zelf ook met een 2.4 en prins, dat gaat prima, maar wel met flashlube erop. Bij turbo's is het nog wat kwetsbaarder vanwege de hogere temperaturen, dus dan is fl zeker noodzaak. Maw, als de t5 er nu 30dkm op gas op heeft zitten, zonder fl, kan dat zomaar betekenen dat de kleppen al aangetast zijn en er een dure revisie zit aan te komen, hangt ook van rijstijl af natuurlijk, maar je koopt geen t5 om er mee te poekelen lijkt me.
Dus tis een gok, of goed laten nakijken. Je kunt je ook afvragen waarom iemand de auto na 30dkm op gas al wegdoet natuurlijk. Als je beslist om m toch te kopen, laat dan voor 100 euri fl inbouwen en houdt rekening met onkosten tzt, als er andere kleppen in moeten kun je wel meteen hardere laten plaatsen heb ik gelezen, succes met overpeinzen.
Mark
Geplaatst: 16.07.2008 - 14:06
door C70ESBen
Een MY'00 heeft inderdaad vaste klepstoters, mijn C70 van modeljaar '99 is de laatste met hydraulische klepstoters.
Flashlube moet er dus zeker op, verder gaat mijn voorkeur ook uit, zeker op een turbomotor naar Vialle LPI (vloeibare inspuiting en lagere verbrandingstemperatuur).
Geplaatst: 16.07.2008 - 22:11
door Bumme
Ik rij sinds enkele weken ook in een Volvo V70 maar dan een 2.4T blok, 190.000km en voorzien van een Prins gasinstallatie. De mijne moet alleen nog voorzien worden van een flas-lube. (gasinstallatie sinds 2006)
Auto bevalt heel erg goed en ondanks de dikke 1600kg eigen gewicht wil ze vlot van haar plaats. Echt top
Geplaatst: 16.07.2008 - 22:20
door TTT242
IS het een V70 classic of een V70N die je wil kopen...nuja maakt ook niet veel uit volgens mij want beiden van 2000 hebben normaal gezien vaste klepstoters. Als er bij de huidige LPG installlatie geen flash Lube is geinstalleerd lijkt me dit niet zo'n goed teken.
Rij nu een jaartje (30Dkm) in een 2004 T5 met chip/3"DP en Ferrita uitlaat op LPI Vialle met flashlube....en ja dat gaat super. Hoe het gaat gaan met grotere km standen (klepspeling) kan ik je nog niet zeggen, maar een nieuwe cilinderkop is ingecalculeerd moest er eventueel binnen een paar jaar iets misgaan. LPI installatie is trouwens overgezet van m'n V70 Classic 2.5T (van 1998 met hydraulische klepstoters) op de V70N.
Geplaatst: 24.07.2008 - 17:43
door Gast
Beste allemaal,
Dank voor jullie reacties.
Ik had een optie op deze auto maar de garage waar hij te koop (
www.dewittevink.nl) stond was dat even vergeten.... :shock: en heeft hem 'per ongeluk' aan een andere klant verkocht. Gisteravond zag ik het op de site van de garage dat hij verkocht was en via de rdw kon ik zien dat hij per 22 juli jl. van eigenaar gewisseld was. Het lijkt me voor te stellen dat ik 'des duivels' :evil: was en een reactie van de betreffende garage heb gevraagd.
(optie had ik aangezien de auto nog binnen zou komen, anders was ik waarschijnlijk direct tot koop overgegaan).
Geplaatst: 24.07.2008 - 20:04
door Bombina
Tsjee, dat is niet netjes van de garage en voor jou zwaar k...
Uithuilen en verder zoeken.
Succes!