Pagina 1 van 2
Aankoop advies V70
Geplaatst: 16.07.2008 - 12:24
door haas2
Ik ben een newbie in Volvo-land. Rijd nu een VW Passat Variant TDI. Mede vanwege de hoge dieselprijs en het feit dat we met 3 kids, ook 3 driepuntgordels op de achterbank willen, aan het kijken naar een andere auto.
Ik heb mijn oog laten vallen op een VOLVO V70 2.4i 170pk Automaat Europa Comfort Climate Control LPGG3. Deze staat bij More Cars in Raalte.
Prijs € 12.650
Bouwjaar 02-2000
Kilometerstand 235.751 km
Kenteken 72-FB-NH Deze auto is voorzien van een NAP-label.
Deze auto is voorzien van een NAP-label.
Kleur Nautic Blue Metallic
Brandstof LPG G3
Carrosserie Stationwagon
Transmissie Automaat
Aantal deuren 5
Cilinderinhoud 2.435 cc
Garantie BOVAG Garantie
Is dit een redelijke prijs voor zo'n auto? Is iemand bekend met dit autobedrijf? Waar moet ik op letten bij aanschaf?
Zijn hier nog andere betrouwbare Volvo-deales/specialisten in de buurt?
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Martin
Zutphen
Geplaatst: 16.07.2008 - 14:09
door MarkV70
Hoho,
eerst even rondlezen zou ik zeggen. De prijs hangt af van het bouwjaar lijktme, dat lees ik niet uit je bericht.
Belangrijker is onderhoud, en mn of er al eens iets aan de motor is gebeurd, dwz andere kleppen. Je hebt t nml ober de 2.4 met vaste klepstotes dus en die kunnen goed op gas, maar niet eindeloos als de oudere 2.5's met hydro klepstoters. De 2.4 haalt gemiddeld 2 tot 2,5 ton zonder revisie, daarna moeten de kleppen gesteld worden (of eerder) , dit is erg duur (tot 900,-) maar ook eigenlijk een tijdelijke oplossing. Er moeten op den duur nieuwe kleppen in die harder zijn en dan kun je voorlopig weer vooruit.
Dus voor de auto is bij goed onderhoud veel mogelijk, maar de motor behoeft extra aandacht. Als de revisie al gebeurd is, aantoonbaar, dan kun je voorlopig vooruit, maar andere moet je er rekening mee houden dat dit er aan zit te komen en er 2500 voor moet reserveren, dan is de prijs ook meteen in een ander daglicht natuurlijk.
Zit er trouwens flashlube valvesaver op, schijnt een aanrader te zijn. Ik heb het op mijn auto ook laten zetten, zelfde motor maar 140 pk.
Optie om een v70 te kopen met weinig km en er zelf gas in te zetten al overwogen, is mij goed bevallen.
Mark
Geplaatst: 16.07.2008 - 15:15
door Bombina
Optie om een v70 te kopen met weinig km en er zelf gas in te zetten al overwogen, is mij goed bevallen.
Heb ik ook gedaan, bij 2 ton.
Kort daarna wel de ETM moeten vervangen, maar dat had in feite niets met de LPG te maken.
Verder sluit ik me bij MarkV70 aan.
Succes met zoeken.
PS. Zoek ook eens in de oude berichten.
Geplaatst: 16.07.2008 - 21:36
door VolvoKramer
Voor die prijs mag je ook mijn V70 Classic kopen. Nautic Blue metallic, 160.000 km pas net een LPG-G3 ingebouwd en daarop nog maar 300 kilometer gereden.
Tevens voorzien van beige lederen interieur en alle andere opties.
Bouwjaar 12-1999.

Geplaatst: 16.07.2008 - 22:50
door haas2
Wellicht is deze van van der Horst dan een betere keuze?
v70 luxery line 2.0-10V 5 cilinder; eind 1997
7950 euro
240000 km
nw g3
http://www.volvostations.nl/index.php? ... d&auto=116
Geplaatst: 16.07.2008 - 23:29
door VolvoKramer
Als je een goede V70 op LPG zou willen hebben, dan zou ik gewoon even de tijd nemen. De prijzen die je laat zien vind ik nog niet echt super spannend.
De tip die je eerder is gedaan om te kijken naar een V70 met wat minder kilometers op de teller en daar gas in te laten bouwen, lijkt mij een goede tip.
Heb je ook al wel eens gekeken op
www.mobile.de ?
Ik weet niet of importeren een optie voor je is.
Mijn V70 Classic heb ik 2,5 jaar geleden gekocht vanuit Luxemburg. Aanschafwaarde 2,5 geleden: Eur 10.000 incl alle kosten. Kilometerstand 125.000 met alle onderhoudspapieren en historie erbij. Bouwjaar is je nu bekend, 12-1999. Nog nooit problemen met deze auto gehad.
Kopen via een garage kan natuurlijk ook voordelen bieden zoals een garantie maar je betaalt er ook een prijs voor.
Het ligt dus aan jou wat je voorkeur heeft.
P.S: ik heb nog even voor je gekeken en naar mijn mening staat er momenteel niet zo heel veel aantrekkelijks tussen. Maar hier een voorbeeldje:
Klik hier
Geplaatst: 17.07.2008 - 13:49
door MarkV70
Hoi Haas,
prijs is dus idd veel te hoog. Voor dat geld kun je heel leuk winkelen en zelf inbouwen. Als ik het nu met mijn huidige info opnieuw zou mogen doen voor zeg 12500 euro, dan zou ik een 99er van 1e helft 99 nemen met 2.5T motor en hydro klepstoters voor ongeveer 10d euri en onder de twee ton km, en daar een vialle of prins inzetten. Dan gaat het wel goed met turbo en heb je ook geen flashlube nodig. Maar ja, gedane zaken nemen geen keer, of je moet mijn v70 willen overnemen met 176dkm, net als hierboven al iemand schreef.
succes, er staan best wat T-tjes te koop voor (dik) onder de 10d euri. zie autotrack e.d.
Mark
Geplaatst: 17.07.2008 - 14:49
door MarkV70
overigens hebben we het toch wel over de classic hé en niet de nieuwe met de schouders toch? Zijn beiden in 2000 geleverd nml.
Gas inbouwen na veel km is niet erg, alleen moet de auto dan wel in uitmuntende staat zijn om er zoveel geld in te pompen en je moet er een paar jaar mee willen rijden, minimaal 20dkm oid.
Bij mijn auto is er gas ingegaan bij 144dkm. Maar lees maar eens op het 850 forum, daar zijn er zat die dik boven de twee ton nog beginnen aan gas, ook op T5-jes e.d.
Mark
Geplaatst: 17.07.2008 - 14:55
door bart simpson
een "Europa" is altijd een V70 Classic
Geplaatst: 20.07.2008 - 21:53
door VolvoKramer
Hoi Haas2,
Zag bij
www.carrun.nl nog een mogelijk aantrekkelijke V70 Classic staan. Het is er eentje uit 1998 met 198.000 kilometer. Ben zelf niet helemaal weg van de R-velgen die er onder zitten. Vind de velg zelf wel mooi maar misschien niet helemaal voor deze auto. Het is een 140 pk automaat. De normale velg zit er gelukkig standaard gewoon bij. Dealer-onderhouden auto.
Kost Eur 6900,-. Prima zaak, ken ze en degelijke auto;s in het assortiment. Doorgaans import uit Duitsland. Betrouwbare zaak in mijn ogen.
Zo zie je maar dat je best voor lagere prijzen een goeie kan kopen. Deze prijs is zeker wel onderhandelbaar en richting een 6000 moet je volgens mij wel kunnen komen.
Geplaatst: 20.07.2008 - 21:56
door bart simpson
Van Duitse imports is geen schade/claim/onderhoudsverleden terug te vinden in Nederland, dat maakt ze al snel veel minder waard
Geplaatst: 21.07.2008 - 00:14
door VolvoKramer
Dus je hebt idd een vertrouwd adres nodig. Veelal kan je uit de onderhoudshistorie toch wel een aantal zaken opmaken. Uiteraard kunnen er zaken zijn die buiten het 'boekje' om zijn gegaan en die dus niet te traceren zijn.
Een vertrouwd adres voor importwagens is dan dus een belangrijke. Deze club:
www.carrun.nl is naar mijn mening netjes en zorgvoldig. Ben er meerdere malen geweest om een v70 te bezichtigen. Een klein bedrijfje dat hard werkt en graag wil groeien op een eerlijke manier.
Ik denk overigens dat er nog wel aantrekkelijkere V70 classics te koop zijn. Dus die minder kilometers gelopen hebben tegen een zelfde prijs.
Wat mij betreft is import uit bijvoorbeeld Duitsland, Belgie of Luxemburg erg interessant omdat je veelal goede auto's met full-options aantreft. Zeer aantrekkelijk geprijsd met relatief lage kilometerstand. Het meest aantrekkelijke is uiteraard als je zelf rechtstreeks daar een auto koopt en zelf importeert. Kijk ook maar eens bij buitenlandse Volvo dealers. Scheelt een stuk. Mijn auto was bij aankoop in ieder geval voorzien van een getekend onderhoudsboekje en daarbij alle bonnetje van deze onderhoudsbeurten, tot aan het laatste lampje aan toe.
Mocht je niet aan import willen doen, dan zijn er zeker aantrekkelijke manier om aan een goede V70 te komen.
Een slecht voorbeeld vind ik bij De Beemd in Eindhoven. Daar staat ook een Classic, 2.4T AWD, 1999 met 227.000 kilometer. Vragen ze schrik niet: Eur 14.950 voor. Dat gaat in mijn ogen nergens meer over en koop je naar mijn mening die auto te duur. Staat dan ook al een hele lange tijd te koop.
Geplaatst: 21.07.2008 - 10:33
door raymond01
Klopt je hebt van Duitse auto's geen verleden maar een Duitse auto kopen die checkhaft geplegt is ga daar maar vanuit dat je goeie krijgt.
Geplaatst: 21.07.2008 - 10:50
door bart simpson
raymond01 schreef:Klopt je hebt van Duitse auto's geen verleden maar een Duitse auto kopen die checkhaft geplegt is ga daar maar vanuit dat je goeie krijgt.
alleen is er geen waterdicht schadeverleden terug te vinden, dat blijft iedere importauto zijn leven lang achtervolgen
Geplaatst: 21.07.2008 - 11:00
door VolvoKramer
Gelukkig maakt het aankoopbedrag dit meer dan ruim voldoende goed
P.S: waarom zou je in bijvoorbeeld Duitsland het schade-verleden van een auto niet kunnen achterhalen? Hebben duitsers hier zelf geen behoefte aan dan? Lijkt mij merkwaardig.
Geplaatst: 21.07.2008 - 11:07
door bart simpson
wat je bespaard bij aankoop beur je er bij verkoop doorgaans ook weer minder voor terug
Geplaatst: 21.07.2008 - 12:52
door VolvoKramer
Absoluut niet zulke ervaringen daarmee gehad.
Totaal andere en positieve ervaringen mee.
Ook nederlanders gaan groter denken dan NL. De europesche auto-markt is steeds beter bereikbaar en toegankelijker. Je koopt gewoon een auto binnen de EU en dan daar waar de auto's het meest aantrekkelijk zijn.
De angst die mensen vroeger wel hadden voor een recent kenteken op een oudere auto is naar mijn mening een stuk verder teruggedrongen. Sterker nog ik zie de laatste tijd juist steeds meer grotere auto's zoals met name Volvo's die geimporteerd zijn.
Het is wel zo dat indien men aantrekkelijk een auto kan inkopen uit bijvoorveeld duitsland, men bij de verkoop ook wat makkelijker een scherpere prijs kan hanteren en dus de auto relatief snel verkoopt.
Geplaatst: 21.07.2008 - 12:57
door bart simpson
VolvoKramer schreef:Absoluut niet waar. Totaal andere en meerdere ervaringen mee.
een Importauto doet substantieel minder geld bij inruil, sommigen ruilen ze door het ontbreken van juist die schadehistorie niet eens in, daar heb ik een zeer ruime ervaring mee, Nederland is redelijk uniek met een schadeuitkeringsinformatiebank.
Waarom zou je voor een import die vaak behoorlijk anders gespecificeerd is ook de hoofdprijs gaan betalen?
Geplaatst: 21.07.2008 - 13:06
door VolvoKramer
Dat laatste ken ik eigenlijk niet en geloof je graag. En zoals in mijn vorige bericht vermeld, praat ik ook niet over de verkoop en inruil bij dealers.
Alhoewel een Volvo-garage enkele maanden geleden nog wel Eur 11.500 wilden geven op een inruil van een nieuwere V70 met een verkoopprijs van Eur 17.500,- Dat bedrag wat ze me boden voor deze import-auto lag Eur 1000,- boven het bedrag waarvoor ik de auto 2 jaar geleden heb gekocht
Hoezo lage inruil-prijzen, na 2 jaar rijden, en 45.000 km, nog 1000 euro winst kunnen maken op je inruil.... Dat is voordelig rijden!
En geloof me, dit is geen zwets-verhaal.
P.S: we raken off-topic!
Geplaatst: 21.07.2008 - 13:09
door bart simpson
Vind dat niet echt een waterdicht bewijs, het zegt natuurlijk niet echt iets, als de vraagprijs (te) hoog is kunnen ze wel € 2.000,-- meer bieden als dat je ooit betaald hebt