Pagina 1 van 1
1.9 T4 vs. 2.0 T4
Geplaatst: 20.07.2008 - 10:27
door T4Freak
Ik was benieuwd of iemand de exacte verschillen weet van de uit 1998 volvo T4's en de latere 2003 volvo T4's.
Het enige dat ik weet is 1.9 of 2.0 motor.
Zit er ook verschil in de Turbo's
Welke is eigenlijk sterker of beter te kietelen.
Groeten Dennis.
Geplaatst: 20.07.2008 - 11:05
door Paul
de 2.0T is een Low Presure Turbo en de T4 een High Presure
Geplaatst: 20.07.2008 - 11:23
door Ludo
Paul schreef:de 2.0T is een Low Presure Turbo en de T4 een High Presure
nee beide zijn HPT turbo's.
de cilinderinhoud is wel verschillend.
zo had in de pfase 1 1855cc, de latere 1948cc.
welke beter is heb ik geen idee van.
Geplaatst: 20.07.2008 - 15:24
door Paul
Oh ok, weer wat geleerd, 4 jaar in een 2.0T gereden en de dealer zei altijd dat dat het verschil wat met een T4. (was wel een 2002 model)
Enne bij de 2.0T komt de turbo al bij 2-2500rpm, terwijl hij bij de T4 pas bij 4000rpm zou komen.
Geplaatst: 20.07.2008 - 17:18
door Maarten
Paul schreef:Oh ok, weer wat geleerd, 4 jaar in een 2.0T gereden en de dealer zei altijd dat dat het verschil wat met een T4. (was wel een 2002 model)
Enne bij de 2.0T komt de turbo al bij 2-2500rpm, terwijl hij bij de T4 pas bij 4000rpm zou komen.
volgens mij bedoelt TS niet de 2.0T.
Er zijn twee versies van de T4,eentje met een 1.9 en eentje met een 2liter.
volgens mij is er ook wel het verschil met een low pressure/high pressure,en hadden de T4's een high pressure en de 2.0T een low pressure turbo.
mocht ik toch abuis zijn hoor ik het wel
Geplaatst: 20.07.2008 - 18:26
door Paul
Toch met dubbel S
Nou ik ben benieuwd, misschien weet Bart het!
Geplaatst: 20.07.2008 - 21:17
door bart simpson
er was zowel een 1.9 T4 als een 2.0 T4, die laatste was de opvolger van de eerste
Geplaatst: 20.07.2008 - 21:36
door Paul
En hoe zat het nou ook alweer met die Turbo's?
Geplaatst: 20.07.2008 - 21:37
door bart simpson
Paul schreef:En hoe zat het nou ook alweer met die Turbo's?
hoe bedoel je?
Geplaatst: 20.07.2008 - 21:40
door Paul
LP of HP?
Geplaatst: 20.07.2008 - 21:45
door bart simpson
Paul schreef:LP of HP?
een 2.0 T4 is per definitie een fpt, een 2.0 T is per definitie een lpt
Geplaatst: 20.07.2008 - 23:16
door T4Freak
Er werd mij eens verteld dat de oude motor de 1.9 sterker is dan de 2.0.
Alleen van horen zeggen, iemand ierts anders gehoord?
Dacht ook dat er zo'n 20 pk verschil in zat.
Groeten Dennis.
Geplaatst: 21.07.2008 - 07:55
door bart simpson
T4Freak schreef:Er werd mij eens verteld dat de oude motor de 1.9 sterker is dan de 2.0.
Alleen van horen zeggen, iemand ierts anders gehoord?
Dacht ook dat er zo'n 20 pk verschil in zat.
als de boring kleiner is zou dat in principe ook zo zijn, de vermogens waren gelijk met 200pk
Geplaatst: 23.08.2008 - 02:40
door DirkT4
De eerste generatie T4 met motorcode B4194T (1.9 lt 16V Turbo 200 pk 300nm) is het blok wat tot half 1999/2000 gebruikt werd. Dit is in "principe" een T5 blok minus 1 cilinder. Het schijnt ook het betere blok te zijn om te tunen en beschikt over hydraulische klepstoters. Bij het latere model T4 zijn deze vervangen (milieutechnische redenen) door klassieke klepstoters en de 1.9 ltr werd een 2.0T blok. Het vermogen bleef precies hetzelfde!
Geplaatst: 23.11.2008 - 08:50
door Mathijs T-4
dirk is de man die het kan weten!
ik ben gelukkig in het bezig van een 1.9T4 en dat is zover ik het weet het sterktste blok,
alleen weet je nooit wat de vorige eigenaar heeft uitgespookt..
laat m dus altijd even tot rust komen na een rit, daarna in stilstand even laten lopen en uit.