Pagina 1 van 1
Dilemma, advies graag! 240 of 940??
Geplaatst: 22.09.2005 - 20:02
door Volvo-starter
Ha,
Onze Opel is helemaal aan gort, dus nu kan ik ein-de-lijk een Volvo aanschaffen. Ware het niet dat de Opel net iets te snel door zijn hoefjes gezakt is en ik dus nog niet echt heb kunnen sparen........
Nu dus een dilemma. Een 240 kopen op gas met 350.000 op de teller voor 1250 euro (ik vind persoonlijk de 240 zo'n geweldig model, ben er mee opgegroeid) of een 940 op gas met 107.000 voor 3500?? Ik weet het niet meer! Ik hoop op wijze adviezen..... O ja, ik rijd er ongeveer 30.000 km per jaar mee.
Thanx en groeten Judith
Geplaatst: 22.09.2005 - 20:10
door bart simpson
Ik zou voor de 940 opteren, dat is een (iets) modernere auto.
Vaak al voorzien van ABS, en zeker met dit verschil qua kilometers denk ik de betere investering.
Je kan bij de 940 de mazzel hebben dat het een G3 is.
Geplaatst: 22.09.2005 - 20:35
door Volvo-starter
Zal ik inderdaad morgen eens vragen, die garageman belt mij toch nog. Dank je wel!
Geplaatst: 22.09.2005 - 20:54
door bart simpson
van welk jaar is de 940? en klopt de NAP?
Geplaatst: 22.09.2005 - 21:08
door volvorider
bart simpson schreef:
Je kan bij de 940 de mazzel hebben dat het een G3 is.
Alleen mogelijk bij B230FK blok.
Geplaatst: 22.09.2005 - 22:06
door bart simpson
volvorider schreef:bart simpson schreef:
Je kan bij de 940 de mazzel hebben dat het een G3 is.
Alleen mogelijk bij B230FK blok.
1996 t-m 1998 was std. G3, maar vanaf 1994 kan G3 ook al.
Geplaatst: 22.09.2005 - 22:09
door volvorider
bart simpson schreef:volvorider schreef:bart simpson schreef:
Je kan bij de 940 de mazzel hebben dat het een G3 is.
Alleen mogelijk bij B230FK blok.
1996 t-m 1998 was std. G3, maar vanaf 1994 kan G3 ook al.
G2 kan wel, maar G3? Bij welk blok?
Geplaatst: 22.09.2005 - 22:11
door bart simpson
volvorider schreef:bart simpson schreef:volvorider schreef:
Alleen mogelijk bij B230FK blok.
1996 t-m 1998 was std. G3, maar vanaf 1994 kan G3 ook al.
G2 kan wel, maar G3? Bij welk blok?
G3 kan zowel bij de i (1994/1995) nu nieuw gemonteerd (door Lean Mesman) alswel bij de lpt (1995/1998) in sommige gevallen zal er voor de G3 classificatie iets door vialle aangepast moeten worden aan de computer, dat weegt ruim op tegen het voordeel van G3.
Geplaatst: 22.09.2005 - 23:44
door Volvo-starter
940 is van half 90. De 240 uit '92.NAP van de 940 klopt sowieso want heeft garage en die heeft m ook onderhouden. De 240 hebben ze niet zelf onderhouden.
Dat van die G3 n G2 en blokken enzo zal ik even noteren, ik word wel snel wijs zo,
Dank heren!!
Geplaatst: 23.09.2005 - 08:38
door V480-S60
Als je de story's van Volvorider en Bart Simpson hebt gelezen kan je zien dat het geen G3 kan zijn. De 940 is van 1990, Dus pech.
Als ik in jou situatie zou zitten zou ik, hoeveel het model 240 mij ook aanspreekt, gaan voor de 940.
Wat moderner qua auto. En zeker gezien de lage km stand. En het voordeel dat je de onderhoudshistorie kan achterhalen.
Geplaatst: 23.09.2005 - 09:09
door Volvo-starter
Dank, ik zal je advies meenemen. Zo'n gedachte had ik zelf ook al. Hij is niet van '90 maar van helft jaren '90. Maar dan nog denk ik dat er geen G3 in zit, dan had ie het wrs. gisteren alwel gezegd. Ik zal t m vandaag nog wel vragen.
Maar in elk geval bedankt, de stemmen neigen tot nu toe richting 940 geloof ik.........
Geplaatst: 23.09.2005 - 16:41
door Battlecruiser
En zéker als je naar de km-stand kijkt. Bij die 240 moet zowat alles vervangen worden en de 940 is nog maar net ingereden.
Geplaatst: 23.09.2005 - 21:00
door Robbert242DL
Battlecruiser S80 schreef:En zéker als je naar de km-stand kijkt. Bij die 240 moet zowat alles vervangen worden en de 940 is nog maar net ingereden.
Ben ik niet met je eens. Mijn 240 met bijna 450.000 op de teller is weggeweest voor een beurtje (LPG!) en alleen de kleppen zijn maar gesteld. Verder niks aan de hand en zo al jaren, op normale onderhoudsdingetjes na....
240 is karakterestieker dan de 940 in mijn ogen. Heb even 740 gereden maar meteen weer voor een 240 gekozen.
Geplaatst: 23.09.2005 - 22:39
door +++t blijft behelpen+++
Robbert242DL schreef:Battlecruiser S80 schreef:En zéker als je naar de km-stand kijkt. Bij die 240 moet zowat alles vervangen worden en de 940 is nog maar net ingereden.
Ben ik niet met je eens. Mijn 240 met bijna 450.000 op de teller is weggeweest voor een beurtje (LPG!) en alleen de kleppen zijn maar gesteld. Verder niks aan de hand en zo al jaren, op normale onderhoudsdingetjes na....
240 is karakterestieker dan de 940 in mijn ogen. Heb even 740 gereden maar meteen weer voor een 240 gekozen.
kijk.. een genuanceerde mening voor de 240
Als je nu toekomstig klassiek wil rijden: voor de 240 gaan.
als je moderner wil rijden; De 940!Wil je nog moderner: 850 zoeken voor dazt geld moet dat bijna lukken...
Geplaatst: 24.09.2005 - 12:49
door Battlecruiser
Tsja genuanceerd, ik heb natuurlijk maar 400.000km gereden in 3 240's van 1978 tot en met 1990, dus weet ik er uiteraard niks van. En roesten deden ze ook al niet (grapje: je moest de verf per kilo kopen).
Heb nog steeds een kilo garagerekeningen uit die tijd bewaard...
De betrouwbaarheid van een 940 is stukken hoger gebleken (blijkt ook uit mijn bewaarde nota's) en vooral het motormanagement is volgens de garagechef subliem en betrouwbaar. Nog nooit roest op een 940 van mij gezien.
Geplaatst: 24.09.2005 - 14:34
door Volvo-starter
Jongens, heb een 940 aangeschaft, uiteindelijk toch nog een andere dan die ik gezin had. Bleek op die station toch ook al 3 ton op de teller te staan en de vriend die ik nog even gebeld had en e.e.a. had voorgelegd vond 3500 euro teveel. Heb nu dus een 940 sedan gekocht met ook 3 ton op de teller maar dan voor duizend minder, op gas uit eind '94. En hij is qua carosserie ook mooier dan die station en w.b. motorisch heeft ie voor onderhoud ook altijd daar gelopen. Fijn idee. Helemaal gaaf, ben zo blij! hoop dat ik er nog heel lang in rijden kan. Maar als ik jullie reacties zo lees moet dat wel gaan lukken. Heb de aankooptips van Volvo-rider er ook allemaal op los gelaten, echt superbedankt nogmaals. Heeft wel geholpen (hij gaat nu de koppeling en de remmen extra nakijken).
En wat vinden jullie, hij heeft 30.000 km geleden een nieuwe distributieriem erop gekregen, zal ik m vragen nu al een andere erop te zetten of kan dat nog wachten?
Nogmaals bedankt voor jullie reacties, eindelijk ben ik dan een Volvo-rijdster!

Geplaatst: 24.09.2005 - 16:00
door bart simpson
Gefeliciteerd met je aanschaf en veel veilige kilometers.
En zoals mijn dealer heel attentvol tegen mij zei: "welkom bij Volvo" die uitspraak gaf me een goed en welkom gevoel.
Geplaatst: 25.09.2005 - 19:25
door volvorider
Proficiat Volvo-starter!
Blij dat de tips geholpen hebben. Wat die distributieriem betreft, zou ik het zo laten. De kosten zijn niet zo hoog als het vervangen moet worden.
Geplaatst: 10.11.2005 - 20:28
door Gijsiejjj
ik zou persoonlijk de volvo 240 nemen als hij in goede staat verkeerd. en dan een model na 1983 dan heeft hij die mooie 260 neus. beetje roll's royce achtig auto met meer style als de 940.
http://pic.autoscout24.nl/images/8/6/8/55849868_1.jpg
zeg nou zelf 20 jaar oude auto.

klase werk van volvo uit die tijd