V70 D5 geoptimaliseerd door Ziptuning (ervaring)
Geplaatst: 21.07.2008 - 23:39
Met 5.000 km op te teller een afspraak gemaakt met Ziptuning in Utrecht.
Toen ik daar aankwam moest ik mijn wenkbrauwen fronzen. Wat gebeurt er met mijn auto op deze bekrompen locatie? Gelukkig was er nog een parkeerplaats beschikbaar. Na aangebeld te hebben werd de deur geopend door een uitermate vriendelijke jongeman. Hij leek mij te herkennen of had mij zien aankomen en was hij goed op de hoogte van de planning? In enkele zinnen werd de procedure medegedeeld en werd ik verzocht naar boven te gaan. Ik ben nooit in een bordeel geweest maar in mijn beleving moet dat ongeveer ook zo gaan. Boven hebben ze een huiselijke inrichting waar ik mij direct op mijn gemak voelde en mijn wenkbrauwen hun normale stand weer innamen. Bij aankomst waren er nog drie mensen aanwezig. Een bijzonder en gezellig gesprek ontstond, mede omdat er we toevallig allemaal in dezelfde bedrijfstak werkzaam waren.
Het doel van de aanwezige mensen was divers: De eerste kwam uit Friesland en moest zijn lease auto inleveren en liet de originele software weer terugzetten, de tweede had een BMW die getuned werd naar 600Nm(!) en de derde was er met een Renault Laguna. Vanuit de huiskamer met stamtafel kun je op een flatscreen de verrichtingen beneden volgen maar niemand die de activiteiten nauwlettend volgde. Was het door de onderlinge gesprekken of had iedereen voldoende vertrouwen in Ziptuning? Wat me verder opviel was dat er veel medewerkers waren en er, volgens mij, slechts twee betrokken waren bij de daadwerkelijke aanpassingen van de auto’s. Ondanks dat er veel snoepgoed op tafel stond had ik trek ik koffie. Helaas was dat niet voorhanden. Toen er naar gevraagd werd, werd er direct actie ondernomen en kregen we koffie aangeboden. Uit alles proef je dat ze klantgericht bezig zijn en veel service willen verlenen. Van het begin tot het eind wordt je uitermate goed begeleid. Terwijl ik zat te wachten kwamen er nieuwe klanten die eveneens plaatsnamen aan de stamtafel. Opnieuw een BMW en iemand met een Hyundai. Met name die laatste leek mij een hele uitdaging maar ook deze kon Ziptuning verlaten met een aangepast motor management. Ik was royaal op tijd waardoor ik lang moest wachten maar moet zeggen dat het zo gezellig was dat ik er (bijna) van baalde dat mijn auto alweer klaar was. Na afgerekend te hebben kreeg ik een setje mee met de factuur, een klantenkaart, een uitdraai van de veranderingen en een lijst met aanbevelingen. Tip-top geregeld!
Dringend advies van Ziptuning: rijd de eerste 300 kilometer normaal want het systeem moet zich nog ‘setten’. Na het afscheid ben ik met enige spanning ingestapt om vervolgens op de startknop te drukken. Nog voorzichtiger dan voorheen tip ik het gaspedaal aan en vertrek, terugdenkend aan de plezierige omgeving, gemoedelijke mensen en perfecte service die gewoon aan alle kanten klopt. Er verschijnen wel twee meldingen op het dashboard waarover ik nog even telefonisch contact opneem met Ziptuning. Men adviseert mij het aan te kijken en wanneer het binnen enkele dagen niet verdwenen is opnieuw contact op te nemen zodat Ziptuning de beste ‘te bewandelen weg’ kan aangeven. Na de eerst volgende herstart waren de meldingen verdwenen. Ik heb geprobeerd ze nogmaals te herproduceren maar dat is niet gelukt.
En nu? Het vermogen van mijn auto is opgeschroefd naar 224pk en 475Nm. Daarnaast is de aansturing van de Geartronic geoptimaliseerd. Aangezien ik mijn vorige auto ook had laten tunen kon ik mij een voorstelling maken van het verschil waardoor het effect, voor mij, geen wereldwonder was. Maar ik kan verzekeringen dat het een totaal andere auto is geworden. De soeplesse die er nu is, ook bij lage toeren, het vermogen dat continue beschikbaar is geeft zoveel vertrouwen en zekerheid. Wanneer nu bewust of onverwachts iets meer nodig is, is dat beschikbaar. Met de power die er nu is krijg ik kippevel als het gaspedaal even intrapt wordt, ook bij het versnellen van op hogere snelheden.
Is er dan geen minpuntje? Op Ziptuning kan ik weinig aanmerken of het moet al de bekrompen locatie zijn. Aan de andere kant heeft de kleine achteraf locatie ook wel iets mysterieus. Voor mijn auto zijn de krachten te verwerken maar op lage snelheid moeilijk over te brengen op nat wegdek. De voorwielen, met bandenmaat 255/40/18, moeten dan alle zeilen bijzetten. Een vierwiel aangedreven auto zal hier anders mee om kunnen gaan.
Genietend! De tijd van rondtollende wielen heb ik achter mij gelaten waardoor ik op lagere snelheden het gaspedaal nauwelijks aanraak maar als de motor op temperatuur is en de omstandigheden het toelaten kan ik het niet nalaten om af en toe even te controleren of de power nog aanwezig is. En ik ben nog geen één keer teleurgesteld…
Toen ik daar aankwam moest ik mijn wenkbrauwen fronzen. Wat gebeurt er met mijn auto op deze bekrompen locatie? Gelukkig was er nog een parkeerplaats beschikbaar. Na aangebeld te hebben werd de deur geopend door een uitermate vriendelijke jongeman. Hij leek mij te herkennen of had mij zien aankomen en was hij goed op de hoogte van de planning? In enkele zinnen werd de procedure medegedeeld en werd ik verzocht naar boven te gaan. Ik ben nooit in een bordeel geweest maar in mijn beleving moet dat ongeveer ook zo gaan. Boven hebben ze een huiselijke inrichting waar ik mij direct op mijn gemak voelde en mijn wenkbrauwen hun normale stand weer innamen. Bij aankomst waren er nog drie mensen aanwezig. Een bijzonder en gezellig gesprek ontstond, mede omdat er we toevallig allemaal in dezelfde bedrijfstak werkzaam waren.
Het doel van de aanwezige mensen was divers: De eerste kwam uit Friesland en moest zijn lease auto inleveren en liet de originele software weer terugzetten, de tweede had een BMW die getuned werd naar 600Nm(!) en de derde was er met een Renault Laguna. Vanuit de huiskamer met stamtafel kun je op een flatscreen de verrichtingen beneden volgen maar niemand die de activiteiten nauwlettend volgde. Was het door de onderlinge gesprekken of had iedereen voldoende vertrouwen in Ziptuning? Wat me verder opviel was dat er veel medewerkers waren en er, volgens mij, slechts twee betrokken waren bij de daadwerkelijke aanpassingen van de auto’s. Ondanks dat er veel snoepgoed op tafel stond had ik trek ik koffie. Helaas was dat niet voorhanden. Toen er naar gevraagd werd, werd er direct actie ondernomen en kregen we koffie aangeboden. Uit alles proef je dat ze klantgericht bezig zijn en veel service willen verlenen. Van het begin tot het eind wordt je uitermate goed begeleid. Terwijl ik zat te wachten kwamen er nieuwe klanten die eveneens plaatsnamen aan de stamtafel. Opnieuw een BMW en iemand met een Hyundai. Met name die laatste leek mij een hele uitdaging maar ook deze kon Ziptuning verlaten met een aangepast motor management. Ik was royaal op tijd waardoor ik lang moest wachten maar moet zeggen dat het zo gezellig was dat ik er (bijna) van baalde dat mijn auto alweer klaar was. Na afgerekend te hebben kreeg ik een setje mee met de factuur, een klantenkaart, een uitdraai van de veranderingen en een lijst met aanbevelingen. Tip-top geregeld!
Dringend advies van Ziptuning: rijd de eerste 300 kilometer normaal want het systeem moet zich nog ‘setten’. Na het afscheid ben ik met enige spanning ingestapt om vervolgens op de startknop te drukken. Nog voorzichtiger dan voorheen tip ik het gaspedaal aan en vertrek, terugdenkend aan de plezierige omgeving, gemoedelijke mensen en perfecte service die gewoon aan alle kanten klopt. Er verschijnen wel twee meldingen op het dashboard waarover ik nog even telefonisch contact opneem met Ziptuning. Men adviseert mij het aan te kijken en wanneer het binnen enkele dagen niet verdwenen is opnieuw contact op te nemen zodat Ziptuning de beste ‘te bewandelen weg’ kan aangeven. Na de eerst volgende herstart waren de meldingen verdwenen. Ik heb geprobeerd ze nogmaals te herproduceren maar dat is niet gelukt.
En nu? Het vermogen van mijn auto is opgeschroefd naar 224pk en 475Nm. Daarnaast is de aansturing van de Geartronic geoptimaliseerd. Aangezien ik mijn vorige auto ook had laten tunen kon ik mij een voorstelling maken van het verschil waardoor het effect, voor mij, geen wereldwonder was. Maar ik kan verzekeringen dat het een totaal andere auto is geworden. De soeplesse die er nu is, ook bij lage toeren, het vermogen dat continue beschikbaar is geeft zoveel vertrouwen en zekerheid. Wanneer nu bewust of onverwachts iets meer nodig is, is dat beschikbaar. Met de power die er nu is krijg ik kippevel als het gaspedaal even intrapt wordt, ook bij het versnellen van op hogere snelheden.
Is er dan geen minpuntje? Op Ziptuning kan ik weinig aanmerken of het moet al de bekrompen locatie zijn. Aan de andere kant heeft de kleine achteraf locatie ook wel iets mysterieus. Voor mijn auto zijn de krachten te verwerken maar op lage snelheid moeilijk over te brengen op nat wegdek. De voorwielen, met bandenmaat 255/40/18, moeten dan alle zeilen bijzetten. Een vierwiel aangedreven auto zal hier anders mee om kunnen gaan.
Genietend! De tijd van rondtollende wielen heb ik achter mij gelaten waardoor ik op lagere snelheden het gaspedaal nauwelijks aanraak maar als de motor op temperatuur is en de omstandigheden het toelaten kan ik het niet nalaten om af en toe even te controleren of de power nog aanwezig is. En ik ben nog geen één keer teleurgesteld…