Pagina 1 van 1
kapot contactslot 440
Geplaatst: 23.09.2005 - 01:55
door Toet
Ai Ai Ai! Het contactslot van mn 440 uit '92 heeft mij in de steek gelaten...
Laten repareren voor 400 euri's :evil: bij de dealer? of toch nog een beter idee??':P'
hulp gewenst.

Geplaatst: 23.09.2005 - 08:32
door V480-S60
[Serieus mode]
Zelf een beetje handig doen en een contactslot (plus sleutel) bij de sloop halen. Bij een 92-er is dat redelijk simpel.
[/einde serieus mode]
Suc6
Geplaatst: 23.09.2005 - 09:31
door Toet
Toch wel he :

je hebt mij in ieder geval een beetje moed gegeven dit zelf te doen... weet je misschien of deze reparatie ergens beschreven staat op het net?
Geplaatst: 23.09.2005 - 19:29
door Michel740Turbo
of het doen zo als mijn schoonvader en gewoon de anwb bellen je slot laten slopen en zo een jaar rond rijden ....later afketsen aan je schoonzoon :razz: ik heb nu dus een 440 en een 460

:twisted:
Re: kapot contactslot 440
Geplaatst: 24.09.2005 - 09:55
door S.Brouwer
Toet schreef:Ai Ai Ai! Het contactslot van mn 440 uit '92 heeft mij in de steek gelaten...
Laten repareren voor 400 euri's :evil: bij de dealer? of toch nog een beter idee??':P'
hulp gewenst.

wat doet het niet meer?
heb het bij de 440 van me broer ook gehad.
ik heb 2 draden vanaf het contactslot doorgetrokken naar een drukknop.
je moet ff zoeken welke, door 1 draad te vinden waar spanning op staat en deze tegen een ander aan te houden, dan merk je vanzelf welke je moet hebben want dan start de motor.
deze draden trek je door, en dan moet je alsnog eerst je sleutel omdraaien voordat je kan starten, dus geheel veilig.
(of je neem contact met me op want ben bezig een 460 te demonteren en je kan het geheel wel van me overnemen)
Geplaatst: 24.09.2005 - 17:34
door Toet
Als het goed is krijg ik morgen een vervangend contactslot plus sleutel (onderdelenlijn) en moet ik in staat zijn deze te vervangen. Het kapotte deel is de electronica, hij start, rijdt maar kan elk moment weer uitvallen.. beetje rommelen met de sleutel en hij rijd weer!??! nu hopen dat een nieuw contactslot het probleem verhelpt.
Kan iemand mij vertellen hoe ik een contactslot van een 440 uit '92 moet vervangen? enige tips??
Geplaatst: 24.09.2005 - 18:07
door S.Brouwer
Heb vandaag het contactslot uit een 460 gehaald en dit hetzelfde zijn.
krijg je alleen het slot of het complete deel zoals op de foto.
Want dan begin je met het losmaken van het paneel aan de onderzijde van het stuur. (Drukkertjes eruit halen).
Dan kan je het stuur eraf halen. het gedeelte waar de claxon in zit kan je naar je toe lostrekken, daar zitten 2 draden aan die maak je los.
stuur recht zetten en de moer losdraaien die je dan ziet zitten. Wees er zeker van dat het stuur recht staat als je deze er afhaalt. zo voorkom je dat hij later scheef staat.
dan zitten er aan de onder zijde 4 bouten en aan de achterzijde nog 1 borgbout voor de stuur inrichting. deze draai je los en je hebt het geheel in handen.
alles vastzetten spreekt voor zich.

Geplaatst: 24.09.2005 - 18:16
door Toet
Super! dank voor de snelle en uitgebreide reactie

maar volgens de ANWB zou het alleen gaan om het contactslot waar het defect in zit. en volgens de sloopboer moet dit heel gemakkelijk te vervangen zijn..
Als ik je foto zie, is het vrij eenvoudig:P , en hoef ik waarschijnlijk alleen het stuur e verwijderen?! Dat zou toch genoug moeten zijn om het oude slot te kunnen verwijderen? of gaat dat toch anders?
Geplaatst: 24.09.2005 - 18:22
door Michel740Turbo
je hoeft het stuur niet eens te verwijderen.
Zorg dat hij van stuurslot blijft, als je aan het stuur draait zie je schroefjes. die los maken en onder je kolom zitten dacht ik ook 3 of 4 schroefjesdan kan je hem open maken en kan je bij je slot en bedrading.
Geplaatst: 24.09.2005 - 18:28
door Toet
nog mooier! weet nog niet om welke schroefjes het precies gaat, maar daar kom ik wel achter:-) alweer heel erg bedankt.
Geplaatst: 24.09.2005 - 20:57
door S.Brouwer
Michel440sports schreef:je hoeft het stuur niet eens te verwijderen.
Zorg dat hij van stuurslot blijft, als je aan het stuur draait zie je schroefjes. die los maken en onder je kolom zitten dacht ik ook 3 of 4 schroefjesdan kan je hem open maken en kan je bij je slot en bedrading.
klopt, maar het contactslot zit volgens mij vast met speciale boutjes. (zie foto) ik heb toen eens geinformeerd naar een vervangend slot en ze vertelde mij dat het makkelijker was om het geheel te vervangen als alleen het slot.
@Toet, je ziet het snel genoeg het wijst zich allemaal van zelf.
succes dermee
Geplaatst: 24.09.2005 - 21:19
door Michel740Turbo
Is dat niet gewoon torx :?:
Geplaatst: 24.09.2005 - 21:31
door S.Brouwer
Michel440sports schreef:Is dat niet gewoon torx :?:
dacht het niet, zal morgen nog ff nakijken, maak ik meteen foto van handremgebeuren.
Geplaatst: 25.09.2005 - 01:36
door Toet
Ah nee ! svp geen speciale boutjes of moertjes':evil:' heb geen speciaal gereedschap hiervoor. humm hoe zouden ze het bij een sloopbedrijf er van af hebben gehaald?? of misschien wordt de hele kolom wel meegestuurd:-) (zoals op de foto) nou ik ben benieuwd..
Geweldig hoeveel support ik hier heb gevonden!! Mijn dank is groot

Geplaatst: 25.09.2005 - 04:41
door S.Brouwer
op het sloop bedrijf waar ik geweest was wilden ze me de gehele kolom verkopen á €45,- omdat dit makkelijker zou zijn.
anders gewoon boutje oplassen en losdraaien
Geplaatst: 25.09.2005 - 07:58
door snorremans
Het contactslot zit vast met zgn. afbreek bouten, hier breekt de kop van af als de bout vast zit ( dit om losdraaien en diefstal te voorkomen)
Hamer en beitel een tik in de losdraai richting geven en de bout is los.
Geplaatst: 02.10.2005 - 16:10
door Toet
Het is gelukt!! Zonder enige problemen.
Iedereen bedankt voor de hulp :razz:
