trillen van auto en stuur door speling in aandrijfas?
Geplaatst: 23.07.2008 - 00:45
Zoals ik aangeef in de titel: hoe kom je erachter of het getril in de auto van stuur en auto zelf komt door speling op een aandrijfas?
mijn bevindingen:
-stuur trilt altijd ook bij constante snelheid
-wordt niet erger bij versnellen
-ook in de bocht
-speling op de assen, kant van de versnellingsbak, is bij linker en rechter hetzelfde, licht van boven naar beneden (milimeter werk) (vraagbaak geeft een verhaal hoe je de speling kan meten en geeft aan wat maximaal is).
Maar doordat het dezelfde speling is dan misschien het differentieel? of niets aan de hand uiteraard en toch de balancering/uitlijning, iets anders?
Heeft iemand hier ervaring mee en wat kan ik het beste doen?
Ga over 3 weken 3000km op vakantie, vandaar.
Wil het wel graag zelf uitzoeken en niet eerst verschillende dingen doen/geld uitgeven voordat ik meer meningen van anderen ken
mijn bevindingen:
-stuur trilt altijd ook bij constante snelheid
-wordt niet erger bij versnellen
-ook in de bocht
-speling op de assen, kant van de versnellingsbak, is bij linker en rechter hetzelfde, licht van boven naar beneden (milimeter werk) (vraagbaak geeft een verhaal hoe je de speling kan meten en geeft aan wat maximaal is).
Maar doordat het dezelfde speling is dan misschien het differentieel? of niets aan de hand uiteraard en toch de balancering/uitlijning, iets anders?
Heeft iemand hier ervaring mee en wat kan ik het beste doen?
Ga over 3 weken 3000km op vakantie, vandaar.
Wil het wel graag zelf uitzoeken en niet eerst verschillende dingen doen/geld uitgeven voordat ik meer meningen van anderen ken