Pagina 1 van 1

LPI in een V40

Geplaatst: 24.09.2005 - 16:07
door roderover
Hallo medevolvo-ers,

Ik heb net een V-40 gekocht, 2 ltr, van 2001. Ik heb altijd LPG gereden, altijd prima bevallen. Ook in deze auto wil ik LPG, dus G3 in laten bouwen.
Nu krijg ik verschillende informatie: Volvo Nederland zegt dat de kop niet geschikt is voor LPG; een LPG kop kost euro 835, excl BTW en excl inbouwen. Zij geven geen garantie wanneer LPG wordt ingebouwd.

Een specialist in vervangen en reviseren van koppen zegt dat de kop wel goed is, en als er niet te langdurig hard mee gereden wordt is er geen probleem.

Een kennis heeft in een V40 van 2000 LPI laten inbouwen, , en rijdt al 3 jaar probleemloos.

Wie kan zijn licht hierover laten schijnen??

Geplaatst: 05.10.2005 - 19:35
door v40pokemon
heb zelf een 2.0 LPI (vialle)van '97. inmiddels 185.000km zonder problemen. Waarom zou je de kosten van een nieuwe kop nu al doen, als je het gewoon eerst probeert met de originele. Als die dan na 200k km de geest geeft kun je nog altijd vervangen of verkopen...

Geplaatst: 07.10.2005 - 17:15
door roderover
Bedankt voor je reactie. maar voor alle duidelijkheid, zit er een gewone of een bi-fuel kop in je auto?

Geplaatst: 02.01.2006 - 22:01
door v40pokemon
Mijn v40 heeft een gewone kop. Nix bijzonders. Het is tevens ook nog de originele (vandaag 195.000 op de klok!! :D )Een rustige maand December gehad (3 weken waaronder thuis verbouwen...), waardoor hij jammer genoeg veel heeft stilgestaan. Ik zou het gewoon wagen en er rustig, maar gedreven mee rijden.

Geplaatst: 03.01.2006 - 06:44
door joost
Ik heb een V40 1.8 met Vialle LPI installatie. Tot zover merk ik niets van problemen op gas. Inmiddels toch alweer 165k op de teller staan. Over die kop is al veel gezegd/geschreven volgens de een een waarheid als een koe, volgens de ander een fabeltje. Ik rij wel door en zie het vanzelf. Wat is trouwens langdurig hard rijden??

Joost.

Geplaatst: 03.01.2006 - 11:39
door Michel740Turbo
Hoi
Ik weet niet of dat van toe passing is op de nieuwere volvo blokken.
maar een ding is zeker ligt er een renault blok in dan je dit maar beter wel doen. ik heb een korte periode bij een renault garage gewerkt en gezien dat gas zowel op de 8v als op de 16v blokken problemen geven, er is toender tijd een speciale kop ontwikkeld door renault voor deze blokken.. maar de safrane met de 5cil van volvo had hier weer geen last van. Ik ga er dus van uit dat de 4cil van volvo hier dus ook tegen bestand zijn.