Pagina 1 van 1

Magneetsleuteltje startonderbreker

Geplaatst: 26.07.2008 - 08:33
door 440rijder
Voor wie het magneetsleuteltje gebruikt bij het rijden; hoort het in het slotje te blijven tijdens het rijden of is het voldoende om alleen bij het starten het deactiveren uit te voeren? Ik doe zelf altij het laatste, maar heb ergens gelezen dat het magneetje erin moet blijven zitten officieel.

Geplaatst: 26.07.2008 - 13:00
door stefmen
Ik weet niet zeker hoe het bij Volvo zit.. Maar ik weet (van vroeger, zelfde bouwjaar ongeveer) dat dit bij Volkswagen (Passat) alleen in het begin hoefde. Als je dan langer als een X aantal minuten wachtte, dan sprong de onderbreking weer in. Daar komt bij dat het me vrij logisch lijkt op deze manier.. Als je het magneetje aan je sleutelhanger hebt hangen is het erg lastig om hem erin te laten.
Wellicht dat de Volvo experts dit kunnen bevestigen voor de 440/460/480 reeks.

Geplaatst: 26.07.2008 - 20:03
door nielo
Ik heb het wel in de 460 met zo,n magneetje.
ik denk dat ik een ander soort heb dan wat jij bedoeld denk ik?
zit ook zo,n los ding voor aan de sleutelhanger.
ik moet het er alleen tegen aanhouden voor het starten.
en als ik de motor uit doe en ik zet de sleutel op de stand dat alles werkt kwa electhrisch:)
dan blijft bij me de ontbreker uitgeschakeld en kan je zonder de magneetje starten.