Pagina 1 van 1
koppelingspedaal gaat met schokken
Geplaatst: 27.07.2008 - 18:18
door Hang-oor
Sinds enige tijd gaat het indrukken van de koppeling met schokken. De koppeling gaat niet zwaarder dan normaal. Eerst dacht ik dat het door mijn schoenen kwam, maar dat is niet het geval. Ik heb bij het koppelingspedaal de bewegende delen reeds is ingespoten met wd40, maar dat heeft niet geholpen.
Is dit het begin van het einde van de koppeling?
Geplaatst: 28.07.2008 - 10:08
door Crazyclaws
Hoor je ook een "gekraak" als je de koppeling intrapt?
Geplaatst: 30.07.2008 - 23:25
door Hang-oor
Geen enkel gekraak, waar dacht je meer specifiek aan?
Geplaatst: 31.07.2008 - 09:02
door Bart Giesen
Je bedoeld dat tijdens het indrukken van het pedaal, je soms wat meer en soms wat minder tegendruk krijgt?
Heb je de koppelingscilinder goed ontlucht?
Heb je dat je soms moet pompen om te ontkoppelen?
If so; nieuwe hulpkoppelingcilinder (55euro)
Zit het echt in in het pedaal?
Nieuwe koppelingcilinder (ook +/- 60euro)

Geplaatst: 31.07.2008 - 20:08
door Hang-oor
Bart Giesen schreef:Je bedoeld dat tijdens het indrukken van het pedaal, je soms wat meer en soms wat minder tegendruk krijgt?
Dat is het precies.
Bart Giesen schreef:
Heb je de koppelingscilinder goed ontlucht?
Heb je dat je soms moet pompen om te ontkoppelen?
If so; nieuwe hulpkoppelingcilinder (55euro)
Ik heb geen idee hoe te onluchten, is dat eenvoudig zelf te doen?
Ik hoef nooit te pompen om te kunnen ontkoppelen
Bart Giesen schreef:
Zit het echt in in het pedaal?
Nieuwe koppelingcilinder (ook +/- 60euro)
Ik heb het gevoel dat het in het pedaal zit. De laatste dagen is het overigens weer normaal. Nu heb ik de laatste dagen veel gereden, mogelijk dat het daardoor komt. Normaal gesproken komt de auto vrijwel alleen in het weekend van de plek.
Geplaatst: 01.08.2008 - 08:11
door Bart Giesen
Ontluchten moet je eigenlijk even met z'n 2-en doen.
- Persoon 1 draait het ontluchtingnippel los op de hulp koppeling cilinder
- Persoon 2 drukt de koppeling volledig in en houd deze ingedrukt
- Persoon 1 draait het onluchtingnippel dicht
- Persoon 2 laat de koppeling weer opkomen
Deze cyclus herhaal je tot er geen luchtbellen meer in het remvloeistof zit, dat uit de cilinder komt.