Pagina 1 van 1

Update V50 2.0D powershift MY08 (10.000km)

Geplaatst: 29.07.2008 - 11:04
door Tomdk
Heb net de 10.000km aangetikt na een vakantieritje naar Spanje.
Ondertussen zijn er wel een aantal punten opgevallen die niet helemaal in orde zijn.

Het stuur staat niet recht :-S ben hier al voor teruggeweest naar de dealer. Deze heeft hem iets rechter gezet maar nog steeds niet helemaal.
Nu blijkt ook dat de auto niet goed uitgelijnd is waardoor de auto naar rechts trekt (meer dan zou moeten). Hierdoor blijft je licht tegensturen wat ook kan zorgen voor het overgebleven optische verschil.

Tussen 110 en 120 km per uur zit er een trilling in het stuur, dit kan te maken hebben met de uitlijning ... iemand ervaring?

Nog een klein puntje van irritatie: de auto van 1 maand oud met een spijker in de rechterachterband naar de dealer gebracht. Moest vervangen worden, OK.
Heb ik nu 3 continental sportcontacts eronder liggen en 1 michelin... (lelijk!) Heb er melding van gemaakt bij de dealer maar die waren er nogal lakoniek over, zo van het heeft geen invloed op je veiligheid... (right... daar was het ook niet om te doen...)

Nu gaat de auto woensdag 6 augustus naar de dealer voor de bovenstaande mankementen. Ben benieuwd of er een nieuw bandje op ligt aan het einde van de dag.

Uiteraard zijn er na deze negatieve berichten, wat altijd zwaarder weegt, ook enorm veel positieve punten.
De auto is ontzettend comfortabel, ook na 14 uur reistijd.
Dit komt mede door de stoelen, deze zijn echt fantastisch.

De automaat werkt uitstekend! Reageert heel erg snel en schakelt zeer soepel.

En tja, hij ziet er ook gewoon goed uit :-)
Ik twijfel nog of ik de type aanduiding zal verwijderen ...

Geplaatst: 29.07.2008 - 11:29
door Paul
Mooi man! Maar van die banden snap ik werkelijk niet. Helemaal die reactie van je dealer. Zou daar absoluut niet mee akkoord gaan!

Geplaatst: 29.07.2008 - 12:14
door Bleu_volvo
ZO te horen veel lof over de Powershift.
Heb zelf nog maar 6000 km, dus iets minder rijervaring met de automaat.
Het enige dat mij momenteel stoort is hetverbruik van e automaat. Hoe zit dit bij jou?

EN wat die band betreft, dit heeft zeker een invloed op de veiligheid.
Elk mer van band heeft een ander ebaancontact, als ook een ander snijprofiel. Hier in Belgie is het zelf op de keuring verplicht om per as twee gelijke banden te hebben zitten, en men zou dit wijzigen naar 4 gelijke op het voertuig.

Zou die daeler zelf twee andere vragen, want een band met 10.000 km, en dan één met 0 km, zal ook invloed hebben op e stabiliteit van het voertuig.

Het stuur en de trillingen zijn volledig weg te werken door het voertuig opnieuw uit te lijnen.

Vraag mij trouwens af hoe men de vorige keer het stuur heeft gecorigeerd? Toch niet door het stuurwiel los te zetten, en wat te verdraaien hoop ik.

Geplaatst: 29.07.2008 - 13:25
door PTR
Bleu_volvo schreef:...

EN wat die band betreft, dit heeft zeker een invloed op de veiligheid.
Elk mer van band heeft een ander ebaancontact, als ook een ander snijprofiel. Hier in Belgie is het zelf op de keuring verplicht om per as twee gelijke banden te hebben zitten, en men zou dit wijzigen naar 4 gelijke op het voertuig.
Deze verplichting geldt volgens mij in Nederland ook.
Bleu_volvo schreef: Het stuur en de trillingen zijn volledig weg te werken door het voertuig opnieuw uit te lijnen.
Dat 'naar rechts trekken' en trillen in het stuur lijkt me inderdaad een uitlijnings-probleem. Dat zou toch eenvoudig door je dealer op te lossen moeten zijn.


Los van die 'puntjes': veel plezier van je V50!! (die powershift lijkt me geweldig!)

Geplaatst: 06.08.2008 - 14:17
door Tomdk
Zojuist contact gehad met de dealer.
Met het uitbalanceren moeten de klachten van het naar rechts trekken en trillen bij 110km p/u verdwenen zijn.

Tevens werd mij medegedeeld dat de continental band morgenochtend binnen is waardoor ik de auto niet vanmiddag maar morgen kan ophalen.
Zo is het vertrouwen in mijn dealer na een flinke daling toch weer volledig hersteld :-)

Ik rij nog wel even door met de geleende S60. Ook geen straf!

Geplaatst: 06.08.2008 - 14:26
door Bart
Kijk, mooi nieuws!

Geplaatst: 07.08.2008 - 20:32
door Tomdk
Vandaag (pas) m'n auto op kunnen halen. Het probleem was groter dan verwacht.
De Continental banden waren de oorzaak van de trillingen en de onbalans in de auto.

Met uitbalanceren was het euvel niet verholpen!

Ik kreeg 2 verschillende dingen te horen.
Telefonisch: banden passen niet goed op de velg c.q. lagen niet goed op de velg
Bij het ophalen: een afgevlakt deel in de band waardoor bij 110 km/h de trillingen in het stuur ontstonden.

Beide voel ik me niet erg lekker bij! Onlangs 3000 km gereden als vakantierit.
Ben blij dat dit allemaal zonder problemen verlopen is!

Oplossing: nu 4 Michelin banden, dus onder garantie 3 banden vervangen + uitbalanceren en controleritten uitgevoerd.
Ben wel blij met de manier waarop het opgelost is door de dealer maar heb wel m'n twijfels bij het bovenstaande.

De auto voelt nu inderdaad veel stabieler aan. Nu kom ik er pas achter hoe snel je gewend raakt aan een lichte afwijking in het stuur.

Hopelijk zijn er niet meer mensen die met ditzelfde probleem rondrijden. Ik ben op het forum al eens eerder iets over onstabiliteit bij een bepaalde snelheid tegengekomen.

Geplaatst: 19.08.2008 - 15:31
door Thijs
Mijn V70 gaat binnenkort ook terug naar de dealer om uit te lijnen. Allemaal heel goed natuurlijk. Maar waarom moet zo een baliemedewerker vet vetrouwen nou zo de grond in trappen met het volgende:
Dat de auto trekt dat hoord, zo worden ze allemaal afgesteld vanwege de veiligheid. Als je dan je stuur los zou laten ga je tenminste niet richting het midden van de weg.

Ehh, hallo, wat een Te)*$##ng smoes zeg! Dat doet voor mij weer afbreuk aan de service en het vertrouwen in een dealer...
En daarbij, wat moet ik nou met zo een uitspraak???

Geplaatst: 19.08.2008 - 17:32
door Paul
Grappig zeg, maar het komt me allemaal erg bekend voor in de V70, onze uit 2001 had dit ook. Nieuwe daarna een 2004 model T5 had het niet met nieuwe Michelins. XC nu heeft nergens last van!