Pagina 1 van 2
Motor volledig aan gort
Geplaatst: 05.08.2008 - 12:37
door Kobus gaat naar Appelscha
Op weg naar Kroatië is de motor van mijn 2.5 D (210 dkm) die ik vorig jaar bij Viggen had gekocht, volledig aan gort gedraaid. Ik hoorde wel wat tikken, maar ging er vanuit dat het conform de diagnose van die week, de vacuümpomp was (zie mijn andere posts) en daarmee kon ik zonder zorgen naar Kroatië. Het ratelen kon wat toenemen, maar niets om me zorgen over te maken. Ik sluit niet uit dat de vacuümpomp nog steeds zou ratelen, maar het is allemaal wat anders uitgepakt want ter hoogte van Denkendorf hoorde ik een knal, rook verbrand rubber, waarna de achterruit volledig zwart werd.
Na twee nachten in Dorndorf in gasthaus Sonnenhang (niet bijzonder maar erg vriendelijke eigenaar) en de finale EK, was de diagnose horizontale en verticale streep en werd de auto afgevoerd naar Nederland. Wij konden onze vakantie voortzetten in een Zafira 1.9 CDTI automaat met beroerde timing, maar we konden tenminste op vakantie, dus geen gezeur daarover.
Omdat er de laatste maanden wel wat meer (…..) aan de auto mankeerde (zie mijn andere posts), heb ik besloten er afstand van te doen. Er moest sowieso een andere motor in komen en dat geld had ik er niet meer voor over. Nadat de volvospecialist het blok had gedemonteerd zag ik bij drie cilinders een soort pakking of een ring, die bij de andere 2 verdwenen was. Ook zou er aan de onderkant van de motor een vuistdik gat zitten. Er komt een oude motor in en de handel gaat naar het buitenland (wordt beweerd).
De kenners vinden het met 210 dkm op de teller allemaal heel vreemd men heeft hele sterke aanwijzingen dat er in Italië met de motor is gesjoemeld en dat geloof ik ondertussen ook wel.
Desondanks heb ik een andere V70 aangeschaft en hoop daar binnenkort met heel wat minder aandacht voor mankementen in te kunnen rijden. Dus als het goed is, lezen jullie niks meer van me

.
Re: Motor volledig aan gort
Geplaatst: 05.08.2008 - 12:41
door Paul
Kobus gaat naar Appelscha schreef:Desondanks heb ik een andere V70 aangeschaft en hoop daar binnenkort met heel wat minder aandacht voor mankementen in te kunnen rijden. Dus als het goed is, lezen jullie niks meer van me.
Je hoeft hier op het forum niet alleen je klachten neer te zetten maar je mag hier ook positieve gezellig en leuke bijdrage leveren. Dus die laatste zin vind ik persoonlijk een beetje jammer.
Maar veel succes met je nieuwe D5 Summum!
Geplaatst: 05.08.2008 - 14:31
door Hans
Was je al van plan een nieuwe V70 te kopen? Kan me voostellen dat je er toch een zak geld exytra bij moest kieperen.
Wat een verhaal weer. Gelukkig wel lekker op vakantie geweest.
Heb je al foto's van de nieuwe?
Geplaatst: 05.08.2008 - 14:46
door Frumpy
Best wel balle, en zeker als je met goede zin met vakantie gaat.
Een diesel met 210 K zou eigenlijk pas net goed ingereden zijn. Maar ja, over die Viggen en de km-standen van zijn italiaanse import is al het nodige geschreven, of was dat in een ander forum?
Anyway, veel succes en plezier met je nieuwe aanwinst!
Geplaatst: 05.08.2008 - 15:00
door Bart
Balen zeg! maar wat Paul zegt, ook met leuke ervaringen en foto's ben je hier meer dan welkom!
Geplaatst: 05.08.2008 - 15:04
door Fredhead
Koots schreef:ook met leuke ervaringen en foto's ben je hier meer dan welkom!
Dacht dat het forum hier juist voor was

Geplaatst: 05.08.2008 - 15:27
door Thijs
Echt balen zeg! 210000 km op de teller en verrot.. Hmm. Ik heb die van mij met 3 ton op de teller gekocht met het idee er nog lang plezier van te hebben..
We zijn iig benieuwd naar foto's en specs van je nieuwe aanwinst!!!
Grtz uit Lelystad
Geplaatst: 05.08.2008 - 18:28
door Kobus gaat naar Appelscha
allen veel dank voor de hartverwamende reacties
Dus die laatste zin vind ik persoonlijk een beetje jammer.
mee eens, wilde ook graag leuke dingen kunnen schrijven
Was je al van plan een nieuwe V70 te kopen?
op termijn wel
We zijn iig benieuwd naar foto's en specs van je nieuwe aanwinst!!!
er staat alvast een avatar, rest komt
Geplaatst: 05.08.2008 - 19:59
door BarnOwl
Wat een gedoe zeg! Ik kan me voorstellen dat je daar gigantisch van gebaald hebt!
En heeft Viggen zich nog een beetje coulant opgesteld?
Geplaatst: 05.08.2008 - 21:41
door bartv70
Frumpy schreef:Best wel balen, en zeker als je met goede zin met vakantie gaat.
Een diesel met 210 K zou eigenlijk pas net goed ingereden zijn. Maar ja, over die Viggen en de km-standen van zijn italiaanse import is al het nodige geschreven, of was dat in een ander forum?
Anyway, veel succes en plezier met je nieuwe aanwinst!
Nee dat was ook dit forum(
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... ght=viggen ) en ook op het SAAB forum komen regelmatig
verontruste geluiden over Viggen.
BartV70
En Kobus...zoveel ellende met 1 auto en dan toch merktrouw blijven vind
ik een prestatie van formaat.
Geplaatst: 05.08.2008 - 23:59
door MM
Hm, dat kan niet haast niet anders of er klopte niets van de km-stand.
Hoeveel heeft de nieuwe gereden? Geen import neem ik aan?
Heb 1 keer gruwelijke pech gehad met mijn eertse volvo, daarna nooit weer! Dus voorlopig zit je goed!

Geplaatst: 06.08.2008 - 00:03
door joost_sipkes
Heeeeeel jammer van de oude auto, tis nooit goed nieuws als een volvo (or any other car) dit overkomt.
Hierna wel een mooie nieuwe! (achter de wolk schijnt altijd de zon, of iets met een zilveren rand enzo.)
een betere toekomst gewenst voor deze bak!
Geplaatst: 06.08.2008 - 09:47
door Kobus gaat naar Appelscha
En heeft Viggen zich nog een beetje coulant opgesteld?
Vond hij niet nodig (....),
'je hebt soms van die pechauto's' (....) zij hij en ik had er 40 dkm mee gereden. Bovendien kan hij ook helemaal niet coulant zijn want hij is voor ingrepen volledige afhankelijk van anderen.
Geen import neem ik aan?
toch wel weer laten doen via de volvo-specialist waar ik al zat en die een goed bod op de 2.5D deed, import vanaf een bekend duits adres en met 1 jaar volledig garantie
Geplaatst: 07.08.2008 - 23:20
door Black 2.4T awd
Hm, dat kan niet haast niet anders of er klopte niets van de km-stand.
Hoeveel heeft de nieuwe gereden? Geen import neem ik aan?
Heb 1 keer gruwelijke pech gehad met mijn eertse volvo, daarna nooit weer! Dus voorlopig zit je goed!
Wat is er mis met een geimporteerde Volvo? De mijne is ook geimporteerd met onderhoudshistorie/rekeningen van 879,00 en 1700,00 euro en de orginele km stand toendertijd 95.000 km. De vorige/eerste eigenaar was een oogarts in Dusseldorf. Op de garagerekeningen stonden ook zijn titels voor de naam. Maar ja daar geilen de duitsers ook op.
Geplaatst: 08.08.2008 - 00:58
door bartv70
Natuurlijk is er niets mis met import, zeker niet als je de auto bij een off. dealer koopt.
Zij zullen de zelfde criteria handteren als hun Nederlandse collega's.
Ook de mijne import(Belgie), bij Volvo dealer, dus met alle docu, garantie enz.enz.....alleen 25% goedkoper als in ons "belastingparadijs".
Maar een handelaar blijft een handelaar, je hebt goede en slechte.
BartV70
Geplaatst: 08.08.2008 - 01:06
door eXite
Wat mensen ook even vergeten is dat een auto die in bergachtig Italie wordt gereden minder kilometers loopt in zijn leven dan een auto die alleen op de vlakke wegen van Nederland wordt gebruikt...
Geplaatst: 08.08.2008 - 18:52
door Black 2.4T awd
Wat mensen ook even vergeten is dat een auto die in bergachtig Italie wordt gereden minder kilometers loopt in zijn leven dan een auto die alleen op de vlakke wegen van Nederland wordt gebruikt...
Ja maar dit zijn wel (tropen kilometers) intensiever doortrekken bergop, afremmen op de motor bergafwaarts. Motor, versnellingsbak/koppeling en de remmen hebben veel te lijden. De oostblokkers (polen,litouwen,roemenie) zijn juist gek op onze voitures ivm goed onderhoud,apk, vlak land, enz. Dus dat van minder kilometers staat of valt met het gebruik.
Geplaatst: 11.08.2008 - 16:41
door JJDD
Onze "buurman" in Zwitserland, reed iedere morgen hard (ivm grip op de besneeuwde weg) over het weggetje naar de grote straat, met ijskoude motor, vervolgens omhoog de berg op naar z'n werk, ook dan met voldoende toeren natuurlijk. Motor pas bij 't werk warm, of zelfs dan nog niet. Niet bevoordelijk voor de motor, zeker in een kouder gebied, alhoewel zijn subaru het al vele jaren lang volhoudt.... (waarschijnlijk scheelt 't dat het benzine is ipv diesel).
Geplaatst: 11.08.2008 - 17:01
door Fredhead
Met benzine scheelt wel iets ja, maar het is nog steeds geen aanrader.
Is zo'n motorkachel niets voor die buurman?
Geplaatst: 10.12.2008 - 01:40
door 132460
Over het algmeen wordt er ook wel er overdreven met de kilometers die een (Volvo)diesel aankan. Grote reparaties kom je in principe altijd tegen boven de 2 ton. Zo niet, dan heb je mazzel maar misschien ok minder rijgenot.
Ervaring met golf II (plof 330k), VW Passat 1996 (plof 260k, daarvoor bak en ophanging voor), Passat 2001 (ophanging en schokbrekers bij 200k).
Nu V70 2.4 d met 182k instrumentenpanel (850 euro) en 218k de koppeling. Ook al sinds de 170k 3 verstuivers. Gelukig revisie en zelf gemonteerd. Tel maar na .....................