Pagina 1 van 1
dashboardlampje koelvloeistof
Geplaatst: 06.08.2008 - 21:47
door DGD
Hallo,
Sinds een paar dagen brand het lampje van de koelvloeistof constant. Er zit genoeg koelvloeistof in, de van slaat normaal aan, ook de thermostaat doet het. Ik heb vandaag de sensor in het vaatje vervangen, nog blijft het singaal. Hebben jullie enig idee wat het zou kunnen zijn?
groet,
Gerwin
Geplaatst: 06.08.2008 - 21:47
door DGD
Het gaat om een volvo 850 glt uit 1992.
groet,
Gerwin
Geplaatst: 11.10.2008 - 18:37
door Dieselross
Ik heb hetzelfde probleem met mijn V70.
Sinds een paar dagen brandt hij. Er zat te weinig koelvloeistof in, heb ik bijgevuld maar het lampje gaat niet uit...
Geplaatst: 12.10.2008 - 00:12
door Ludo
probleem zit meestal in een gecorrodeerde stekker.
stekker een paar keer af halen en opnieuw inpluggen helpt dan.
als dat het euvel oplost, gebruik dan een beetje vet in de stekker.
Geplaatst: 12.10.2008 - 11:52
door Dieselross
Dus als hij geen contact maakt gaat het lampje branden?
Geplaatst: 12.10.2008 - 13:17
door Ludo
oceanrace schreef:Dus als hij geen contact maakt gaat het lampje branden?
ja dan geeft ie een onjuist signaal.
een onjuist signaal kan ook komen als het vlottertje blijft hangen, of door een schommelend vloeistof niveau (van een luchtbel bv).
maar meestal is het een gecorrodeerd stekkertje.
Geplaatst: 12.10.2008 - 20:57
door Msuidgeest
Dat heet Fale-safe!
Het wordt doorgaans gebruikt in situaties waarbij een storingsmelding enorm van belang is (bijvoorbeeld brandmeldsysteem). Bij "geen contact" is er dan sprake van een storing en ook bij "draadbreuk" is het een teken dat er iets niet goed is.
Inderdaad het stekkertje.
Geplaatst: 17.10.2008 - 15:19
door Dieselross
Het lampje is vanzelf weer uitgegaan, echter vanmorgen brandde hij weer. Het reservoir was alweer bijna leeg!
Geen koelvloeistof in de olie, zal wel ergens lek zijn dus...
Geplaatst: 22.06.2009 - 20:38
door Ludie
Ik heb vorig jaar na een rit over de Mont Ventoux (V70 '98, 375.000km) bij 35gr. het ook even 'slecht' gehad toen het rode lampje (koelvloeistof) ging branden. Echter, er lag een behoorlijke plas vocht onder de auto, maar dat bleek later toch echt de airco te zijn.
Kortom; eerst bang dat er weer een pakking was geklapt......ANWB heeft netjes een monteur gestuurd....niets aan de hand. Een belletje naar de Volvo-garage in Nederland leerde dat de sensor (die onder in het koelreservoir gestoken zit) wel vaker lostril....en ja hoor, even aanduwen....lampje uit!
Schijnt vaker voor te komen....bij deze.
Ludie
Geplaatst: 23.06.2009 - 20:57
door HSRN850
Had twee maanden geleden hetzelfde. Radiateur was ook overduidelijk lek. Na het vervangen daarvan, bleef het lampje. Lag niet aan de stekker. Uiteindelijk het vat vervangen, en het probleem was verholpen.
Geplaatst: 13.07.2009 - 11:00
door bernhard2
ik heb op mijn v70 uit 97 met een lek vaatje gehad. aan de zijkant zat een behoorlijke spleet...
en hij verbruikt volgens mij ook iets wat vloeistof maar dat is erg gering. of moet ik er dan een dichtingsmiddel in gooien?
Geplaatst: 17.07.2009 - 22:55
door dirkvis1968
ik had hetzelfde voor
blijkbaar om het lampje tijdeijk tot de reparatie niet meer te laten branden volstaat het om het stekertje los te trekken en niet door te verbinden
dus geen fail safe systeem blijkbaar
kan iemand mij dit bevestigen
dank je
Geplaatst: 05.02.2010 - 13:42
door Live4Volvo
@dirkvis1968: Ja dat heb ik ook gemerkt bij de s70 van mijn vader.
Ik heb ook een probleempje met dat lampje.
Sensor vervangen maakte niks uit. Wel valt mij op dat de koelvloeistof en het tankje enigszins vervuild zijn. Kan dit het probleem veroorzaken?
Geplaatst: 05.02.2010 - 20:11
door dirkvis1968
normaal niet
ik heb het vlottertje nog niet vervangen ( omdat ik het niet betrouwde dat het nadien nog waterdicht zou zijn)
ik denk nog steeds (hoop) dat het bij mij enkel het vlottertje zou ziin (raakt naar verluid snel lek)