Pagina 1 van 2

Verkoopcijfers juli

Geplaatst: 07.08.2008 - 09:33
door Cavallino
De Advantage en Sport-uitvoeringen van de C30 helpen de verkoopcijfers een handje: In juli zijn er ruim 220 C30's verkocht. Dat zijn er meer dan de Audi A3 (terwijl daarvan wel een 5-deurs beschikbaar is) en maakt hem na de V70 en de V50 de meest verkochte Volvo. De BMW 1-serie blijft echter onbereikbaar.

Geplaatst: 07.08.2008 - 09:49
door bart simpson
zitten bij de 1-serie er geen cabrio's bij in?

Geplaatst: 07.08.2008 - 10:27
door Cavallino
Volgens mij wel, cabrio, 3- en 5-deurs

Geplaatst: 07.08.2008 - 15:28
door Veerle
Zucht, waarom maken ze van een C30 eigenlijk ook geen cabrioversie?
Ik zou zéker de eerste koper zijn... Had vroeger een New beetle cabrio en mis dat openrijden zoooooooooooo... Maar wil 't ook persé bij Volvo houden nu... En die C70, da's nu toch écht een beetje tè (vul maar aan, groot, prijzig, :P ), voor een vrouwenauto...

Dus, wie doet er mee? I want a C30 cabrio!!!!!!

Geplaatst: 07.08.2008 - 15:36
door bart simpson
Veerle schreef:Zucht, waarom maken ze van een C30 eigenlijk ook geen cabrioversie?
Ik zou zéker de eerste koper zijn... Had vroeger een New beetle cabrio en mis dat openrijden zoooooooooooo... Maar wil 't ook persé bij Volvo houden nu... En die C70, da's nu toch écht een beetje tè (vul maar aan, groot, prijzig, :P ), voor een vrouwenauto...

Dus, wie doet er mee? I want a C30 cabrio!!!!!!
Toch is de C70 met een identieke wielbasis de cabriovariant van het quartet, C30/S40/V50/C70 de neus is qua maatvoering hetzelfde, dashboard identiek, stoelen bijna hetzelfde, portierlengte is gelijk....

Geplaatst: 07.08.2008 - 15:38
door VolvoKramer
hij is alleen qua prijssetting iets anders.....

Geplaatst: 07.08.2008 - 15:39
door bart simpson
VolvoKramer schreef:hij is alleen qua prijssetting iets anders.....
het is niet anders

Geplaatst: 07.08.2008 - 15:45
door Paul
Nee 1 serie cabrio is goedkoop.....

Geplaatst: 07.08.2008 - 15:52
door VolvoKramer
BMW is gewoon wel heel erg duur en ik vind het eigenlijk niet waard.

Ik heb een nieuwe zakelijke auto in overweging: 320D touring. Je wil niet weten wat je daar voor zou moeten betalen! Daar heb je ook een hele knappe V70 voor.

Dus gewoon de C70 nemen als alternatief voor een C30 cabrio.

Geplaatst: 07.08.2008 - 15:57
door Paul
Maar jij gaat toch zakelijk ook gewoon Volvo rijden?

Geplaatst: 07.08.2008 - 16:06
door Fredhead
VolvoKramer schreef:BMW is gewoon wel heel erg duur en ik vind het eigenlijk niet waard.

Ik heb een nieuwe zakelijke auto in overweging: 320D touring. Je wil niet weten wat je daar voor zou moeten betalen! Daar heb je ook een hele knappe V70 voor.

Dus gewoon de C70 nemen als alternatief voor een C30 cabrio.

Voordat ik mijn eerste Volvo kocht heb ik ook bij BMW gekeken.
Maar wat een prijzen zeg... zelfs 2e hands.
Daar kan je een hele knappe Volvo voor kopen die aanzienlijk minder kilometers heeft gedraaid.

Ondertussen voor mij niets anders meer dan Volvo

Geplaatst: 07.08.2008 - 16:14
door VolvoKramer
Als ik de kans krijg wel Paul! Ik neem dan een C30 denk ik.
Ik hoef zakelijk geen grote auto en neem dan gewoon een dikke diesel erin of veel toeters en bellen. Maar ehhh.... dat duurt nog wel 2 jaar hoor!

De BMW is trouwens een 318D zie ik nu, en is niet voor mijzelf.

Geplaatst: 07.08.2008 - 16:15
door Paul
Om verder offtopic te gaan, mooie 330Ci uit 2002 ofzo is nog steeds wel erg mooi hoor!

Geplaatst: 07.08.2008 - 23:38
door Poolrev
Cavallino schreef:Volgens mij wel, cabrio, 3- en 5-deurs
en de Coupé, totaal vertekende verkoopcijfers dus tov de concurrentie.
De teruggang van de A3 is opzich wel te verklaren, want in augustus/september komt de gefacelifte versie beschikbaar.

Geplaatst: 11.08.2008 - 23:37
door Hulsberry
Hoe wordt de C30 in het buitenland verkocht. Waarom deze vraag: Ben net terug van een zeer forse vakantierit door europa (Frankrijk -Italie-Slovenie-Kroatie-Oostenrijk-Duitsland) en ben welgeteld 1 (EEN) C30 tegengekomen (in Frankrijk)...... erg vreemd dus (en heb mn ogen toch goed opengehouden_

Geplaatst: 11.08.2008 - 23:39
door Paul
In frankrijk zie je sowieso weinig Volvo. Ben er in Spanje wel redelijk vaak eentje tegen gekomen.

Geplaatst: 07.10.2008 - 22:30
door Cavallino
In september gaat het opeens hard met de C30: 476 registraties.

Geplaatst: 08.10.2008 - 23:05
door joopcady
De vraag is echter of die auto's ook allemaal verkocht zijn. Op kenteken zetten is een koud kunstje. Zoveel auto's op kenteken strookt niet met de momenteel dramatisch slechte verkopen in autoland (zelfs Volvo heeft daar last van.....)

Geplaatst: 09.10.2008 - 10:14
door PeeJay
joopcady schreef:De vraag is echter of die auto's ook allemaal verkocht zijn. Op kenteken zetten is een koud kunstje. Zoveel auto's op kenteken strookt niet met de momenteel dramatisch slechte verkopen in autoland (zelfs Volvo heeft daar last van.....)
Wel met de scherpe aanbiedingen die Volvo heeft lopen volgens mij.
Maar auto's op kenteken zetten en er dus ook kosten aan hebben lijkt mij niet erg logisch.
Alles wat met kenteken in de showroom staat, is al bezig met afschrijven.

Geplaatst: 09.10.2008 - 20:02
door joopcady
Dat zijn auto's die naar verhuurbedrijven gaan of als vervangende auto aan leasebedrijven en Volvo-dealers worden geleverd. Het is dezelfde truc die Opel vroeger altijd uithaalde om weer de meest verkochte auto te worden. De op kenteken gezette auto's worden bij de dealers gedumpt met het vriendelijk doch dringende verzoek die auto's zo snel mogelijk, met een leuke aanbieding waar ze zelf voor moesten zorgen, te slijten. Je bent niet zomaar Opel-dealer nietwaar? Dat heeft een aantal dealers de afgelopen jaren al de kop gekost (faillissement) omdat ze dat op een gegeven moment niet meer konden financieren.