Pagina 1 van 1

vraagje van een aspirant automobilist

Geplaatst: 27.09.2005 - 22:29
door royrogers
Hallo, Ik ben nieuw op dit forum. Ik heb sinds kort mijn rijbewijs en ik heb de 440 altijd een leuke auto gevonden. Nu is mij er eentje te koop aangeboden voor 2500 Euro. Dit betreft een 440 automaat, 1,8 liter injectie met 43000 km op de teller. Het beestje ziet er goed uit! Nu heb ik de volgende vragen.

1. Is dit een goede prijs?

2. Zijn er nog dingen waar ik speciaal op moet letten?

Hij is van de eerste eigenaar en heeft altijd in de garage gestaan.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Geplaatst: 27.09.2005 - 22:50
door roever
Natuurlijk wel belangrijk van welk jaar dat ie is.

Als ie van de eerste / tweede serie is (tot 1991 en de 2e tot 1993 het verschil met de 1e serie is dat de neus rechter staat) vind ik hem behoorlijk duur.

De derde serie met de "850 neus", zou voor deze prijs wel een leuke koop zijn. Maar controleer zeker of de NAP in orde is (dat het geen 140.000km is, kun je ook wel zien aan bekleding en pedalen etc), en vergeet niet dat weinig km's ook niet goed zijn voor een auto.

Aandachtspunten zijn al vaker besproken in dit forum, ff zoeken je komt ze wel tegen. Vooral roest bij de achterwielen is een bekend probleem, maar als de auto echt altijd binnen heeft gestaan hoef je je daar niet druk om te maken.

Geplaatst: 27.09.2005 - 22:53
door Denniskl
Idd een aparte km-stand... :?
Maar kan wel, als hij altijd in de garage heeft gestaan. (geintje) :lol:

Maar inderdaad kijken of je alle papieren bij elkaar kan krijgen.
Ff kijken of de km'stand wel echt is.

Geplaatst: 27.09.2005 - 23:26
door bart simpson
heb je een kenteken kan iedere Volvo dealer de laatste 6 beurten (mits uitgevoerd door een Volvo dealer) qua kilometerstanden terugvinden

Geplaatst: 28.09.2005 - 08:49
door V480-S60
Het hangt er idd van af hoe oud de wagen is. En of het de gerestylde versie (850 neus om maar te zeggen) is.
Als het de gerestylde versie is, is een km stand van 43.000 bij een automaat niet echt vreemd. Toen wij op zoek waren naar zo'n wagen ben ik die standen meer tegen gekomen. Eén van die wagens is nu in het bezit van mijn vader. (Dat is trouwens een 460 GLT 2.0 liter)

BTW.
De 1.8 is een CVT/jarettele automaat. zeker bij de gerestylde versie.
De 2.0 is een normale automaat.

Als het een 1721 cc motor is, dus geplaatst in de 1e versies weet ik het niet.

Geplaatst: 28.09.2005 - 21:18
door Michel740Turbo
Ik zou idd kijken wat de leeftijd is...
En de cvt bak is wel een gevoelige bak ik zou zo niet weten waar je aan kan zien of hij slecht is maar als dit de werkelijk km's zijn kun je er van uitgaan dat de bak OK is.
ne aan de motor zou iik kijken of de disriem wel op tijd vervangen is. Bij een 440 is dat 90000 of 4jaar!!
en roest ja komt niet veel voor enkelt bij de achterwielkuipen in de rand :?

Geplaatst: 29.09.2005 - 19:14
door 440GL
CVT gaat toch snel kapot (130.000km!!!) heb ik van horen zeggen, schijnt een slechte lager te zijn.

Dan zit je dus aan nieuwe bak.

Automaat in vroege types vanaf 1989 is volgens mij een ( 1.7, altijd injectie + geregelde kat) ZF viertraps, en in model jaar '92 is er dus icm. met oude neus cvt geweest.

mvg

Geplaatst: 29.09.2005 - 21:26
door joost
Vóór het kopen: http://www.volvowereld.nl/?page=kopen.

Joost.

Geplaatst: 29.09.2005 - 21:42
door Guestuser
als je die checklist doet, kan je geen enkele auto meer kopen.
Bekijkt u de auto op een adres dat van de verkopende partij is ?
Ja... nu wordt me geadviseerd de auto niet te kopen...

mmm, toch eens een dealer opzoeken die bij me thuis komt verkopen...

Geplaatst: 29.09.2005 - 21:45
door volvoruud
Emile Rateltand schreef:als je die checklist doet, kan je geen enkele auto meer kopen.

Bekijkt u de auto op een adres dat van ... artij is ?
Ja... nu wordt me geadviseerd de auto niet te kopen...

mmm, toch eens een dealer opzoeken die bij me thuis komt verkopen...
De checklist is ook als ondersteuning. Er staan veel punten in waarbij in eerste instantie niet gelijk aan gedacht wordt.