Pagina 1 van 1
Mijn 440 en de stortvloed
Geplaatst: 07.08.2008 - 16:00
door ArjenM
Hier heeft het net flik geregend en er waren ook behoorlijke plassen op de weg. Ik rij er door heen en vervolgens slaat mijn motor af. Na 3 keer starten en weer afslaan blijft hij lopen. Bij de volgende 3 plassen weer hetzelfde.
Zijn er meer die dit probleem kennen of weet iemand een oplossing?
Of moet ik er mee leren leven dat ik bij grote plassen de kans heb dat de motor afslaat?
Edit: Het gaat om een 440 uit 95, 1.8 op LPG.
Geplaatst: 07.08.2008 - 16:37
door 440rijder
Is je luchtfilterslang goed aangesloten? Als die loshangt kan ie water inslikken misschien?
Geplaatst: 07.08.2008 - 17:09
door ArjenM
Nu net even naar gekeken en luchtfilterhuis en luchtfilter zijn droog.
Geplaatst: 07.08.2008 - 17:33
door gertvanderspek
Dit is niet normaal. Ik rij zelf een 440 van 1997 maar die heeft het niet.
Misschien dat er draden los liggen of niet goed vast zitten.
Denk dat je het beste alle aansluitingen na kunt lopen.
Geplaatst: 07.08.2008 - 17:53
door ArjenM
Zat ik ook al aan te denken. Maar dan zou je toch verwachten dat er ergens een zekering doorbrand of ook andere storingen krijgt in het elektrische systeem. Maar ook nadat de motor afsloeg bleef de rest werken. Ook was het gedeelte waar de meeste draden zitten (boven, achter, naast en voor de motor) droog.
Verdamper was ook redelijk droog en had het op benzine en gas.
Heb het niet bij gewoon veel water maar echt als ik door een plas rij. Er zitten gaten aan de voorkant van de bodembeschermplaat (die er horen) en daar zal dan misschien veel water door komen. Maar waar dat nou een storing veroorzaakt?
Het is ook zo dat als ik door een plas heen reed, de motor pas paar seconden later afsloeg (en ik de plas al uit was) en hij dus na ongeveer een halve minuut gewoon weer startte.
:idea: Wat ik me nu bedenk is dat er een gat in de uitlaat zit bij het achterwiel bij het koppelstuk, zou natuurlijk kunnen dat daar water in is gekomen.
Geplaatst: 07.08.2008 - 19:12
door Iroll
In de uitlaat kan geen water komen als de motor loopt door de overdruk. Ik zou alle stekkers eens loshalen en schoonmaken met contactspray en weer monteren met wat vaseline erop. Kan er geen water meer inkomen. Je motor start na een paar minuten weer omdat door de motorwarmte het water verdampt en het signaal weer doorgegegeven kan worden. Dit ook doen met de aansluitingen van de relais's. Kijk ook naar je verdeelkap, rotor en bougiekabels. Nog beter is om alles preventief te vervangen.
Geplaatst: 07.08.2008 - 20:02
door ArjenM
Ook niet als in het laatste gedeelte minder overdruk zit door het gat iets voor de laatste knalpot? (ja, uitlaat lek wordt vervangen).
De stekkertjes tip zal ik gaan uitvoeren. Haal ik binnenkort even de bodemplaat eraf en loop ik alles na.
Verdeelkap, rotor en bougiekabels zijn vrij gaaf. Ik ben ook meteen na de regenbui naar water gaan zoeken onder de motorkap. Deze onderdelen waren droog.
Geplaatst: 07.08.2008 - 22:59
door nikske
dan gaat het water maximum tot aan dat gat en is er nog altijd geen probleem

Geplaatst: 07.08.2008 - 23:12
door wpee
zekeringen branden niet door van een beetje water, er ontstaat ook geen kortsluiting van een beetje water,
Slechte contacten kan wel.
Ik zou het zoeken in het hoogspanningscircuit van de bobine en bougies, maar deze zitten wel erg hoog voor een drukpje water binnen te krijgen.
Omdat je op gas rijdt: heb je voldoende koelvloeistof nivo en liggen er draden/cotacten bloot bij je gasinstallatie/verdamper voorin, dan zou ik het hier zoeken.
Geplaatst: 07.08.2008 - 23:46
door nielo
Kijk ook je bobine na.
bij mij viel hij ook eens uit nadat ik door een plas water heen reed,bij mij zat er een haarscheur in de bobine:)
Geplaatst: 07.08.2008 - 23:50
door darksideT4
hoi. Als ik de verhalen zo lees dan ligt het aan je bekabeling. Had het zelfde met mijn vorige auto. Bij mij waren het toen de bekabeling van de verlichting
Geplaatst: 08.08.2008 - 00:27
door philippevk
niet vergeten: als je stekkers loshaalt en insmeert: sleutel uit contact.
Anders kan je vreemde storingen krijgen (pas geleerd van mede forumlid)
Geplaatst: 08.08.2008 - 04:01
door ArjenM
Dank voor de reacties. Hoop dat ik morgen tijd heb om op onderzoek uit te gaan. Ga eerst eens de beschermplaat er onderuit halen en daar op onderzoek uit.
@wpee:
Verdamper ziet er netjes uit en was ook niet zo nat. (Verdamper zit links en daar zin de minste plassen en zijn ze minder diep omdat ik daar met links over het midden van de weg reed.) Koelvloeistof is ok (van de week nog bijgevuld). Ook had ik het probleem ook op benzine.
darksideT4 schreef:hoi. Als ik de verhalen zo lees dan ligt het aan je bekabeling. Had het zelfde met mijn vorige auto. Bij mij waren het toen de bekabeling van de verlichting
Behuizing van het rechter knipperlicht was vochtig van binnen. Zal morgen eens kijken waar dat lek zit, maar daar staat geen spanning op als het knipperlicht uit is.
philippevk schreef:niet vergeten: als je stekkers loshaalt en insmeert: sleutel uit contact.
Anders kan je vreemde storingen krijgen (pas geleerd van mede forumlid)
Ik haal de massa eraf.
Geplaatst: 08.08.2008 - 16:19
door rvdodewaard
Mijn 460 was bijna verdronken gisteren

.

Geplaatst: 08.08.2008 - 18:42
door Ben
Gelukkig had hij z'n bandjes om
