Geluid V70 2.5t anders dan vroegah?

Plaats reactie
Rene68
4th Gear member
Berichten: 709
Lid geworden op: 15.02.2006 - 20:49
Locatie: Hilversum

Als ik filmpjes op youtube bijv. zie van een Volvo met de 2.5t motor dan klinken die echt compleet anders dan die van mij?!?!?! Het 5-cylindergeluid wordt grotendeels overstemd door de turbo. Iemand een idee hoe dat komt? Muv het feit dat motor minder pk's nu heeft is er technisch toch niet zo heel veel veranderd?
Na 4 jaar Mercedes weer terug naar Volvo! Volvo T6 Recharge Inscription.
Gebruikersavatar
Johann
5th Gear member
Berichten: 1305
Lid geworden op: 19.09.2004 - 17:11
Contacteer:

De roffel is verleden tijd ja. Lijkt nu net een 2 ltr 4 cylinder..
Gebruikersavatar
Alchemist
3rd Gear member
Berichten: 258
Lid geworden op: 16.10.2007 - 12:43

Bij mij lukt het o beide geluiden op te roepen. Zowel de roffel (US V8-achtig), als een fluitende turbo, afhankelijk van toerental, duw op het gaspedaal etc etc.
Misschien speel de T6-uitlaat hierin mee?
Te oordelen aan blikken van omstanders komt er best een heftig geluid uit!
V70 2.5T Summum, Glacier Blue, name it got it
Rene68
4th Gear member
Berichten: 709
Lid geworden op: 15.02.2006 - 20:49
Locatie: Hilversum

De roffel krijg je door beheerst gas te geven inderdaad maar een beetje teveel en de turbo komt er weer bovenuit. Moet zeggen dat ik de oude 2.5t wel erg lekker vindt klinken hoor. Bijna had ik thuis de kleine auto gaan rijden en dan had ik een Golf r32 gekocht, het geluid is daar echt mega lekker. Maar dat geluid hoor je dus ook bij de 2.5t van vroeger. Misschien toch maar een andere uitlaat? Ik wil deze auto gaan overnemen aan het einde van het leasecontract. Dan wordt de auto gechipped en misschien wel een andere uitlaatsysteem.... moet wel netjes blijven want het is natuurlijk wel een mooie verschijning. De t6 uitlaten vind ik wel fraai. Ben wel erg benieuwd naar het geluid van jouw auto Alchemist..... misschien een clipje maken? ;-)
Na 4 jaar Mercedes weer terug naar Volvo! Volvo T6 Recharge Inscription.
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”