Pagina 1 van 1
volvo 440 glt 2.0
Geplaatst: 30.09.2005 - 11:18
door funky
Hallo allemaal,
In mei dit jaar hebben wij weer een volvo gekocht

een 440 glt 2.0 uit 1993. Voor 1500 euro, voor ons veel geld maar we dachten dat hij het wel waard was..
Na een maand was het al ijzer op ijzer, dus nieuwe remschijven en blokken erop. Ach als dit alles is dachten we nog...
2 week geleden kwam er damp onder de moterkap vandaan. lekke koppakking (dus daar kwam de olie stinkerij vandaan :oops: ) Mijn broer heeft hem gemaakt, kosten 550 euro.
Nu is de uitlaat ook niet goed. Gister ben ik naar kwik fit geweest. Volgens hem moet er een nieuwe voorpijp en een nieuwe middendemper onder, kosten 450 euro.... Omdat we een aparte auto hebben, komt niet zo vaak voor, lekker is dat... Maar dan zijn er er nog niet, de schokdempers ,kosten 200 euro, moeten ook vernieuwd worden. De achterbanden zijn niet goed, en er moet een nieuw voorruit in...
Weten jullie misschien hoe we dit het beste aan kunnen pakken? Zelf zijn we nogal leken wat betreft auto's en we vragen ons af of dit het allemaal nog waard is....
Alvast bedankt
Groetjes funky
Geplaatst: 30.09.2005 - 11:24
door PhysicalZen
Hoeveel km staat op de teller? wat is de staat van de carosserie? heeft hij metallic lak?
Geplaatst: 30.09.2005 - 11:34
door funky
km stand is 170.000 ongeveer. Geen metallic lak. Verder ziet hij er goed uit, op een paar hele kleine roestplekjes na
Geplaatst: 30.09.2005 - 12:01
door V480-S60
Funky,
Als die kosten die je noemt echt alles is zal ik het doen. Die 1500 Euro was niet teveel geld.
En als het gerepareerd is, dan heb je wel weer iets wat er tegen aan kan.
Ik zou voor de uitlaat gewoon naar de dealer gaan die is voor een 400 serie vaak goedkoper dan de K-F. (300 euri)
Moet je echt aan de nieuwe shocks. Ze willen nog wel eens overdrijven bij K-F. En een 440 is van zichzelf nogal deinerig.
BTW heb je trouwens de gerestylde (850 neus) of één van de laatste flatnoses.
Succes.
Geplaatst: 30.09.2005 - 12:22
door funky
Bedankt voor je reactie. Ik zal dan nog even naar de dealer toe gaan. Misschien valt het dan allemaal nog wel mee.
Want het is toch wel een fijne auto
Wat de neus betreft.. ik zou het niet weten haha
Geplaatst: 30.09.2005 - 13:17
door V480-S60
funky schreef:Wat de neus betreft.. ik zou het niet weten haha
Dat is voor de waarde wel belangrijk. Kijk eens bij Foto van mijn VOLVO bij foto's van 440's of naar het plaatje van Michel440sport.
Die laatste types met "850 neus" zijn gewilder en daardoor ook wat duurder.
Geplaatst: 30.09.2005 - 14:16
door Rsport
Net wat V480-V40 zegt, voor de uitlaat gewoon naarde dealer, vind die 450 voor een voorpijp en middendemper bij de kwikfit wel erg duur, ik had voor dat geld bij de dealer incl montage een einddemper, 2 stukken pijp en een middendemper eronder, voor een 480, iets bijzonderder dan een 440 lijkt me

(allemaal origineel volvo onderdelen)
Geplaatst: 30.09.2005 - 15:56
door funky
hij lijkt op het plaatje van Michel440sport. ook op zijn foto's.
Valt me allemaal wel beetje tegen van kwikfit, ik dacht dat ze daar altijd het goedkoopste waren. Zaterdag of maandag ga ik even naar de echte dealer
440 is op zichzelf niet echt bijzonder, maar dat er een 2.0 in zit wel. (heb ik me laten vertellen)
Geplaatst: 30.09.2005 - 16:20
door V480-S60
funky schreef:
440 is op zichzelf niet echt bijzonder, maar dat er een 2.0 in zit wel. (heb ik me laten vertellen)
Nou dan heb je je wat wijs laten maken. Wat een prutsers bij die K-F vestiging. Ik weet er genoeg te rijden. En de latere 480's zijn ook 2.0 liter.
Geplaatst: 30.09.2005 - 17:30
door funky
Ow , kan je ook nagaan wat voor leek ik ben :oops: Dus dan hoeft er ook geen orginele volvo uitlaat onder?
Maar lekkere mensen daar bij kwik fit. Was de eerste keer dat ik daar kwam dus nu ook laatste keer
Geplaatst: 30.09.2005 - 19:12
door rolph
Lekkere auto.. zo'n 2.0i.. Met onze V40 missen we die snelheid nog wel eens.... :roll:
Geplaatst: 30.09.2005 - 20:20
door R.M.B.
Hai, Zelf heb ik precies dezelfde auto als jij. Ik ben erg tevreden met de auto. Zelf heb ik ook ondervonden dat de uitlaat moeilijk is omdat er simpelweg niet zoveel van zijn. Als je voor nieuw wilt gaan ben je wel een paar honderd euro kwijt. Maar zelf zou ik kiezen voor een 2dehandsje. Je zou nog even de volvodemontage bedrijven langs kunnen gaan om te kijken of ze jouw onderdelen toevallig hebben liggen. (
www.autorima.nl)\
(
www.elferink.nl) (
www.marans.nl)
Boy Geenacker Volvo Telefoon: 024-3733815
p.s. bij het nieuwe type is de neus met volvo logo geintegreerd in de motorkap
veel succes met jouw auto
Geplaatst: 01.10.2005 - 21:05
door V480-S60
Raar hoor over dat moeilijk verkrijgbaar zijn van de uitlaat voor een 2.0 liter.
Binnen een jaar tijd bij de 480 van mij en de 460 2.0 liter automaat van mijn vader bij de dealer een uitlaat laten monteren. totaal voor de onderdelen die Funky nodig heeft 300 Euro en niet meer, inclusief montage. (en dan is de einddemper van de 480 toch wat specialer.)
Nogmaals
Voor een nieuwe uitlaat voor een 400 gewoon naar de dealer. Niet naar K-F. Trouwens een originele VOLVO uitlaat is gewoon een Brinks uitlaat.
Geplaatst: 04.10.2005 - 22:19
door Caerbannog
Warffum.... dat is hier niet eens zo ver vandaan
Wat je kan doen, is eens informeren bij Staal in Noordhorn (Volvo sloper). Hij doet ook wel reparaties met tweedehands onderdelen.
Misschien dat je hier voor weinig geld wel onder andere een uitlaatje kan scoren!
(Staal zit op het industrieterrein van Noordhorn!)
Geplaatst: 16.10.2005 - 12:20
door funky
Ik ben inderdaad naar Staal toegegaan. Geweldige uitkomst voor als je niet zo ruim in het geld zit
Afgelopen zaterdag is hij gemaakt door een kameraad van ons. Uitlaat maakt nu nog wel een beetje lawaai (een of ander klepje) En de schokbrekers zijn weer goed en er zijn 4 nieuwe banden omheen.
Hij rijdt ook weer super, het is net of we een nieuwe auto hebben
En de kwikfit.... die ziet me niet weer terug met deze auto..