Pagina 1 van 1

Stotteren bij stationair

Geplaatst: 12.08.2008 - 18:26
door Igoriaan
Mijn Volvo 440 1.8i CVT uit '95 met nu 161.000 op de klok is eigenlijk perfect. Heb er nu zo'n 20.000 km mee gereden (inclusief vakantie van 6000 km in 3 weken), er is net een enorme grote beurt geweest bij 154.000 waarbij ook de distributieriem en spanrollen etc. zijn vervangen. Alle vloeistoffen ververst, nieuwe bougies, filters, alles.

Maar ik merk nu de laatste paar dagen dat hij bij stationair lopen een beetje stottert. Zowel in D als in N. Hij pakt verder goed op en rijden doet hij verder goed, maar toch zit het me niet lekker.
Ook merk ik dat hij af en toe toch net iets te lang doet om te starten. Het lijkt wel of hij dan eigenlijk geen zin heeft, en alsof hij net na het starten een halve seconde lang maar 300-400 tpm draait. Dus hij moet moeite doen om dan op toeren te komen. Dit duurt overigens nog geen fractie van een seconde, maar het is wel duidelijk merkbaar.
Het lijkt me een probleem van de ontsteking, maar de bougies zijn nieuw. Misschien verdelerkap?

Wat kan ik doen? Iemand tips?

Geplaatst: 12.08.2008 - 18:34
door Wiebe
Het bekende stotter probleem! Mijne stottert ook maar kheb al gevonden wat het was. De motor steun.. Het is een motor steun met olie erin en na verloop van jaren loopt die olie eruit en maakt het contact met het subframe waardoor hij stottert. Mischien is dat het bij jou ook wel :)

Geplaatst: 12.08.2008 - 18:37
door Igoriaan
Wow daar had ik echt nooit naar gezocht. Zo voelt het namelijk ook niet. Maar ik zal eens kijken. Is dat moeilijk te verhelpen?

Geplaatst: 12.08.2008 - 22:22
door Wiebe
Kheb het niet laten verhelpen.. Onderdeel is vrij duur. Gewoon beetje gas geven bij stationair is het ook klaar.

Geplaatst: 12.08.2008 - 23:53
door Igoriaan
Ja zit inderdaad ook wat in. Lijkt me niet echt schadelijk verder.

Maar het moeilijke starten heeft hier lijkt mij niks mee te maken?

Geplaatst: 13.08.2008 - 00:15
door Wiebe
Mijne start soms ook wel eens wat moeilijk maarja dat ligt aan mij rijstijl..

Maar geen idee waar dat aan kan liggen,kan van alles zijn.

Geplaatst: 13.08.2008 - 16:08
door Iroll
Je kan erop wachten dat je versnellingsbak steun en motorschokbreker binnenkort ook de geest geven als je de motorsteun niet vervangt. Die worden nu erg zwaar belast, en dan wordt de reparatie wel erg duur.

Geplaatst: 13.08.2008 - 22:09
door Wiebe
Kans dat me motor het uberhaupt na een tijdje het nog doet is ook vrij klein dus :P :P

En de Volvo dealer hier zei dat het niet veel kwaad kon :)

Geplaatst: 13.08.2008 - 22:11
door Igoriaan
Ik zal een dezer dagen er eens naar laten kijken. En ik denk dat ik ook een andere accu ga proberen voor het startprobleem. Ik heb hem op vakantie al een keer leeggetrokken door de radio te lang aan te laten staan, en hij is al een paar jaar oud dus kan sowieso geen kwaad om hem te vervangen.