Pagina 1 van 1

hotspots

Geplaatst: 17.08.2008 - 12:25
door charly
Ik ben zinnens mijn 'oude' 850 TDi (96) te vervangen door een 'nieuwe' V70 D5 (2002-2003) (+/- 200.000 km - vooral autostrade). Het betreft een full option, automaat, koplampwissers (? ipv sproeiers), lederen interieur, originele VOLVO-navigatie, elektrisch verstelbare zetels, houtinleg enz. voor een m.i. aanvaardbare prijs.
Zijn er bij de screening vóór de mogelijke aankoop belangrijke technische items te controleren en/of spitsvondigheden te gebruiken om een evaluatie mogelijk te maken en om onaangename verrassingen te vermijden.
In België is het wel zo dat elke tweedehandswagen vóór de verkoop een meer dan speciale officiële keuring dient te ondergaan opdat een 'carpas' zou kunnen worden afgeleverd.
Bij voorbaat met de meest dankbare VOLVO-groeten.

Re: hotspots

Geplaatst: 17.08.2008 - 13:54
door crackedtooth
charly schreef:Ik ben zinnens mijn 'oude' 850 TDi (96) te vervangen door een 'nieuwe' V70 D5 (2002-2003) (+/- 200.000 km - vooral autostrade). Het betreft een full option, automaat, koplampwissers (? ipv sproeiers), lederen interieur, originele VOLVO-navigatie, elektrisch verstelbare zetels, houtinleg enz. voor een m.i. aanvaardbare prijs.
Zijn er bij de screening vóór de mogelijke aankoop belangrijke technische items te controleren en/of spitsvondigheden te gebruiken om een evaluatie mogelijk te maken en om onaangename verrassingen te vermijden.
In België is het wel zo dat elke tweedehandswagen vóór de verkoop een meer dan speciale officiële keuring dient te ondergaan opdat een 'carpas' zou kunnen worden afgeleverd.
Bij voorbaat met de meest dankbare VOLVO-groeten.
geen supertips, ik koop ze altijd met zo volledig mogelijke garantie, hoeft niets een heel lang te zijn

en laat locale dealer waar ik mijn auto;s in onderhoud heb dan altijd de auto van top tot teen nakijken en dat op papier zetten
en dan terug naar verkoper

en indien er gebreken zijn verholpen..dan weer een nacontrole eigen dealer

Geplaatst: 17.08.2008 - 15:45
door Avalanche
Bij iedere volvodealer kan je op afspraak je wagen eens laten onderwerpen aan een complete checkup. Een uurtje werk en dat kost 52 euro. Je weet dan onmiddellijk of de wagen in goede staat is en waar de zwakke punten zitten.

Die tweedehandskeuring in België stelt niet zoveel voor hoor. De volvodealer doet een veel grondigere controle.

Als je dit kan afspreken met de verkoper, dat je de wagen voor de verkoop nog eventjes voorrijdt bij de dichtsbijzijnde dealer, dan vermijd je onaangename verrassingen. Het blijft natuurlijk wel een tweedehandswagen.

Geplaatst: 17.08.2008 - 18:24
door charly
Bedankt voor de snelle reacties.
Eén bijkomend vraagje : " Zijn deze nieuwe versies (vooral dan de D5) in automatische uitvoering over het algemeen (mits regelmatige service) als goede betrouwbare kilometervreters te beschouwen ?"
Mijn (2dehandse) VOLVO-ervaring begon met een 740 GLD (break), gevolgd door een 850 Tdi (break). Samenvattend heb ik eigenlijk ondanks de vrij luie 850, geen noemenswaardige problemen gekend; vandaar de eventuele voortzetting van de relatie.

Voor Avalanche :
Ik woon in Stekene (dus een beetje uw omgeving) en de auto zou gekocht worden in de streek Gent-Deinze. Is daar in het Zuid-Gentse bij uw weten een prima dealer?

Geplaatst: 18.08.2008 - 08:23
door volvo rob
Mijn ervaring met een 2002 D5:
Goede betrouwbare kilometervreter, die niet zuinig is

Geplaatst: 18.08.2008 - 09:19
door Hans
Hij is zeker zuinig, mits je 'm rustig berijdt.

Geplaatst: 18.08.2008 - 09:38
door volvo rob
MIJN ervaring met een 2002 D5 250k (die de starter ook op het oog heeft) is dat hij NIET zuinig is, bij welke rijstijl dan ook. (althans niet wat je voor een diesel verwacht).
Ik haal max 1 op 13 en een beetje. (7,7/100)

Als je de boordcomputer gelooft, is ie zuinig(er) ja, dan haalt ie 1 op 16

Geplaatst: 18.08.2008 - 12:15
door bartv70
7,7 max. is hoog ,heb zelf een 2.4D met Rica,(198 pk) verbruik volgens BC tussen 5,5(vakantieritten) en 6,5 ltr per 100km.
Dat de BC vrij optimistisch is (liegt) dat klopt.
De km-teller geeft te veel(4% tov GPS) aan de BC te weinig, al met al is het verbruik 10% hoger als de BC aangeeft.
Zelf vind ik 1:14 a 1:16 niets slecht voor zo'n zware auto met dit vermogen

BartV70

Geplaatst: 18.08.2008 - 12:38
door Paul
Onze XC70 D5 uit 2007 is nu na 1,5 jaar beetje ingelopen 65.000km erop, rijdt nu 8.3l/100km volgens mij. Maar weegt meer en heeft AWD ...
S60 D5 van de pa van mijn vriendin staat op 5.9l/100km

Geplaatst: 18.08.2008 - 20:02
door charly
Beste reactanten (als dit woord mocht bestaan),

De beoordeling lijkt mij gunstig; mijn oude (roffel) 850 is ook geen toonbeeld van zuinigheid (vreselijk lui en toch ook 7,8 liter / 100 km).
Bedankt voor de interventies.

Geplaatst: 24.08.2008 - 15:54
door V70 T5 assen
Tja als het niet teveel mag kosten neem dan een vw fox 1.4 tdi dat is pas zuinig , maar geen volvo........

Voor wat hoort wat toch?????

Geplaatst: 24.08.2008 - 18:39
door Fredhead
V70 T5 assen schreef:Tja als het niet teveel mag kosten neem dan een vw fox 1.4 tdi dat is pas zuinig , maar geen volvo........

Voor wat hoort wat toch?????

Op het werk hebben wij een stel van die Foxjes, wat een rampenauto's zijn dat zeg...
Bedrading die om de haverklap doorbrand, kapotte versnellingsbak, kapotte koppeling, motorblok dat in de soep loopt, elektrische storingen, noem maar op...

Ben het wel met V50 T5 assen eens dat je voor een écht zuinige auto beter naar een ander merk dan Volvo kan kijken.
Maar een D5 is wel een heerlijk motorblok :)