Pagina 1 van 4

Bijna ook C30 bezitter

Geplaatst: 17.08.2008 - 16:14
door GOLFVGTI
Zo, ook ik mag mezelf z.s.m. C30 bezitter noemen. Het wordt een auto van de zaak, eem 1.6D in de Sport uitvoering. Ik bestel hem inclusief de Bodykit en de 18" Atreus velgen.
Nu hoorde ik van mijn dealer dat het onmogelijk is om (werkende) dubbele uitlaten te plaatsen, dat is best jammer, maar het blijft denk ik een mooie uitvoering. Helaas heb ik nog weinig plaatjes van een C30 met bodykit en de Atreus gezien (zal wel weer slecht gegoogled hebben :oops: )...

Hoe denken jullie zelf over verlagen van de C30? In de folder vind ik de C30 met de Atreus velgen wel erg hoog op z'n poten staan.....

Geplaatst: 17.08.2008 - 17:18
door MichelR
Moet je maar eens kijken op www.c30world.com onder photo/video -> memberrides.

Geplaatst: 17.08.2008 - 17:33
door Paul
En die uitlaten zijn wel werkend te krijgen hoor, moet je ff Poolrev PM sturen welke dealer. Hooftman doet het trouwens ook!

En welke kleur wordt het?

Mooi hoor!

Geplaatst: 17.08.2008 - 17:40
door GOLFVGTI
Dank voor de tip Michel!

Paul. ik ben verplicht om de auto bij een vastgestelde dealer te bestellen.....

De kleur wordt zwart!

Geplaatst: 17.08.2008 - 17:43
door JaccoC30
Volgens mij kan iedere dealer wel een werkende dubbele uitlaat monteren. Heb zelf ook voor een dubbele pijp gekozen. Maar gezien het prijsverschil van 200,- euro tussen werkend en niet werkend, heb ik voor het laatste gekozen. Vind het optisch aspect toch belangrijker dan het feit dat ie het wel of niet doet.

Wat betreft het verlagen, heb zelf de auto 3 cm verlaagd in combinatie met 18" velgen. Smoelt toch net even weer wat beter. En qua comfort hoef je niet zo heel veel in te leveren.

Geplaatst: 17.08.2008 - 17:46
door GOLFVGTI
Wat was jij in totaal kwijt voor de dubbele uitlaat betaald Jacco? Ben ook beieuwd naar de prijs van de verlaging, de dealer gaf aan dat de verlaging slechts 2 cm bedraagt, kosten rond de 500 euro.....

Geplaatst: 17.08.2008 - 17:48
door JaccoC30
Ik heb de dubbele pijp bij de prijs in bedongen, dus heb er niets voor betaald. Zou wel een bedrag van 200,- euro moeten betalen als ze hem werkend zouden maken.

De verlaging heb ik bij een autostyling centre laten doen. Het is een set van H&R en ik heb er 450,- euro voor betaald, inclusief montage.

Geplaatst: 17.08.2008 - 17:52
door GOLFVGTI
Ok, dat is allemaal redelijk te doen. Kijken of ik mijn dealer zo ver krijg om toch de dubbele uitlaat te krijgen. Ik lease de auto, en de dealer gaf aan dat hij helemaal niks kon doen met kortingen o.i.d.

Geplaatst: 17.08.2008 - 17:52
door MichelR
Zit toch ook te denken aan 2e uitlaat..

Misschien Heico dubbele uitlaat weet alleen niet of mijn dealer dat kan bestellen.

Waar zit die Hooftman dealer Paul? En is het dan origineel Volvo of ook Heico?

Ook wel benieuwd of het qua vermogen nog wat opleverd?

Geplaatst: 17.08.2008 - 18:10
door Paul
Nou ze hebben Heico setjes op de demo's zitten. Maar Poolrev heeft uitlaten eronder die gewoon lijken op de standaard. Ben ook benieuwd welke dat zijn!

Geplaatst: 17.08.2008 - 18:37
door Ruud1974
Die van Poolrev zijn standaard uitlaten, voor zover ik weet. Met 18" en bodykit zou ik verlagen. 2 cm is genoeg optisch, dan staat ie mooi in de wielkasten.

Groeten Ruud

Geplaatst: 17.08.2008 - 19:12
door Cavallino
Prettige leasemaatschappij heb je, als je zomaar 18 inch velgen mag nemen! Of betekent het toch een fikse lease-meerprijs....?

Geplaatst: 17.08.2008 - 19:19
door den toerist
JaccoC30 schreef:Volgens mij kan iedere dealer wel een werkende dubbele uitlaat monteren. Heb zelf ook voor een dubbele pijp gekozen. Maar gezien het prijsverschil van 200,- euro tussen werkend en niet werkend, heb ik voor het laatste gekozen. Vind het optisch aspect toch belangrijker dan het feit dat ie het wel of niet doet.
Het optisch aspect is inderdaad wel mooier met een dubbele uitlaat, maar ik zou persoonlijk toch voor een werkende kiezen en wel om de volgende redenen:
1 - bij koud start zie je ook wel een pluimpje rook ontsnappen langs beide pijpen. Ziet er altijd wel cool uit.
2 - Vooral bij een diesel zal anders maar één enkele pijp een zwarte roet uitslag vertonen en die andere pijp blijft mooi blinken, toont een beetje raar vind ik persoonlijk. Trouwens als je toch veel geld uitgeeft aan een nieuwe wagen dat weegt dat extraatje toch niet zo zwaar door vind ik. :o

Geplaatst: 17.08.2008 - 19:53
door Herror
Ja, en dan wordt je ene pijpje zwart en de ander blijft mooi schoon ... beetje gek gezicht> ik vind: als je het doet, moet je het goed doen .. dus beide werkend!

Geplaatst: 17.08.2008 - 19:54
door Paul
Ik ook, beide werkend!

Geplaatst: 17.08.2008 - 21:53
door sbv
Ik heb ze beide werkend, maar speel vals

Geplaatst: 17.08.2008 - 22:05
door Ireentje
Ja inderdaad jij speelt vals met je D5 :) Ik heb dat geluk ook ;)
Ik vind ook als je een dubbele uitlaat hebt moet je ze ook beide werkend hebben.

Geplaatst: 17.08.2008 - 22:07
door sbv
Ben het met je eens. Investeer je in een dubbele dan ook beide werkend

Geplaatst: 17.08.2008 - 22:26
door JaccoC30
Herror schreef:Ja, en dan wordt je ene pijpje zwart en de ander blijft mooi schoon ... beetje gek gezicht> ik vind: als je het doet, moet je het goed doen .. dus beide werkend!
Ik ben het met jullie eens dat een dubbele werkende uitlaat mooier is, maar goed, heb deze keuze gemaakt. Maar het feit van het niet gelijk zwart worden gaat niet op. Heb nu zo'n 30.000 km met de auto gereden en beide pijpjes zijn nog net zo blank als toen ze nieuw waren. Kun je maar weer zien hoe goed een roetfilter z'n werk doet...

Geplaatst: 17.08.2008 - 22:47
door Lars85
Ja, ik heb ook gekozen voor een dubbele uitlaatpijp. En ook bij mij werkt er maar 1tje. .....What's the problem, nou dan wordt er maar 1 pijpje zwart, en rookt er maar 1 pijpje. Het was bij mijn auto samenstellen, 100 euro voor dit, 200 euro voor dat, 500 euro voor het ander. En op een gegeven moment is het allemaal wel welletjes. Het is allemaal al duur zat.