Pagina 1 van 3
XC60 City safety toch wel goed!
Geplaatst: 23.08.2008 - 20:57
door DrBobke
Volgens mij was Paul er ook nog, maar niet zeker of het Paul moderator was..
Even impressie:
Je moet hard genoeg rijden, maar niet te hard, mag niet aan het stuur trekken want anders werkt het systeem niet!
Hierbij the moneyshot:
Sorry voor slechte kwaliteit, had mijn fototoestel niet bij me, dus telefoon moest eraan geloven
Geplaatst: 23.08.2008 - 21:05
door Polarbaer
Wat is nu het probleem?
Geplaatst: 23.08.2008 - 21:08
door DrBobke
Die stellage dat er staat... Hing een opblaasbaar 'doek' aan met voorstelling van een remmende auto. Daarvoor moest de XC60 dus stoppen wat hij menig keer niet deed..
Groetjes
Geplaatst: 24.08.2008 - 00:44
door Ferrieken
Ik heb het getest, en het werkte in ieder geval perfect. Wel mag je niet harder dan 3Okm/u, het heet dan ook City-safety.
Geplaatst: 24.08.2008 - 00:51
door LeonW
Hij reed te hard.
Geplaatst: 24.08.2008 - 00:54
door menjo
Je mag meestal toch 50 in de stad?
Geplaatst: 24.08.2008 - 10:49
door LeonW
Tja als je het gas weer intrapt denkt het systeem dat je zelf wilt ingrijpen om de botsing te voorkomen met een manoevre.
Geplaatst: 24.08.2008 - 11:20
door Fredhead
menjo schreef:Je mag meestal toch 50 in de stad?
Klopt, ik zat ook met lichte verbazing te lezen dat het maar tot 30 km/h werkt.
Geplaatst: 24.08.2008 - 11:22
door Ben
Het lijkt me heerlijk in de file.
Geplaatst: 24.08.2008 - 11:56
door Paul
Ik gaf minder gas en stond toen ook stil. Als jij aan je stuur trekt weet hij dat jij het ziet en gaat het goed (hoop ik...)
Maar ik was inderdaad Paul de Moderator, maar omdat tegen die presentator te zeggen

Het lukte me al met moeite om voor 23h in die XC te rijden.
Overigens vond ik het aantal mensen wel tegenvallen en was na een uur al zeker 50% weg.
Over de foto's top! Had helaas ook alleen mijn telefoon bij me, camera had ik al op mijn logeeradres gebracht...
Geplaatst: 24.08.2008 - 12:31
door DavidV50BE
Ik denk dat het toch een misverstand moet zijn!
De City Safety de naam zeg het zelf "stads veiligheid" is ontworpen als je in de file staat en dus heel langzaam moet rijden(laangzaam tot stilstaand verkeer)!!
Ieder van ons word wel dagelijks geconfronteerd met file zowel op de autosnelweg als in de steden..
Als je moet aanschuiven in langzaam verkeer is de gemiddelde snelheid 30km/ph en geloof mij daar heeft volvo lang onderzoek over gedaan in alle landen zowel in europa als in Amerika!
Meestal als mensen in de file staan beginnen ze met hun GSM te prutsen of sommige beginnen dan met wat papierwerk in orde te brengen enz.. met andere woorden ze worden afgeleid..
Als er wat beweging in de file begint te komen dan zijn er veel die van vak willen veranderen en juist omdat te vermijden ga je zoals wij belgen zeggen in het gat van de andere zijn wagen gaan hangen als die dan "brusk" stopt dan gebeuren daar de meeste kop staart aanrijdingen en net daarvoor is de "City Saftey" ontworpen om kleine aanrijdingen als dit te vermijden.
Nu op de voorstelling van de XC60 in Brussel was zoals hier nog staat een stellage die een remmende auto moest voorstellen, daar kan natuurlijk de oorzaak van het niet werken van de city saftey liggen omdat de censoren goed werken op metaal en beton, zo een opblaasbaar iets is een dikke doek die van Stof en plastiek gemaakt is, een beetje als een springkasteel er zitten daar miljoenen kleine gaatjes in om de lucht door te laten anders ontploft gewoon het hele zootje.
Kan natuurlijk ook een technisch defect zijn.
In ieder geval ik vind het een geslaagde auto!
Geplaatst: 24.08.2008 - 12:55
door Hans
En dat is het! Stoere auto. En inderdaad met een "voorkom kop-staartbotsing in de file" systeem helemaal goed!
Geplaatst: 24.08.2008 - 13:00
door Hans
Hopelijk krijgen we ook zo'n dag in Nederland.
Geplaatst: 24.08.2008 - 14:24
door +++t blijft behelpen+++
censoren ?
Krijg je die er ook al bij?
Of komt het omdat het propaganda is?
Geplaatst: 24.08.2008 - 14:49
door DavidV50BE
+++t blijft behelpen+++ schreef:censoren ?
Krijg je die er ook al bij?
Of komt het omdat het propaganda is?
zal het anders formuleren radar sensoren..
Geplaatst: 24.08.2008 - 17:15
door Guestuser
Volvo
Geplaatst: 24.08.2008 - 17:48
door menjo
Het systeem zal best werken binnen de voorwaarden die er zijn. Maar het lijkt mij wachten op de eerste persoon die er zo aan gewend raakt dat hij er van uit gaat dat de auto wel voor hem remt, maar dan 31 km/u blijkt te rijden.
Ik denk dat dit systeem je reactietijd vertraagt in de situatie dat je wel moet reageren en dat lijkt me niet goed. Juist in stadsverkeer is de marge op je reactietijd minimaal.
Geplaatst: 24.08.2008 - 17:52
door Guestuser
Volvo
Geplaatst: 24.08.2008 - 18:08
door menjo
jwv50 schreef:menjo schreef:Het systeem zal best werken binnen de voorwaarden die er zijn. Maar het lijkt mij wachten op de eerste persoon die er zo aan gewend raakt dat hij er van uit gaat dat de auto wel voor hem remt, maar dan 31 km/u blijkt te rijden.
Ik denk dat dit systeem je reactietijd vertraagt in de situatie dat je wel moet reageren en dat lijkt me niet goed. Juist in stadsverkeer is de marge op je reactietijd minimaal.
Dat is een foute redenering. Je mag er niet aan gewend geraken, dat is nu juist de bedoeling. Het systeem is alleen bedoeld voor wanneer je helemaal niets doet door onachtzaamheid. Het is niet de bedoeling te denken : ik rem niet want de auto zal dat voor mij wel doen.
Ja dat lijkt me duidelijk, maar ik lees hier toch al reacties als "lijkt me heerlijk in de file" etc. Het lijkt me niet een systeem die het rijden in het algemeen makkelijker moet maken, maar een backup in noodsituaties. Ik denk dat dit veel te makkelijk misbruikt gaat worden, maar we zullen zien.
Geplaatst: 24.08.2008 - 18:30
door DrBobke
menjo schreef:Het systeem zal best werken binnen de voorwaarden die er zijn. Maar het lijkt mij wachten op de eerste persoon die er zo aan gewend raakt dat hij er van uit gaat dat de auto wel voor hem remt, maar dan 31 km/u blijkt te rijden.
Ik denk dat dit systeem je reactietijd vertraagt in de situatie dat je wel moet reageren en dat lijkt me niet goed. Juist in stadsverkeer is de marge op je reactietijd minimaal.
Als je ziet/hoort hoe de wagen tot stilstand komt, denk ik dat je dat niet te vaak express wil doen, want als hij remt, remt hij ook goed hard
Paul: goed gegokt dus.. Wij hebben rond 23u10 ofzo kunnen rijden, maar mochten dan wel beiden rijden!