Pagina 1 van 1
tuning 2.0d met powerschift
Geplaatst: 25.08.2008 - 22:59
door jippen
Heeft er iemand ervaring met het tunen van een 2.0d powerschift ?(of het rijden van)
Of ergens een artikel of een post hierover op een ander forum ?
Zou graag weten hoe de powerschift zich gedraagd na tuning.
Heb al aan autotuneheinz gevraagd en ze zouden er een mooie 175 pk met 400Nm uit krijgen zonder pijn te doen.
Bak kan volgens getrag 450mn aan.
Geplaatst: 04.09.2008 - 13:39
door kmser
De versnellingsbak kan de D5 motor zonder probleem aan.
Geplaatst: 04.09.2008 - 18:35
door jjbakker
Waarom wordt de D5 dan niet met Powershift geleverd?
Geplaatst: 05.09.2008 - 09:36
door koen_dr
Volgens mijn garage omdat de motor anders ligt en ze willen die niet aanpassen in de huidige lijn.
Geplaatst: 11.09.2008 - 09:41
door jippen
Er rijden denk ik niet te veel opgefokte 2.0 diesels met powershift rond.

Ach ja we zullen wel zien.
Geplaatst: 11.09.2008 - 10:24
door Hjalmar
Het is al vaker ter sprake gekomen maar een goeie tuner, tuned de auto binnen de grensen van de motor en versnellingsbak! Dus ook met een GT of MT...
Geplaatst: 11.09.2008 - 12:29
door Bleu_volvo
koen_dr schreef:Volgens mijn garage omdat de motor anders ligt en ze willen die niet aanpassen in de huidige lijn.
klopt volledig. de motor van de D5 is een 5cyl, en is hierdoor iets breeder dan de 4 cyl. dit heeft als resultaat dat de Powershift niet in de motorruimte past, en men wil geen wijzigingen uitvoeren aan de D5.
Geplaatst: 11.09.2008 - 13:40
door bart simpson
jjbakker schreef:Waarom wordt de D5 dan niet met Powershift geleverd?
omdat men daarvoor de geartronic heeft, en die is weer niet leverbaar op 4 cilinders, de D5 was waarschijnlijk nooit op de markt gebracht als de vraag naar een diesel met automaat niet zo groot was.
Geplaatst: 17.09.2008 - 00:42
door vOlOv
Bleu_volvo schreef:koen_dr schreef:Volgens mijn garage omdat de motor anders ligt en ze willen die niet aanpassen in de huidige lijn.
klopt volledig. de motor van de D5 is een 5cyl, en is hierdoor iets breeder dan de 4 cyl. dit heeft als resultaat dat de Powershift niet in de motorruimte past, en men wil geen wijzigingen uitvoeren aan de D5.
Tja, en dat argument heb ik vier jaar geleden dus ook gehoord toen de vraag gesteld werd waarom de D5 niet in de S40/V50 geleverd kon worden. Argument was toen ook uit verscheidene hoeken dat dat niet zou passen in de S40/V50.
Inmiddels weten we beter door waarschijnlijk de reden die Bart hier aandraagt. De markt heeft hierin destijds klaarblijkelijk gedirigeerd.
Resume, willen we dus een D5 aan de powershift (en doe de T5 dan ook gelijk) moeten we er dus met z'n allen flink om vragen. Ik ben afgelopen weekend vast begonnen in Den Haag na de proefrit in de 2.0D Powershift.
"Leuke versnellingsbak, motor ken ik natuurlijik, maarruh.... Ik wil een D5 en kan ik die bak op de D5 bestellen?"
(Er was ooit iemand hier op dit forum met als onderschrift:
met een hamer past alles. We zullen zien!)
Geplaatst: 17.09.2008 - 13:06
door jjbakker
Maargoed, zijn er nu al 'gevallen' bekend van een V50 2.0D Powershift die getuned is?