Pagina 1 van 1

xc90 ( 2003-2004) T6 of toch 2,5t

Geplaatst: 27.08.2008 - 20:23
door bakkie
hoi, ben nieuw hier en ben sinds kort om een prive 2nd hand xc90 te kopen.

Nu lees ik een hoop test rap. etc maar krijg verschillende feedback.
Hoe bevalt bij jullie de xc90 ( bouwjaar 2003/2004) met de 4 traps automaat T6 motor tov de 2,5 T met 5 traps.

verbruik ??? en heeft chiptining nut op de 2,5 of t6


hoor graag voor dat ik keuzes maak mbt aankoop.


bedankt marco

Geplaatst: 29.08.2008 - 15:07
door Mathijs T-4
T6 4 traps automaat zal ik nimmer nemen,
een ex schoonvader (sportieve rijstijl) binnen de garantie 2 bakken vesleten..

dat 4 traps in combinatie met vermogen, gewicht en sportieve rijstijl gaat gewoon niet goed!

T6 automaat kan niet gechipt worden toch wegens de beperking van het aantal NM!

dan eerder naar de V8 of 2.5T idd.

nieuwere T6 niet beschikbaar met 5traps aut?

Geplaatst: 29.08.2008 - 15:38
door bakkie
mathijs bedankt, zo iets dacht ik al. V8 slurpt mij te veel dus op zoek naar een 2,5t , iemand nog andere meningen?

Geplaatst: 29.08.2008 - 15:45
door Hans
Een gechipte D5 gaat ook als de brandweer. En is wat zuiniger bij normaal gebruik.

Geplaatst: 02.09.2008 - 22:13
door EricJan
Wij hebben nu ongeveer een jaartje de T6. Perfecte auto. Ik denk dat je je vooral niet moet blindstaren op het aantal trappen in de bak, immers, hoe meer je er hebt hoe vaker de auto moet schakelen voor je.... Vier is echt genoeg.

Ik denk dat, als je het voor elkaar krijgt om twee bakken te verslijten op rijstijl alleen dat je heel erg in de verkeerde auto rijdt..... Je zult ook wel een vermogen aan banden kwijt zijn dunkt me, om over brandstof nog maar te zwijgen.

Geplaatst: 03.09.2008 - 19:36
door bakkie
eric jan , hoe is jullie verbruik ? en heb je hem later chiptunen?
hoor graag bedankt

Geplaatst: 03.09.2008 - 23:59
door Aantje
V8 is zuiniger dan de T6 !! Komt omdat de V8 een 6traps automaat heeft.

Geplaatst: 04.09.2008 - 11:33
door Mathijs T-4
EricJan schreef:Wij hebben nu ongeveer een jaartje de T6. Perfecte auto. Ik denk dat je je vooral niet moet blindstaren op het aantal trappen in de bak, immers, hoe meer je er hebt hoe vaker de auto moet schakelen voor je.... Vier is echt genoeg.

Ik denk dat, als je het voor elkaar krijgt om twee bakken te verslijten op rijstijl alleen dat je heel erg in de verkeerde auto rijdt..... Je zult ook wel een vermogen aan banden kwijt zijn dunkt me, om over brandstof nog maar te zwijgen.
had er ook bij vermeld dat het om een sportieve rijder ging/gaat.
een eigen tankstation en om de 15.000km nieuwe banden..

was wel gaaf, maar best idioot :D
ook het voordeeel van een nieuwe wagen & fabrieksgarantie..
wel netjes warm draaien, maar altijd vol trappen.

V8 zal wel wat zuiniger bij een normale rijstijl zijn inderdaad door meer vermogen, maar als je de rechtervoet maar kunt beheersen..
een D5 zal ook niet slecht bevallen lijkt mij!?

Geplaatst: 04.09.2008 - 14:08
door Hans
Ik denk dat als je een 185pk D5 chipt naar pak 'm beet 225 pk je een beest van een XC90 hebt. Toch bijna 500 Nm koppel.

Geplaatst: 04.09.2008 - 14:20
door Mathijs T-4
500NM is veel, maar dat moet wel in het 185pk D5 blok zitten inderdaad.

tja, rekensommetje maken of de meerprijs aan BPM het verschil in brandstofkosten kan compenseren.. (lijkt mij wel)

Geplaatst: 04.09.2008 - 14:29
door S80 Executive
In de S80 is die T6 - 4 bak een prachtige combinatie. In de XC90 komt ie minder goed uit de verf. Dan is een gechipte 2.5T of D5 een heel goed alternatief.

S80

Geplaatst: 05.09.2008 - 15:46
door plvgpc20a
de 2.5 T heeft in mijn mening en ervaring nog een redelijk verbruik van 1 op 8 met redelijk stadverkeer erbij en rustige rijstijl (wordt je van zelf met het rijgedrag van een 2 tonner die hoog op z,n pootjes staat) lekker cruisen heeft ook zijn voordelen en het scheelt je hoogsten,s een minut of twee !!

Geplaatst: 09.09.2008 - 21:33
door subvolvo
Zelf rij ik in een 2,5t uit 2004. Vanwege redelijk wat korte stukjes met drempels kom ik op een gemiddeld verbruik van 1:7 uit. Niet echt zuinig. Maar bij dit soort auto's moet je daar niet van op kijken.
Verder bevalt de auto prima. Als het moet komt deze auto prima van zijn plaats.
Ik heb bewust voor de 2,5t gekozen ipv de T6. Ik heb die extra 50 pk niet nodig.

Geplaatst: 12.09.2008 - 14:38
door bakkie
ok bedankt , heb ondertussen toch een t6 uit duitsland gehaald.
maar eens kijken wat dat doet met onze rijstij en anders overweeg ik chip eco tune , iemand ervaring mee???

Geplaatst: 12.11.2008 - 21:30
door beer1952
Van alle XC90 heeft de T6 bak de slechtste reputatie. Bron www.swedespeed.com. In de USA wordt immers het meest met de XC90 gereden.

Beer1952

Geplaatst: 13.11.2008 - 20:28
door bakkie
beer bedankt, ondertussen ook er achter dat regelmatiger flushen van de bak een hoop ellende kan voorkomen.

en ja hoor de eerste service warning is al op het schermpje gekomen dus ga van het weekeind maar eens flushen en kijken hoe de atf er uit ziet.

gr

marco

Geplaatst: 14.11.2008 - 13:10
door Mathijs T-4
dat is wellicht verstandig, het is niet de beste bak voor de T6...
er genoeg zien gaan iig...

Geplaatst: 11.12.2008 - 11:16
door xc90t6
De T6 is een heerlijke auto, alleen is het verbruik zo hoog!
Altijd als ik op vakantie ga moet ik om de 400/500km tanken, dat is niet echt prettig.
Daarom denk ik dat de volgende auto een Duitse SUV wordt.
Volvo heeft gewoon geen goede/zware diesel motor voor in een grote SUV.
2.5T is denk ik wat een pittiger motor dan de T6, T6 heeft wel meer power maar heeft een groot Turbo koppel denk ik.

Geplaatst: 11.12.2008 - 11:26
door Thuurc
xc90t6 schreef:De T6 is een heerlijke auto, alleen is het verbruik zo hoog!
Altijd als ik op vakantie ga moet ik om de 400/500km tanken, dat is niet echt prettig.
Daarom denk ik dat de volgende auto een Duitse SUV wordt.
Ik begrijp dat het niet prettig is om vaak te moeten tanken, al is het maar vanwege de stops die je steeds moet maken.
Welke motor in welke Duitse auto zou het dan worden?