Pagina 1 van 2
BiTurbo D5
Geplaatst: 28.08.2008 - 19:20
door Johann
175PK 2.4D, Ecoboost 2 ltr 4 cylinder en 3.2 motor voor de XC60.
Wie weet er meer?
Geplaatst: 29.08.2008 - 20:27
door timtdic
Uit redelijk betrouwbare bron heb ik afgelopen week vernomen dat er een geupgrade versie van de D5 komt met 208pk en biturbo.
Groet,
Tim
Geplaatst: 29.08.2008 - 21:55
door bart simpson
zoiets heb ik ook gehoord
Geplaatst: 29.08.2008 - 23:46
door gevanje
bart simpson schreef:zoiets heb ik ook gehoord
jammie jammie, kan bijna niet wachten. Dat zal me een partij lekker rijden. Hoop dat het nog wel een beetje zuinig blijft.
Geplaatst: 30.08.2008 - 21:33
door jozic
gevanje schreef:bart simpson schreef:zoiets heb ik ook gehoord
jammie jammie, kan bijna niet wachten. Dat zal me een partij lekker rijden. Hoop dat het nog wel een beetje zuinig blijft.
B-label voor de handgeschakeld en C-label voor de Geartronic 205pk!
Geplaatst: 30.08.2008 - 21:53
door ruuds70
Als die labels kloppen, kan ik enkel zeggen dat dit hard nodig was.
ruim 200 pk met bi turbo technologie is overigens niet echt top. Dat vermogen wordt nu al overschreden met chip tuning, dus het zal wel Volvo degelijk zijn

Geplaatst: 30.08.2008 - 22:52
door eddy3
Vind het inderdaad nogal mager uitvallen,echt des Volvos!
Geplaatst: 30.08.2008 - 22:57
door Autogek
Over de 2.0 benzine versie had ik al wat gehoord maar een upgrage van de D5 nog niet. Weet iemand ook waneer deze komen?
Geplaatst: 31.08.2008 - 00:52
door euerw
ruuds70 schreef:Als die labels kloppen, kan ik enkel zeggen dat dit hard nodig was.
ruim 200 pk met bi turbo technologie is overigens niet echt top. Dat vermogen wordt nu al overschreden met chip tuning, dus het zal wel Volvo degelijk zijn

nu al 200pk zonder BIT, kan ALLEEN MAAR LEUKER WORDEN!!!
Kijken wat RICA daarmee kan
p.s. sorry Bart

Re: BiTurbo D5
Geplaatst: 31.08.2008 - 09:33
door GDV
Johann schreef:175PK 2.4D,
Voor Belgie is dit fiscaal niet interessant,volvo kennende zullen ze de motor niet downtunen voor zo'n klein landje dus ik schat dat ze hier weer minder wagens zullen verkopen.
Voor de D5 speelt het geen rol de BIV blijft het zelfde,de labels zijn wel goed met de aankomende cO2 taks.
Heeft er iemand cijfers ivm het koppel?
Geplaatst: 01.09.2008 - 08:09
door Paul
Ja dat wisten we toch Johann?
Geplaatst: 01.09.2008 - 08:54
door Johann
Paul schreef:Ja dat wisten we toch Johann?
BiTurbo wist ik niet.
Geplaatst: 01.09.2008 - 10:25
door bart simpson
het gerucht ging wel, alleen dacht vrijwel iedereen aan de 2.2 4 cilinder
Geplaatst: 01.09.2008 - 11:06
door Richard
Klinkt als een leuke aanvulling op het programma. Helemaal als het label B is.
Geplaatst: 01.09.2008 - 16:49
door Paul
Ja inderdaad Johann, van die Biturbo wist ik ook niet, wel dat er een vernieuwde D5 zou komen met meer dan 200pk...
Geplaatst: 01.09.2008 - 18:02
door MDA
die bi-turbo lag inderdaad wel een beetje voor de hand, maar ook ik had verwacht dat ze zouden downsizen, en dus een 2.0 of 2.2 bi-turbo met het vermogen van een D5 zouden maken... en dan dus zuiniger.
Maar met de huidige performance van de bi-turbo's denk ik dat er uit een 2.5l, 5 cyl diesel bi-turbo blok toch minstens 250 pk te halen valt... toch? werk aan de winkel voor RICA, BSR en Hartog...
Geplaatst: 02.09.2008 - 07:41
door trompetje
Ik dacht dat er een 3 liter 6-cylinder diesel in aantocht was? :-k
Geplaatst: 02.09.2008 - 08:24
door bart simpson
trompetje schreef:Ik dacht dat er een 3 liter 6-cylinder diesel in aantocht was? :-k
niemand rekende op CO2 heffingen, denk dat die 6 cilinder diesel voorlopig geen prioriteit heeft
Geplaatst: 02.09.2008 - 09:05
door kmser
Zijn er ideën wanneer die nieuwe d5 eraan komt? Want ik denk binnenkort te vernieuwen. Zou dit ook van toepassing zijn op de V50?
Geplaatst: 02.09.2008 - 11:33
door bart simpson
kmser schreef:Zijn er ideën wanneer die nieuwe d5 eraan komt? Want ik denk binnenkort te vernieuwen. Zou dit ook van toepassing zijn op de V50?
Zeker niet op de V50, daarop wordt de "oude" D5 al vrijwel niet verkocht, de V50 krijgt wel de vernieuwde 1.6D DriveE dit wordt de groenste Diesel met een A label.
Op een C30 geeft deze DrivE 1.6D naast het A label ook nog een dusdanig lage uitstoot dat deze in principe in aanmerking zou komen voor het nog te introduceren 20% bijtellingstarief, "downsizen" is de toekomst