Na een servicebeurt (120.000km) melde de dealer dat mijn auto (S60 D5 van 2 jaar+2 maanden oud) last had van lekkage van motorolie en remolie.
probleem waren de pakkingen/afdichtingen. Herstel zou 2 dagen kosten (motor geheel uit elkaar halen) en een rekening opleveren van ruim tweeduizend euro. Nogal pittig en duidelijk onverwacht. Mijn vorige auto was ook een Volvo (4 jaar gehad, 170.000km mee gereden) en daar heb ik dit nog nooit gehad. De dealer geeft aan dat meerdere autobezitters hier last van hebben, alleen dat het zich vaak eerder manifesteert en dat het dan binnen de garantie hersteld kan worden; ik val daar net buiten. Doorrijden kan, maar dan loop ik risico mijn motor aan gort te rijden volgens de dealer.
Ik vindt het nogal wat dat je blijkbaar moet rekenen op dit soort onderhoud als je je auto meer dan 2 jaar wil aanhouden. Heeft iemand ander op het forum vergelijkbare problemen gehad?? Ben benieuwd of het nu echt een veel voorkomend euvel is.
olielekkage
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Hoi,
ik heb nu het zelfde met een S80 2.8 T6
heeft wel 200.000 km maar hij zweet olie tussen het krukasbed en het onderblok. en bij iets stevig rijden lekt hij. dit alleen motorolie.
pakking is sinds gisteren vervangen het is een chemische pakking
maar omdat nij deze auto echt een gedeelte van het blok los moet moeten tevens ook alle andere pakkingen en keerringen vervangen worden zoals bv krukas. Het is in elk geval wel verstandig omhet te doen.
bij de erkende volvo garage echt heel veel geld hoe stom kun je als auto fabrikant zijn om dit zo in elkaar te zetten.
maar gelukkig heb ik een vriend die een garage bedrijf heeft en dit voor mij doet anders is het niet meer leuk om dit soort auto's te rijden
ik heb ook nog een mercedes maar die is zeker goedkoper in onderdelen en ook in onderhoud
maar de S80 T6 blijft leuk en dan kost het maar wat.
ik heb nu het zelfde met een S80 2.8 T6
heeft wel 200.000 km maar hij zweet olie tussen het krukasbed en het onderblok. en bij iets stevig rijden lekt hij. dit alleen motorolie.
pakking is sinds gisteren vervangen het is een chemische pakking
maar omdat nij deze auto echt een gedeelte van het blok los moet moeten tevens ook alle andere pakkingen en keerringen vervangen worden zoals bv krukas. Het is in elk geval wel verstandig omhet te doen.
bij de erkende volvo garage echt heel veel geld hoe stom kun je als auto fabrikant zijn om dit zo in elkaar te zetten.
maar gelukkig heb ik een vriend die een garage bedrijf heeft en dit voor mij doet anders is het niet meer leuk om dit soort auto's te rijden
ik heb ook nog een mercedes maar die is zeker goedkoper in onderdelen en ook in onderhoud
maar de S80 T6 blijft leuk en dan kost het maar wat.