Pagina 1 van 4

Niet tevreden over mijn nieuwe XC90

Geplaatst: 01.09.2008 - 20:18
door jan petersen
Gegroet allemaal.

Heb sinds 6 maanden een Volvo XC90 modeljaar 2008. Heb nu 18000km gereden.

Er is een bijzonder storende kraak bij beide voorwielen (ophanging/vering...) ben hiermee al 3 keer mee naar de dealer geweest echter zij constateren het probleem wel maar kunnen het niet oplossen.

Het stuur is ook al 2 keer terug gezet moeten worden naar de neutraal stand. (stond ongeveer 1 cm uit de neutraal naar rechts)

De rechter voorband is na ongeveer 5000km tot op 40 procent versleten...(eerst met winterbanden gereden)

Het rechter voorwiel staat 1 tot 2 centimer verder naar voor dan het linker.....

De auto is reeds 3 keer uitgelijnd de laatste 3 maanden

De deurposten rammelen bij met mijn Dynaudio op half volume

En nog wat zaken.

Heeft iemand suggesties wat het probleem kan zijn ?

Groeten

Geplaatst: 01.09.2008 - 20:21
door bart simpson
laat hem eens nameten bij een schadebedrijf

Geplaatst: 01.09.2008 - 20:23
door jan petersen
hij is gekocht als nieuwe wagen......

Geplaatst: 01.09.2008 - 20:24
door V480-S60
De suggestie van BS is zo gek nog niet. Het zou best kunnen zijn dat je een "schade-auto" hebt. Die tijdens vervoer beschadigd is. Komt wel eens voor (en vaker dan je denkt).

Geplaatst: 01.09.2008 - 20:24
door Hans
Misschien is ie van de trailer gevallen?

Geplaatst: 01.09.2008 - 20:25
door bart simpson
er is teveel dat niet is zoals een normale XC90 zou horen te zijn

Geplaatst: 01.09.2008 - 20:46
door liquid_force
kan BS ook in interne systemen zien of zoiets het geval is?

Geplaatst: 01.09.2008 - 20:57
door jan petersen
Wat is BS ?

Dit zou toch nooit kunnen/mogen ?

Hoe werkt dit met een auto te laten nakijken bij een schadebedrijf; suggesties voor Belgie ?

Volgende week komt een Volvo inspecteur naar de Dealer om een proefrit te maken en met een plan te komen.

Geplaatst: 01.09.2008 - 21:01
door jan petersen
Zie al dat BS Bart Simpson is, sorry...

Geplaatst: 01.09.2008 - 22:55
door Msuidgeest
Die opmerking over dat schadebedrijf is helemaal niet zo gek. Ook een bezoekje aan een andere dealer kan tot andere inzichten leiden.

Geplaatst: 02.09.2008 - 11:06
door Hans
Het mag gewoon niet zo zijn dat een dergelijke dure nieuwe wagen zoveel vreemde mankementen vertoont. Misschien dat Bart S je inderdaad van dienst kan zijn door je via PM van advies te voorzien.

Geplaatst: 02.09.2008 - 14:45
door jan petersen
Heb ondertussen advies opgevolgd en ben naar een Bandenuitlijner geweest die banden en stand onderstel kunnen bekijken.

Het toespoor Links en Rechts was volledig buiten de limieten (4*) terwijl de wagen bij volvo was uitgelijnd op 3 augustus en daarvoor begin Juli.

Na correctie (uitlijning) heb ik 1 km gereden en weer de waardes bekeken. Deze waren WEER net over de limiet......

Dit samen met het krakende knetterende geluid bij draaien en remmen tergelijkertijd maakt mij ongerust. De auto stuurt naar links ook zwaarder dan naar recht en komt iets zweverig over.....

Geplaatst: 02.09.2008 - 16:52
door André4x4
Ik zou geen meter meer rijden voor dit is uitgezocht....

En ik zou een stevig gesprek met de dealer waar de auto in onderhoud is voeren. Onacceptabel is denk ik het juiste woord hier.... De stelling dat de dealer het wel constateert maar niet kan oplossen vindt ik echt ongelofelijk (en wederom onacceptabel).

Volgens mij is er iets serieus mis met je wielophanging.

Geplaatst: 02.09.2008 - 17:00
door Paul
Ik zou ook echt die auto terug brengen, ongelooflijk!

Geplaatst: 02.09.2008 - 17:14
door bart simpson
even voor de beeldvorming, deze auto is niet nieuw gekocht bij die dealer er is dus een gaatje qua historie

Geplaatst: 02.09.2008 - 17:42
door Paul
Dat is een ander verhaal!

Geplaatst: 02.09.2008 - 17:48
door André4x4
Ok, dat is extra info.... Maar maakt dat wat uit? Ik zou, uit veiligheid, niet meer rijden met een auto die dit soort mankementen vertoont. Het is geen klein karretje en het is de voorste wielophanging. En een dealer, of die nu de auto nieuw verkocht heeft of niet, zou niet mogen zeggen: "ik zie het probleem, maar ik weet niet wat ik er aan kan doen". Dan daarbij, de auto is uit 2008 ('gekocht als nieuwe auto'). Garantie lijkt mij gewoon van toepassing, toch? Wat of hoe deze mankementen zijn ontstaan is volgens mij iets van 2de orde. Alhoewel ik dat ook wel zou willen weten (uit interesse).

Geplaatst: 02.09.2008 - 18:30
door liquid_force
bart simpson schreef:even voor de beeldvorming, deze auto is niet nieuw gekocht bij die dealer er is dus een gaatje qua historie
maar Jan Petersen zegt zelf:
jan petersen schreef:hij is gekocht als nieuwe wagen......
???

Geplaatst: 02.09.2008 - 18:31
door Hans
Wat voor bedrijf heeft de wagen dan "als nieuw" verkocht?

Geplaatst: 02.09.2008 - 19:19
door jan petersen
even voor de duidelijkheid :

gekocht met 1250 km op de teller !! via een leasing bedrijf waar de wagen werd teruggebracht na faillisement....

dus de auto heeft wellicht 1 keer getankt...

geen historie bij Volvo; heb de verkopende dealer gesproken.

een 2de hands met 1250km is voor mij een nieuwe auto; toch.....