Pagina 1 van 1
haperende motor bij 1900 toeren
Geplaatst: 06.09.2008 - 22:20
door dees
Wie helpt? Ik kom er niet uit. Sinds vakantie problemen. eerst bij hogere toeren "knijpen" van de motor, minder vermogen en niet harder dan 150 in 5. Later in alle versnellingen tussen de 1800 en 2000 toeren een haperende motor, raar pingelend geluid in de motor, zwarte wolken uit de uitlaat, bij doortrekken soms beter. Een dag later kan het ook zo maar een dag goed gaan. Verstuiverprobleem?? Iemand een idee?
Dank, een liefhebber,
Geplaatst: 07.09.2008 - 01:02
door arjen-440
en wat voor auto wel type en welke motor met welke kilometer stand??????
Geplaatst: 07.09.2008 - 01:26
door LeonW
Ik denk TDi motor, mij lijkt het op lmm probleem
Geplaatst: 07.09.2008 - 12:09
door dees
Hoi, sorry, had het in een ander vakje ingevuld (nog fff wennen op deze site), het is een V70 1998 2.5 tdi met 282.000 op de teller.
Dank!
Geplaatst: 07.09.2008 - 12:09
door dees
En wat is Imm?
Geplaatst: 07.09.2008 - 12:43
door LeonW
oh sorry luchtmassameter die meet de aangezogen lucht van de motor.
Heb je geen foucodes?
Geplaatst: 07.09.2008 - 21:37
door dees
Hallo leon, nee na de laatste reparatie van 3 weken geleden (nieuwe sensor in de brandstofpomp) geen foutcode's uit kunnen lezen. Intussen ook de retour van uitlaatgas naar inlaatspruitstuk afgesloten, maar dit helpt niet. Zal het nogmaals nazien, blijft vooralsnog een verstuiver die niet goed werkt? het wordt overigens erger als de motor warmer wordt.
groet, Dees
Geplaatst: 07.09.2008 - 22:17
door Msuidgeest
Deze motor is geleverd door Audi/VW. Je zou, bij wijze van "ik weet het ook niet meer", een bij de Audi-dealer langs kunnen gaan.
Geplaatst: 16.09.2008 - 21:13
door Volvospecialist
Ik denk eerder aan een brandstoffilter !!
Maar een LMM kan ook al geeft die een ander storingsbeeld (gewoon niet meer trekken) !!

Geplaatst: 20.09.2008 - 13:13
door Swedishsteel4life
Wat te denken van de afstelling van de brandstofpomp?
Een correcte afstelling heeft bij mij deze problemen verholpen.
Geplaatst: 20.09.2008 - 20:28
door KR@MMETJE
Ik zou eerst de LMM uitsluiten voordat je verder gaat zoeken of hoge kosten maken...
Heb op het 850 forum regelmatig gelezen (en ook zelf meegemaakt) dat een defecte LMM niet altijd door de dealer is uit te lezen. Ook geeft deze verschillende problemen en zijn de symptomen niet bij iedereen gelijk!
De LMM is een kwestie van vijf minuten schroeven. Waar woon je ergens in de buurt Dees? Ik heb er 4 maanden geleden een nieuwe opgeschroefd op m'n S70 diesel... Als je in de buurt komt / bent wil ik deze best even omwisselen om te kijken of het iets helpt...
P.s.... ik zit in omgeving noord limburg...