Pagina 1 van 2

vreemd gegaan

Geplaatst: 07.10.2005 - 22:40
door +++t blijft behelpen+++
Tiens..
een andere auto rijden is ook wel weer eens goed.
Vandaag met een Avensis 2.2D4d D-cat 177 pk 400NM (!) Diesel gereden.

Met de Avensis is niks mis, behalve dat het geen Volvo is.
Maar ook gewoon erg goed in elkaar geschroefd, goed nagedacht over detail, milieu veiligheid en sfeer in de auto. kan niet anders zeggen: TOP.
(Dit was bijna zijn Top: we hebben ook nog 227 km/h gehaald)
Afbeelding

Je kon met deze snelheid nog gewoon zonder stemverheffen met elkaar praten.
Enige vervelende was dat de spiegels bij 190 km/h begonnen te fluiten. maar die hebben we gewoon ingeklapt.
de stoelen waren goed, maar de stoelen in een V70 zijn beter. (die zijn dan ook onovertroffen)
Als ik het geld had voor een V50 of een Avensis, kocht ik de laatste. De uitvoering waar we in reden kostte 34.610 euro
vergelijkbaar met een V50 2.0D momentum (EUR 36.410) maar dan nog meer vermogen.

Overigens, het enige leuke stukje rijden was bij Boxmeer de grens over tot aan Duisburg. De rest was veel te druk om door te stampen.
Boxmeer- Duisburg hebben we dan ook 3x gedaan dat kost een halfuurtje heen en weer...

1x gemiddeld 174 km/h 1x 161 km/h en 1x 160 km/h

Anyway bij de MAC in Heerlen hadden ze leuke Wc's...
Afbeelding

Geplaatst: 10.10.2005 - 16:24
door RrRrR
Ik ben afgelopen weekend vreemd gegaan met een Volkswagen Touareg V10 TDI.... :D


Wat een kracht zeg! Ontovertroffen!!! En klasse afwerking, top stoelen (maar niet zo top als mijn eigen S80), voortreffelijke motor en heerlijk stil en comfortabel. Maar weet je wat ik nou zo jammer vind. Top materialen, niets kraakt of doet goedkoop aan op een ding na...

Het VERSCHRIKKELIJKE €1,- kostende plastic opgeplakte VW logo op het stuur! Heel erg fout voor een auto van die klasse.

Geplaatst: 10.10.2005 - 17:01
door bart simpson
Een diesel met een zuinigheidscategorie G en een uitstoot van 332gram per km is idd uniek...........wat een verspilling.
Volgens mij is het juist VW die zich zo voorstaat op hun grote bijdrage op een schoner milieu.......

Geplaatst: 10.10.2005 - 21:44
door kuiper
Toch, ik heb er eens in gereden... en ik heb liever de Touareg dan de XC90. Of zeg ik nou iets verschrikkelijks?
Maar in zijn algemeen vind ik het allemaal zware brandstofslurpers waar je weinig aan hebt omdat je er meestentijds in je eentje in zit.

Dirk

Geplaatst: 10.10.2005 - 21:46
door bart simpson
kuiper schreef:Toch, ik heb er eens in gereden... en ik heb liever de Touareg dan de XC90. Of zeg ik nou iets verschrikkelijks?
Nee niet iets verschrikkelijks, meer iets doms :shock:
Vanwaar deze uitspraak?

Geplaatst: 10.10.2005 - 21:47
door kuiper
Oh ja, mijn buren hebben hun 156 ingeruild voor zo'n Avensis. Ze zijn dolblij: hij doet het, er gaat niks kapot of kraken en hij lekt geen olie. En beter uitgerust. Volgens mij een betere koop dat een V50, ware het niet dat die laatste een Volvo is. Maar ik zou altijd doorsparen voor de V70 (dat heb ik dus gedaan).

Kuiper

Geplaatst: 10.10.2005 - 21:56
door kuiper
kuiper schreef:
Toch, ik heb er eens in gereden... en ik heb liever de Touareg dan de XC90. Of zeg ik nou iets verschrikkelijks?

Nee niet iets verschrikkelijks, meer iets doms
Vanwaar deze uitspraak?
Ik vond hem superstrak rijden (wegligging) en er van buiten beter uitzien. De XC90 ziet er door de breedte-hoogte-verhouding toch meer als een busje uit. (Sorry, sorry, sorry... Helpt het als ik zeg dat mijn vriendin liever de XC90 heeft?).

Dirk

Geplaatst: 10.10.2005 - 22:06
door bart simpson
kuiper schreef:
kuiper schreef:
Toch, ik heb er eens in gereden... en ik heb liever de Touareg dan de XC90. Of zeg ik nou iets verschrikkelijks?
Nee niet iets verschrikkelijks, meer iets doms
Vanwaar deze uitspraak?
Ik vond hem superstrak rijden (wegligging) en er van buiten beter uitzien. De XC90 ziet er door de breedte-hoogte-verhouding toch meer als een busje uit. (Sorry, sorry, sorry... Helpt het als ik zeg dat mijn vriendin liever de XC90 heeft?).
Ik had idd ergens gelezen dat er iemand was die hem strak vond rijden, dus dat was jij? Dirk toch...... :shock:
Waarom schrijft jouw vriendin geen "wel zinnige dingen" op dit forum? zo´n wijze vrouw is hier zeeeer welkom!

Geplaatst: 10.10.2005 - 22:09
door kuiper
Ik had dat nog niet gemeld hoor...van die Touareg. Het was de eerste keer dat ik dit in de openbaarheid bracht. Mijn vriendin is meer de tv-kijker, ik meer de internetter. Maar zij rijdt dagelijks Volvo, ik niet.

Dirk

Geplaatst: 10.10.2005 - 22:11
door bart simpson
kuiper schreef:Ik had dat nog niet gemeld hoor...van die Touareg. Het was de eerste keer dat ik dit in de openbaarheid bracht
Drank maakt soms wat overmoedig... toch?
kuiper schreef:Mijn vriendin is meer de tv-kijker, ik meer de internetter. Maar zij rijdt dagelijks Volvo, ik niet.
Als niet dagelijks Volvo rijdt verklaard dat wel het nodige.....het openbaar vervoer zeker? :evil:

Geplaatst: 10.10.2005 - 22:14
door kuiper
Verrassing: Corvette C5, 345 pk, 483 Nm, 285 km/u.

Dirk

Geplaatst: 10.10.2005 - 22:17
door bart simpson
kuiper schreef:Verrassing: Corvette C5, 345 pk, 483 Nm, 285 km/u.
Leuk man, zo'n snelle Opel.... die is toch zo snel dat je al snel zuurstofgebrek oploopt? ook zo'n petje achterstevoren op?
(en dat verklaart dan weer een hoop) :lol:

Leuk ook in relatie tot je onderschrift.............

Geplaatst: 10.10.2005 - 22:24
door kuiper
Tja, had ook nog twee Saabs (verkocht cq ingeruild toen ik terug ging naar de V70) en kon dus bij de Opel-dealer met droge ogen zeggen dat ik drie General Motors producten had.

Afbeelding

Geplaatst: 10.10.2005 - 22:26
door kuiper
Overigens, mijn S80 t6 (net als de Corvette met viertraps automaat) deed m.n. tussen 140-180 nauwelijks onder voor de Corvette. Daarboven is het natuurlijk een uitgemaakte zaak. Bij 200 kick down is inderdaad een duw in de rug.

Dirk

Geplaatst: 10.10.2005 - 22:28
door bart simpson
kuiper schreef:Overigens, mijn S80 t6 (net als de Corvette met viertraps automaat) deed m.n. tussen 140-180 nauwelijks onder voor de Corvette. Daarboven is het natuurlijk een uitgemaakte zaak. Bij 200 kick down is inderdaad een duw in de rug.
Ja, zo'n S80 T6 is inderdaad bloedsnel.............

Geplaatst: 10.10.2005 - 22:35
door kuiper
Het zit hem dan vooral in de pk's (272 vs. 345), op koppel legt-ie het af maar dat is geen wonder met zo'n cilinderinhoud (2.8 vs. 5.7 liter, small block heet dat in the US of A). Voor NL is de S80 t6 adequaat genoeg (en had minder wielspin bij het stoplicht dan de D5???).

Dirk

Geplaatst: 10.10.2005 - 22:39
door bart simpson
kuiper schreef:Voor NL is de S80 t6 adequaat genoeg
Jaja, en voor de US niet? daar mag je tenslotte wel 60 heuse mls/h
Het is mij altijd een volslagen raadsel geweest waarvoor er dikke V8-en nodig waren om 60 mls/h te halen.......

Geplaatst: 10.10.2005 - 22:53
door kuiper
Op sommige plekken in de US mag je harder (70 of 75 m/h). Ik heb zelfs in een staat gereden (ik dacht Montana) waar je overdag zo hard mag als je vind dat de situatie het toe laat (zeer arbitrair...). Heb dat toen overigens niet gedaan in mijn Chevy Blazer (idd General Motors).

Het leuke van zo'n V8 is dat je er zeer rustig mee kan rijden: bij 80 km/u ca. 1.200 toeren, bij 120 km/u 1.800 toeren. Ik rijd met mijn Corvette dan ook zuiniger dan met de S80 t6 (1:9 vs 1:8,8, OK subtiel verschil).

In Duitsland is de Corvette absoluut adequater dan de S80.

Dirk

Geplaatst: 10.10.2005 - 23:49
door +++t blijft behelpen+++
kuiper schreef:Oh ja, mijn buren hebben hun 156 ingeruild voor zo'n Avensis. Ze zijn dolblij: hij doet het, er gaat niks kapot of kraken en hij lekt geen olie. En beter uitgerust. Volgens mij een betere koop dat een V50, ware het niet dat die laatste een Volvo is. Maar ik zou altijd doorsparen voor de V70 (dat heb ik dus gedaan).

Kuiper
als dat kon Jazeker!
alleen mijn broertje mag er een uitzoeken voor 35.000 euro en geen cent meer!

Geplaatst: 11.10.2005 - 07:58
door kuiper
Ja, dat is het probleem van een auto v/d zaak. Terwijl ik hoor dat steeds meer bedrijven tweedehands kopen (mits het een btw-auto is), maar dat gaat dan waarschijnlijk meestal om directeur-eigenaren.

Dirk