Pagina 1 van 3
Melding "Insert Sim"
Geplaatst: 08.09.2008 - 19:31
door Spikes
Ik krijg de ingebouwde Volvo-telefoon niet aan de praat (XC70 MY06). Sim-kaart is geplaatst, ik krijg een verzoek voor de pincode, dan de melding pincode juist. Tot dan toe niet vreemds. Als ik vervolgens wil bellen komt de melding "insert sim". Ik dacht dat het contact niet goed was, dus vervolgens een stukje plakband toegepast om de kaart iets dikker te maken. Dat mocht helaas ook niet baten. Iemand een oplossing?
Geplaatst: 08.09.2008 - 19:36
door Ben
Zomaar een paar vragen die helpen bij het benatwoorden:
Heeft hij het wel eens gedaan?
Heb je het met een andere simkaart geprobeerd?
Welke telecommaatschappij heb je?
Geplaatst: 09.09.2008 - 10:03
door Frederick
Vast vuil op de contacten. Heb een soortgelijk probleem gehad en een beetje contactspray op de simkaart deed wonderen. als je het niet betrouwt, probeer dan eerst even met een betaalbelkaartje...
Geplaatst: 09.09.2008 - 12:48
door Spikes
Hij heeft het niet eerder gedaan (heb de gebruite auto pas 1 mnd). De simkaart is van Vodafone en een andere kaart doet het ook niet. Contactspray ga ik proberen.
Geplaatst: 09.09.2008 - 13:23
door Spikes
@Frederick: dank voor de tip. Ik heb contactspray gehaald (Kontakt 60) en dit op een oud kaartje gespoten. Even een paar keer langs de contactjes schuren en het werkte!
Geplaatst: 09.09.2008 - 13:31
door Frederick
@ Spikes: zonder dank!
Geplaatst: 12.09.2008 - 16:29
door Spikes
Ik krijg nu toch steeds die melding weer met een nieuwe Vodafone simkaart. Soms helpt het de Volvo-telefoon even uit en weer aan te zetten, soms helpt het om het simkaartje opnieuw te plaatsen. Kan dit worden opgelost met een software update?
Geplaatst: 14.09.2008 - 14:40
door jozic
Ik heb het laatst ook gehad met een XC70 MY06 maar sinds die man een nieuw type VODAfone SIMkaart had. Toen heeft hij een oud type kaart geprobeerd en die deed het wel. Het schijnt dat er sinds 11/2007 nieuw type SIMkaarten van VODAfone in omloop zijn. Vraag je VODAfone winkel of het een 0000 type is of een 3000. Deze laatste werkt wel goed. Of vraag iemand in je omgeving om even een oude SIMkaart te testen, dan weet je in ieder geval of het aan je kaart of aan de telefoonunit ligt...
Het kan iig niet opgelost worden met een software-update.
Geplaatst: 17.09.2008 - 21:15
door plim
Wij zijn bij ons op het werk deze zomer overgestapt van KPN naar Vodafone. Sindsdien heb ik een duo sim kaart van Vodafone (dus na 11/2007) en die doet het zonder problemen.
Misschien dat het ook de combinatie met het bouwjaar van de auto is? Mijn S60 is van 2002.
Geplaatst: 24.09.2008 - 11:15
door S80D5
Ik had hetzelfde probleem bij mijn Volvo (S80 D5 2003), hij vroeg continue "Plaats Sim" en gaf bovendien een enorme ruis aan de zijde van mijn gesprekspartner.
Hiervoor heb ik een software update laten uitvoeren bij de dealer (alwaar dit een bekend probleem was, vertelde deze mij) en daarna geen problemen meer gehad.
Ik zeg niet dat het bij jou ook de oplossing is, maar bij mij heeft het iig gewerkt.
Succes !
Geplaatst: 20.11.2008 - 20:19
door VincentV70D5
Ik heb een V70 MY2007, en ik krijg van de duosim (nov. 2008) van Vodafone ook steeds de melding: SIM kaart plaatsen. Als ik de telefoon aanzet vraagt hij de pin-code, geeft ok als de pincode is ingevoerd en vervolgens ... SIM Kaart plaatsen.
Geprobeerd met andere sim-kaart: werkt gewoon, ligt bij dus niet aan de telefoon maar aan de sim-kaart.
Zijn er al oplossingen bekend en zo ja, welke? Nadeel bij Vodafone: slechts eenmalig gratis duosim.

Geplaatst: 20.11.2008 - 21:00
door jozic
zie mijn bericht van 14 september...
Geplaatst: 30.01.2009 - 20:19
door Johan
Net vandaag mijn nieuwe auto opgehaald en de duo sim kaart van Vodafone doet het idd niet. Als de 3000 sim een later type is als de 0000 dan is het merkwaardig dat ik die duo kaart net pas een paar weken in bezit heb.
Enfin maandag bellen met Vod.
De simkaart van een Volvo monteur werkte overigens gewoon goed.
Geplaatst: 30.01.2009 - 20:37
door hadico
Ik werk ook met een duo kaart van Tmob maar deze moesten apart geactiveerd worden via Tmob. is dit bij voda ook niet zo?
Geplaatst: 31.01.2009 - 07:38
door Johan
Ja de Vodafona duo kaart moet ook apart geactiveerd.
Gisteravond nog even geprobeerd met een gloednieuwe sim kaart van KPN en dat werkt dus gewoon.
Geplaatst: 31.01.2009 - 15:36
door hadico
Wekt de kaart die je nu in je toestel hebt zitten wel in de auto???
En werkt dan de kaart uit de auto wel in je toestel???
Beetje vreemd als voda kaarten uitgeeft die niet geschikt zijn voor alle toestellen.
Geplaatst: 31.01.2009 - 16:24
door Johan
De kaarten werken in mijn toestel (zelfs in mijn oude 6310i) maar niet in de auto. Heb nog even de truc met het plakbandje geprobeerd om de simkaart wat dikker te maken maar het probleem zit gewoon echt in de sim.
A.s. maandag ga ik met mijn provider in de slag om dit op te lossen ander ga ik weer gewoon naar de KPN over.
Geplaatst: 03.02.2009 - 23:30
door Sorcerer
Hmm, leuk, ik heb al een abonnement afgesloten bij Voda en ga binnenkort de duo kaart halen zodat ik ook in de auto kan bellen...
Wat ik iig wel weet, is dat het problemen kan geven als beide kaarten aan staan. De telefoon van de andere kaart moet tijdelijk worden uitgezet, anders kan dat rare problemen geven. Telkens maar 1 kaart tegelijkertijd aanzetten dus!
Nu maar hopen dat ik geen last krijg van dit probleem (kaart haal ik komende zaterdag op bij de Vodafonewinkel, abo kan ik vanaf maandag gebruiken)...
Geplaatst: 04.02.2009 - 06:44
door Johan
Ik weet inmiddels dat Voda nog maar één type sim levert. Deze sim schijnt op een andere spanning te werken waardoor hij niet goed meer wordt herkend door het (verouderde) telefoon concept van de Volvo S60.
Het schijnt dat de oudere sims wel werken maar dat Voda die niet meer wil leveren.
Geplaatst: 04.02.2009 - 09:58
door Sorcerer
Apart. Ook omdat jouw S60 nog gloednieuw is. Op het forum zijn meerdere mensen te vinden die wel kortgeleden nog een vodafone duokaart in gebruik hebben genomen trouwens, dus een klein beetje hoop heb ik nog wel op dat het gaat werken...
Het abonnement is nu nog niet geactiveerd en de auto kan nog niet registreren op het netwerk (een normale gsm ook nog niet trouwens), maar hij herkent de simkaart wel, en ook pincode ingeven, telefoonboek bladeren etc. werkt gewoon.
Dit is overigens nog een gewone Vodafone-kaart, nog niet de duokaart (weet niet of dat verschilt, maar lijkt me niet).