Pagina 1 van 3
kwaliteit?
Geplaatst: 10.09.2008 - 12:16
door Herbal
Volvo V70, 2.0 D momentum gekocht in mei 08.
Rijd nu dus 4 maanden met de wagen en heb 10.500 km op de teller.
problemen:
1) - het bekende kofferklepverhaal. Groen vet gesmeerd door dealer, nu dus OK. Hopelijk definitief opgelost.
2) - het beschermglas van de pinker die geïntegreerd is in de rechter buitenspiegel had vochtinfiltratie. Ondertussen (uiteraard onder garantie) vervangen bij de dealer.
3) Vanmorgen rijd ik de wagen uit de garage: olie op de keramische tegels in de garage onder het motorblok...
Een olielek dus en dat na 4 maanden rijden.
Voor de rest: fijne wagen, gunstig verbruik (ongeveer 6 liter / 100 km)
Olielek is er nu wel te veel aan. Ik baal.
Volvo was toch kwaliteit????
En de ellende is dat je iedere keer weer bij de dealer kan verschijnen om naar je wagen te laten kijken. Iedere keer een hoop tijdverlies en vakantietijd op te nemen op mijn werk.
Ik hoop nu echt dat dit het laatste is qua probleem met nieuwe auto. Zou niet mogen voor een bak van 40.000 Eur....

Re: kwaliteit?
Geplaatst: 10.09.2008 - 12:21
door Ludo
Herbal schreef:
Volvo was toch kwaliteit????
dat komt waarschijnlijk van iemand die nooit Volvo gereden heeft.
Geplaatst: 10.09.2008 - 13:00
door xc-men
Olie verlies gelijk na laten kijken want dat is echt niet normaal.
Ik heb verschillende Volvo`s gehad en nog nooit een druppel oil gezien op de vloer in de garage.
Geplaatst: 10.09.2008 - 13:04
door RobBob
Over de kwaliteit moet ik je helaas gelijk geven.
Teveel kraakjes en piepjes gehad ondertussen om nog echt van een 'top' merk te kunnen spreken. (om nog maar te zwijgen van het verbruik bij de 5-cylinders, soit ... dat heeft niet echt iets met de kwaliteit te maken).
Maar, dat olieprobleem is wel echt on-volvo ... (sorry dat ik het vraag) maar toevallig nergens tegengezeten ? (kan altijd hé).
Geplaatst: 10.09.2008 - 13:28
door Hjalmar
IK heb mijn V50 nu 5 maanden maar heb alleen nog "maar" terug hoeven gaan voor mijn achterklep en een speaker die kapot was... Maar uiteraard zitten er ook "maandagochtend" auto's tussen! Maar met die olie gelijk na laten kijken.
Geplaatst: 10.09.2008 - 14:09
door Herbal
Nergens tegen gereden. Inderdaad nooit eerder met Volvo gereden. Kan altijd gebeuren uiteraard, maar is wel erg zuur als je je eigen centen in zo'n wagen investeert.
Dinsdag 16/09 afspraak bij de dealer. Ben benieuwd wat de diagnose zal zijn en hoe het gaat opgelost worden.
Geplaatst: 10.09.2008 - 14:14
door Johann
Goh.. Dat de dealer je met een 4 maanden oude auto met olie lekkage zomaar nog een week door laat rijden...
Kwaliteit van de volvo dealers is blijkbaar ook niet meer jedat.
Geplaatst: 10.09.2008 - 14:21
door joost_sipkes
Dit zijn toch gewoon kinder ziektes...
Als je een heleboel auto's in mekaar moet zetten dan wil er wel eentje met een olie lekkage tussen zitten. Foutmarges houd je altijd. Daarom krijg je ook garantie.
Als de dealer tegen je gaat zeggen; " Olie lekkage, hier heb je een litertje en tot de volgende keer" dan heb je een slecht merk getroffen. Als ze het gewoon oplossen dan zit je wat mij betreft gewoon goed.
Tis natuurlijk wel balen dat het jou overkomt, maar dit had je ook kunnen overkomen met een Merc of een Audi of wat dan ook.
Geplaatst: 10.09.2008 - 15:41
door Herbal
Klopt inderdaad; Ze zullen het wel propertjes op kunnen lossen (althans dat hoop ik), maar mijn dealer is blijkbaar druk druk druk...
Ik bel vandaag voor een afspraak en kan pas dinsdag (week later) langs gaan. Agenda overvol en te weinig mensen in dienst. Die kosten uiteraard geld en dus liefst niet te veel technici in dienst...
Zucht. Zal wel in orde komen.
Moet er wel bijzeggen dat ze stil werden aan de andere kant van de lijn toen ik vertelde dat er olie op mijn garagetegels lag...
Geplaatst: 10.09.2008 - 20:53
door Belgianmac
Beste Herbal,
ik zou een andere dealer kiezen!
Als ze je met een nieuwe wagen ook maar 1 dag langer met een olielek laten rijden zonder ernaar te kijken is het een pure schande! Zowel ecologisch, economisch als kwalitatief niet te verantwoorden door je dealer.
Niet vergeten dat je voor een 'premium merk' betaalde. De service moet dan ook premium zijn.
Als ze personeelsgebrek hebben is dat echt niet jou probleem. Dan moeten ze maar iets aan hun bedrijfsbeleid doen. Eigenlijk wel typisch om de klant met een klacht te antwoorden met een klacht over het personeel. Alsof jij er iets aan kan doen dat hun management niet goed is.
Ik moet nog maar binnenrijden in de garage Scancar te Wilrijk en ze komen al vragen of er iets mis is. Behalve de onmiddellijk verholpen krakende kofferklep heb ik gelukkig niets meer meegemaakt. Zelfs voor de service op 30000 km was alles top geregeld en binnen een redelijke termijn. En daar krijgen ze hopen auto's binnen per dag. Ik heb echter nooit de indruk gehad dat ik er niet gewenst was.
Herbal, ik weet dat mensen van Volvo (Belgium?) dit forum ook lezen. Dat heb ik gemerkt aan de reacties van mijn dealer. Ik zou je dealer hier met naam noemen. Ik vind zijn gedrag echt ondermaats hoor. Maar dat wist je inmiddels al.
Hopelijk wordt je uiteindelijk snel en goed geholpen.
P.S. de motor is niet van Volvo origine. Misschien ligt het daaraan?
Geplaatst: 10.09.2008 - 21:11
door Ludo
Belgianmac schreef:ik zou een andere dealer kiezen!
Als ze je met een nieuwe wagen ook maar 1 dag langer met een olielek laten rijden zonder ernaar te kijken is het een pure schande! Zowel ecologisch, economisch als kwalitatief niet te verantwoorden door je dealer.
Niet vergeten dat je voor een 'premium merk' betaalde. De service moet dan ook premium zijn.
nou nou, van een lekje zal een motor heus niet stuk gaan binnen een week hoor.
dat je een premium merk hebt gekocht of betaald betekent ook niet dat men alle anderen afspraken ( die wellicht ook premium betaald hebben) opzij moet schuiven.
je zou er maar 10 op dezelfde dag tegenkomen met een lekje... dan kan je geen enkele helpen.

Geplaatst: 10.09.2008 - 21:24
door bart simpson
Belgianmac schreef:P.S. de motor is niet van Volvo origine. Misschien ligt het daaraan?
Ze worden wel bij een Zweeds automerk gebouwd, in Zweden zelf notabene
Geplaatst: 10.09.2008 - 21:33
door Belgianmac
Ludo, het gaat er niet om of de motor er stuk van gaat of niet. Het gaat erover dat je een dure auto koopt en dat als er iets fout aan is dat je onmiddellijk moet geholpen worden.
Ik ben heus geen groene jongen maar ik vind dat met de hedendaagse technologie een olielek ecologisch niet verantwoord is. Anders moet Volvo zijn 'groene' publiciteit veranderen. je gaat er volledig voor of niet.
Ik heb inmiddels reeds 40000km op de teller sinds 30/02. Als ik een week zou moeten wachten op een herstelling kan dat grote gevolgen hebben.
Een goed gerunde garage houd steeds een tijdsmarge om dringende zaken te kunnen verhelpen. Hoe komt het dat ze dat bij mijn dealer wel kunnen? En zoals ik reeds vermeld heb vind ik een olielek een dringend te behandelen defect.
Het komt er vooral op aan of ze respekt voor hun klant hebben of niet.
Geplaatst: 10.09.2008 - 21:35
door Belgianmac
Bart, is het dan niet een PSA/Ford motor?
Geplaatst: 10.09.2008 - 21:47
door Ludo
Belgianmac schreef:Het komt er vooral op aan of ze respekt voor hun klant hebben of niet.
dit heeft niet veel met respect te maken.
het is gewoon een feit dat hedendaags iedereen denkt dat hij/zij de enige klant is.
hier ook zo als ik jouw bericht lees.
je belt naar je dealer en verwacht dat die alles laat vallen om jouw te helpen?.
geen enkele dealer heeft zo'n planning.
Geplaatst: 10.09.2008 - 21:51
door bart simpson
Belgianmac schreef:Bart, is het dan niet een PSA/Ford motor?
die hebben hem bedacht, Volvo bouwt hem zelf in Skövde
Geplaatst: 10.09.2008 - 21:53
door bart simpson
Ludo schreef:Belgianmac schreef:Het komt er vooral op aan of ze respekt voor hun klant hebben of niet.
dit heeft niet veel met respect te maken.
het is gewoon een feit dat hedendaags iedereen denkt dat hij/zij de enige klant is.
hier ook zo als ik jouw bericht lees.
je belt naar je dealer en verwacht dat die alles laat vallen om jouw te helpen?.
geen enkele dealer heeft zo'n planning.
ik een planning van soms 3 weken of meer is binnen een week geholpen worden een absolute onderkenning van een probleem
Geplaatst: 10.09.2008 - 21:57
door eddy3
Dat het euvel direkt verholpen word mag je niet verwachten,maar verderrijden met olielekkende wagen vind ik zeker niet verantwoord! Verstandige dealer zou wagen vervangen door iets evenwaardigs,tot na herstelling.
Geplaatst: 10.09.2008 - 22:37
door Ludo
toch grappig de reacties altijd.
hoeveel er gelekt heeft, word in dit topic nergens aangegeven.
voor enkele druppeltjes olie zal je ook geen vervangwagen ter beschikking worden gesteld vermoed ik.
Geplaatst: 10.09.2008 - 22:51
door Bleu_volvo
bij mij zou dit niet tellen. Ik zou er geen meter meer mee rijden.
Trouwens bij mijn dealer zou er direct worden naar gekeken. Men zal het niet direct verhelpen, maar indien men de moeite doet om er naar te kijken, dan weet je of het al dan niet ernstig te noemen valt.
Vindt dat dit toch een prioriteit zou moeten krijgen.