Eindelijk...hij wordt besteld!

Thom
5th Gear member

Na de proefrit (zie voor beknopte bevindingen topic: 'Four-C op XC70') van vrijdag (en zaterdagochtend) is nu het punt van definitief samenstellen begonnen. Morgenochtend wordt 'ie (eindelijk.. :wink: ) besteld. De voorlopige configuratie is als volgt:

XC70 D5 185pk AWD

Transmissie
- Geartronic 6-traps
Uitvoering
- Momentum
Lines
- Mobility Line
- Visibility Line
Opties af-fabriek
- Glazen schuif/kanteldak
- Bi-Xenon
- Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel
- Geheugen stoel + spiegels
- Extra donker getinte zijruiten achter
- ZF Snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging (is echt top, altijd doen!)
- Metallic lak
- Houtinleg ipv Mesh alu
- 3-spaaks houten stuurwiel
Accessoires af-dealer
- afneembare trekhaak

De kleur wordt Lava Sand Pearl met een Brown Lederen interieur. Dat laatste vind ik niks (allemaal bruintinten, binnen én buiten, bah!), als 'compensatie' heb ik de donkere ramen weten te bedingen. Ik wil ook nog de dakspoiler: maar m'n pa vind dat helemaal niks. Jammer, want het maakt de auto 'af' vind ik. Twistpunt is ook nog het Four-C systeem: we hebben het wel uitgeprobeerd, maar echt verschil groot tussen Comfort en Sport heb ik niet kunnen ontdekken, ook in de Sportmodus zit er nog best veel beweging in de koets en is overhellen nog steeds aanwezig. Maar: we weten nu dus niet hoe de XC zónder Four-C rijdt... Volgens de dealer is de Comfortmodus van Four-C vergelijkbaar met het standaardonderstel. Als dat zo is, valt Four-C af. Kan iemand daar iets zinnigs over zeggen? De meerprijs van Four-C viel me nog best mee, in pakketvorm kost het 1.215€ namelijk (je krijgt voor die 2.095€ ook Servotronic en dakspoiler). Het is dus vrij snel aantrekkelijk het Sports XC70 pakket te nemen...maar dan kost ie al met al bijna 80k...

Thom

Edit 1: Wellicht wordt t ook een Summum, de parkeerverwarming is nog het enige verschil met de Momentum zoals hierboven. Die optie kost dan 1.000€. Het leek ons een beetje nutteloos in Nederland, je moet het apparaat ook vantevoren programmeren, wat je in de praktijk niet vaak zult doen denk ik..

Edit 2: Even twee pics van de exterieurkleur en het gekozen interieur:

Afbeelding
Afbeelding
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

dat donkere glas vertekend enorm, iemand met bril en plusafwijking krijgt er gierende koppijn van
Ben
Executive Member
Contacteer:

Het wordt steeds mooier op de weg met als die XC70's
Vrijdag tijdens een ritje naar Hilversum (10 km) ben ik er onderweg maar liefst 6 tegengekomen. 't Gooi is een goed XC terrein want bij de golfclub stonden ook nog 3 XC90's :lol:
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Thom
5th Gear member

..............Maar, hoe vinden jullie 'm 8) ?

Thom
Ben
Executive Member
Contacteer:

Ik vind 'm prachtig. Hou zelf niet zo van bruin maar dat is een kweste van smaak. Ik heb een zwart en die vind ik dan weer mooi (zie boven aan het forum) :D Ik heb wél een achterspoiler :wink:
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Thom schreef:..............Maar, hoe vinden jullie 'm 8) ?

Thom
Ik zou de Summum genomen hebben, daar zitten Bi-xenon, leer en el. stoelverstelling al in, en dan ook nog std. de parkeerverwarming, die staat bij mij 's winters (en in de herfst al) elke ochtend om 7.00 te loeien.
Voor de rest is hij zoals ik hem zou bestellen....
Thom
5th Gear member

Naar alle waarschijnlijkheid wordt t ook een Summum.
dat donkere glas vertekend enorm, iemand met bril en plusafwijking krijgt er gierende koppijn van
Niet doen dus? M'n pa heeft een lichte plusafwijking. Hij gebruikt een leesbrilletje, geen brildrager. Mij leek het heel mooi, omdat het schuifdak ook al zorgt voor veel lichtinval. Beide showroomauto's hadden het ook, dus ik dacht dat het best populair was...

Thom
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Nog een ander argument, het geeft een XC zo'n grijs kenteken uiterlijk
Thom
5th Gear member

We hebben het er net over gehad en we doen het niet. Immers...bevalt het niet, dan ben je mooi de sigaar. Helaas sneuvelt die prachtige dakspoiler ook... :cry: Summum gaat ook niet door, om de redenen die ik al aangaf. We wonen tenslotte niet in Scandinavie..

Thom
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Thom schreef:We hebben het er net over gehad en we doen het niet. Immers...bevalt het niet, dan ben je mooi de sigaar. Helaas sneuvelt die prachtige dakspoiler ook... :cry: Summum gaat ook niet door, om de redenen die ik al aangaf. We wonen tenslotte niet in Scandinavie..

Thom
Krab jij de ramen 's"winters?
Thom
5th Gear member

Hij is zojuist daadwerkelijk besteld, de enige wijziging betreft de bekleding: het wordt Light Sand (licht beige) ipv Brown leder. Ben ik persoonlijk erg blij mee, icm houten stuur is dat toch wel erg fraai.

Thom :P
Ben
Executive Member
Contacteer:

Ach je krijgt er vast wel een
Afbeelding bij. :twisted:
Thom
5th Gear member

Je moet ook ergens ophouden...75k is eerst wel weer genoeg (privé-aanschaf). Ik ben er in elk geval erg blij mee, hij komt eerste helft van januari. Ben erg benieuwd naar de 185pk D5 met GT, ik hoop dat ie minstens net zo geweldig is als die 163pk GT!

Edit: Wat n gave map krijg je bij een nieuwe Volvo! Leuk ook met een folder 'Welkom' dr in. Kleine attentie, maar wel aardig.

Thom
Thom
5th Gear member

Ik zie net dat modeljaar 2006 inhoudt dat de nieuwe D5 Instant Traction krijgt: heb al even op t net gezocht, maar daar staat alleen maar de XC90 V8 beschreven... Weet iemand wat dat is, Instant Traction op de XC70?

Thom
menjo
7th Gear member

Dat heeft dacht ik te maken met het feit dat de achterwielen direct koppel krijgen bij wegrijden ipv pas als de wielen al draaien.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

@ Menjo: wat je schrijft is correct, ik trof dit erover:

AWD met Instant Traction™
De Volvo’s S60, S80, V70 en XC70 met AWD beschikken nu over de vernieuwde Haldex-koppeling, die geïntroduceerd werd op de Volvo XC90 V8. De nieuwe functie, Instant Traction™, brengt vermogen over naar de achterwielen zodra de auto in beweging komt, zodat er minder gevaar is voor wielspin.
Thom
5th Gear member

Niet heel schokkend dus... Maar wel mooi meegenomen. M'n pa twijfelt trouwens nog steeds over dat Four-C systeem. Hij rijdt heel veel snelweg. Maar het vervallen van de niveauregeling is toch ook wel weer een nadeel... Lastig. Hier is op t forum ook al t nodige over gezegd, ik weet het. Maar de dealer is er ook zo vaag over. Veel interessanter vind ik dus de mening van iemand die met die voorziening rijdt...de proefritauto had het ook maar ik vond t verschil niet heel groot tussen Comfort en Sportmodus. Wellicht waardeer je dit pas na een langere periode?

Thom
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Thom schreef:Niet heel schokkend dus... Maar wel mooi meegenomen. M'n pa twijfelt trouwens nog steeds over dat Four-C systeem. Hij rijdt heel veel snelweg. Maar het vervallen van de niveauregeling is toch ook wel weer een nadeel... Lastig. Hier is op t forum ook al t nodige over gezegd, ik weet het. Maar de dealer is er ook zo vaag over. Veel interessanter vind ik dus de mening van iemand die met die voorziening rijdt...de proefritauto had het ook maar ik vond t verschil niet heel groot tussen Comfort en Sportmodus. Wellicht waardeer je dit pas na een langere periode?
Mocht je deze aankoop privé doen, vraag dan ook eens wat een nieuwe schokdemper kost voor four-c...
Ikzelf zie (zeker op een XC) zeker de lol er niet van, four C heft ook nog eens de werking van de std. nivoregeling compleet op.
Thom
5th Gear member

Weet iemand tot wanneer je ongeveer wijzigingen door kunt geven? De wagen is 10 okt. jl. besteld. Wellicht de Momentum + opties nog omzetten in Summum, ivm restwaarde? En de uitschakelbare passagiersairbag (belachelijk dat dit een optie is!!), kost 50€, dus daarvoor hoef je t niet te laten. Maar er komt toch nooit een kinderzitje in te staan..

En: hoe duurzaam is de handmatige verstelling van de (passagiers) stoel? Elektrisch hebben we nu wel in de 607, maar in de XC kun je m handmatig ook in alle mogelijke standen zetten, was mijn ervaring. Maar zowel de XC70 in de showroom als de demo hadden speling in de (handmatig regelbare) rugleuning :? , had ik toch niet verwacht van een degelijk merk als Volvo..!

Thom
menjo
7th Gear member

Thom schreef:En de uitschakelbare passagiersairbag (belachelijk dat dit een optie is!!)
Daar is juist over nagedacht. Zonder die optie loop je niet het risico dat je de airbag uit hebt staan terwijl je wel een passagier bij je hebt.
Plaats reactie

Terug naar “XC90 Classic t/m MY 2014”