XC70 D5 185pk AWD
Transmissie
- Geartronic 6-traps
Uitvoering
- Momentum
Lines
- Mobility Line
- Visibility Line
Opties af-fabriek
- Glazen schuif/kanteldak
- Bi-Xenon
- Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel
- Geheugen stoel + spiegels
- Extra donker getinte zijruiten achter
- ZF Snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging (is echt top, altijd doen!)
- Metallic lak
- Houtinleg ipv Mesh alu
- 3-spaaks houten stuurwiel
Accessoires af-dealer
- afneembare trekhaak
De kleur wordt Lava Sand Pearl met een Brown Lederen interieur. Dat laatste vind ik niks (allemaal bruintinten, binnen én buiten, bah!), als 'compensatie' heb ik de donkere ramen weten te bedingen. Ik wil ook nog de dakspoiler: maar m'n pa vind dat helemaal niks. Jammer, want het maakt de auto 'af' vind ik. Twistpunt is ook nog het Four-C systeem: we hebben het wel uitgeprobeerd, maar echt verschil groot tussen Comfort en Sport heb ik niet kunnen ontdekken, ook in de Sportmodus zit er nog best veel beweging in de koets en is overhellen nog steeds aanwezig. Maar: we weten nu dus niet hoe de XC zónder Four-C rijdt... Volgens de dealer is de Comfortmodus van Four-C vergelijkbaar met het standaardonderstel. Als dat zo is, valt Four-C af. Kan iemand daar iets zinnigs over zeggen? De meerprijs van Four-C viel me nog best mee, in pakketvorm kost het 1.215€ namelijk (je krijgt voor die 2.095€ ook Servotronic en dakspoiler). Het is dus vrij snel aantrekkelijk het Sports XC70 pakket te nemen...maar dan kost ie al met al bijna 80k...
Thom
Edit 1: Wellicht wordt t ook een Summum, de parkeerverwarming is nog het enige verschil met de Momentum zoals hierboven. Die optie kost dan 1.000€. Het leek ons een beetje nutteloos in Nederland, je moet het apparaat ook vantevoren programmeren, wat je in de praktijk niet vaak zult doen denk ik..
Edit 2: Even twee pics van de exterieurkleur en het gekozen interieur: