Mijn 940 ('96 en 267.000 km.) heeft een electrisch probleem. Na het installeren van een nieuwe condensor voor de airco is het, denk ik, begonnen. Ik heb vervangen: bobine, dynamo en de accu. Ook heb ik de electrische stoelverwaming laten ontkoppelen omdat ik daar een storingsgeluid hoorde er er misschien sluiting was. Alle zekeringen zijn goed. De nieuwe radio heb ik ook laten ontkoppelen omdat ik gehoord heb dat daar misschien een probleem kan zitten (geen Volvo radio).
Vanmorgen wilde ik starten : zo dood als een pier. Met startkabels krijg ik hem aan de praat maar vervolgens laadt hij niet bij en ik denk zelfs dat hij bij stilstand stroom afneemt.
Wie heeft een idee? Ik ben radeloos. Maar liefst 3 garages komen er niet uit!!!!
Electrisch probleem
-
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 12.01.2008 - 22:18
- Contacteer:
- Baseman
- 4th Gear member
- Berichten: 601
- Lid geworden op: 12.09.2006 - 23:45
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Die 3 garages, zijn dat Volvo garages of dealerships?
(dit even terzijde)
Ik de dynamo vervangen, en ook de spanningsregelaar?
Mist er een massakabel vanaf de accu wellicht, of naar het blok?
Wat is de laadspanning van de dynamo, bij stationairloop?
Welke spanning meet je met een multimeter over de accupolen?
(dit even terzijde)
Ik de dynamo vervangen, en ook de spanningsregelaar?
Mist er een massakabel vanaf de accu wellicht, of naar het blok?
Wat is de laadspanning van de dynamo, bij stationairloop?
Welke spanning meet je met een multimeter over de accupolen?
940 Estate Regent Red pearl metallic, 1996, 483832 442875 kms, B230FK, AW71L, Vialle LPi
460 1.8 GL Benzine 1992, grijs, of zo, of vaal zwart, 160.000 kms
- verkocht - 940 Estate Nautic Blue, 1991, 369500 kms, B230FB, M47, OMVL LPG-installatie
- verkocht - 940 Sedan Ruby Red metallic, 1994, 333000 kms, B230FB, handbak, Vialle AMS
- verkocht - 164 Sedan Blue metallic, 1973, 117800 kms, B30E, BW35, GMS-G2
460 1.8 GL Benzine 1992, grijs, of zo, of vaal zwart, 160.000 kms
- verkocht - 940 Estate Nautic Blue, 1991, 369500 kms, B230FB, M47, OMVL LPG-installatie
- verkocht - 940 Sedan Ruby Red metallic, 1994, 333000 kms, B230FB, handbak, Vialle AMS
- verkocht - 164 Sedan Blue metallic, 1973, 117800 kms, B30E, BW35, GMS-G2
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 97
- Lid geworden op: 15.08.2007 - 09:55
- Locatie: Zwolle
Misschien een onbenullige opmerking van mij, maarrre ik heb bij mijn 940 sedan na het installeren van een gloednieuwe accu een aantal malen met het 'dode pier'effect te maken gehad. Na veel doemscenario's bleek de oorzaak van het leeglopen van de accu te simpel voor woorden: het lampje in de de kofferbak bleek te blijven branden!! Het kofferbaklampje heeft een rolwieltje om verschillende aan/uit standen in te stellen. Ik had nogal wat spullen in de kofferbak gedrukt en het daardoor het wieltje verschoven.
Succes verder!
Succes verder!
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 188
- Lid geworden op: 08.07.2007 - 16:12
Er is dus blijkbaar een stroomverbruiker terwijl de auto uit staat.
Een manier om die op te sporen is een multimeter tussen de accu en de plus of min te zetten terwijl de auto uit staat natuurlijk.
Normaal zal er en stroom te zien zijn van een paar milli-ampère,dit is voor het klokje.
Is de stroom hoger dan staat er iets aan.
Trek nu stuk voor stuk de zekeringen eruit.
Als dan de stroom wegvalt dan weet je in welke groep je moet gaan zoeken.
Een manier om die op te sporen is een multimeter tussen de accu en de plus of min te zetten terwijl de auto uit staat natuurlijk.
Normaal zal er en stroom te zien zijn van een paar milli-ampère,dit is voor het klokje.
Is de stroom hoger dan staat er iets aan.
Trek nu stuk voor stuk de zekeringen eruit.
Als dan de stroom wegvalt dan weet je in welke groep je moet gaan zoeken.
Volvo=vierkant=tijdloos=praktisch,wat wil een mens nog meer?